بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

ذوب آهن پیشگام در بومی‌سازی فولاد

معاون مدیریت امورفنی و برنامه‌ریزی تولید ذوب آهن گفت: در صورت موفقیت در بومی سازی تجهیزات استراتژیک، علاوه بر این شرکت سایر واحد‌های فولادی نیز بدلیل تحریم‌های ظالمانه ومحدودیت‌های واردات از خارج کشور، از این موضوع ذینفع خواهند بود.
کد خبر : ۲۰۸۵۱۷

ذوب آهن پیشگام در بومی سازی صنعت فولاد کشور

محمدرضا یزدان‌پناه معاون مدیریت امورفنی و برنامه ریزی تولید ذوب آهن در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص میزان تولید ذوب اظهار کرد: همانطور که می‌دانید ذوب آهن اصفهان با بیش از ۵۰سال قدمت، از بنیانگذاران فرهنگ بومی‌سازی در سطح کشور بوده و در حال حاضر نیز بالغ بر ۸۰درصد نیاز تجهیزات ساختی این مجموعه بومی‌سازی شده است.

وی ادامه داد: با شروع پروژه‌های توسعه‌ای، نوسازی و مدرنیزاسیون از اوایل دهه هفتاد شمسی، بخش قابل توجهی از تجهیزات منصوبه در این مجتمع با مدرنترین و بروزترین تکنولوژی‌های روز دنیا از کشور‌های اروپایی نظیر ایتالیا و آلمان و نیز کشور‌های چین و ژاپن جایگزین شده است.

یزدان پناه با اشاره به محدودیت‌های واردات تجهیزات رزرو سنگین و فوق سنگین گفت: از شرکت‌های فعال در زمینه ساخت تجهیزات استاندارد سنگین (نظیر گیربکس‌های با توان بالا) استقبال می‌شود.

معاون مدیریت امورفنی و برنامه ریزی تولید ذوب آهن از شروع بومی سازی دریچه کشویی پاتیل به عنوان یکی از حساس ترین تجهیزات کارخانجات فولادسازی و نیز اعلام آمادگی جهت عقد تفاهمنامه بمنظور ساخت قالب‌های مسی کریستالیزاتور برای ایستگاه‌های ریخته گری مداوم یاد کرد.

وی خاطر نشان کرد: طبیعتا در صورت موفقیت در بومی سازی دو تجهیز استراتژیک فوق، علاوه بر ذوب آهن اصفهان سایر واحد‌های فولادی نیز بدلیل تحریم‌های ظالمانه ومحدودیت‌های واردات از خارج کشور، از این موضوع ذینفع خواهند بود.

یزدان پناه در ارتباط با مواد اولیه با منشأ تأمین خارج از کشور نیز بیان کرد: علیرغم اینکه مواد اولیه وارداتی درصد بسیار کمی را در مقیاس مصارف مواد اولیه کارخانه تشکیل می‌دهند وعمده مواد اولیه مصرفی از معادن داخل کشور تامین می‌شود، با توجه به اینکه کک تولیدشده از ترکیب ذغال سنگ داخلی، بدلایل تکنولوژیکی دارای کیفیت قابل قبول نبوده واز طرف دیگر در شرایط فعلی میزان کک تولیدی بطور کامل جوابگوی مصرف نیست، به اجبار نیاز به شارژدرصدی از ذغال سنگ خارجی بوده که در این زمینه با راه اندازی پروژه تزریق پودر ذغال (PCI) به کوره بلند‌ها که اخیرا و پس از طی مراحل ساخت ونصب شروع بکار کرده، وابستگی به کک خارجی نیز تا حدزیادی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: در راستای توسعه فرهنگ بومی سازی واز تأمین کنندگان داخلی و معادن کشور که در راستای افزایش شرایط کیفی و بهبود مواد اولیه و در جهت نزدیک شدن به پارامتر‌ها و مشخصات فنی معادل مواد اولیه وارداتی برنامه ریزی وفعالیت داشته باشند نیز استقبال به عمل می‌آید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل "ذوب" در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

گره "سنگ‌آهن دانه‌بندی" و وزارت صمت

هزینه‌های غیرمترقبه ناشی از عدم وصول مطالبات بررسی شد؛

کسب زیان ۳هزار میلیارد ریالی توسط "فوکا"

ارسال نظر