بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
مدیرعامل اسبق بانک صادرات در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

بانک‌های یک سِنتی

سهام بسیاری از شرکت‌های زیان‌ده بازار رشد زیادی داشته و این رشد هیچ توجیهی ندارد و این در حالی است که بانک‌ها وضعیت به مراتب بهتری داشته و بانک‌ها دارایی‌های زیادی در تملک دارند و ضمنا از ثبات فعالیت و استحکام ترازنامه‌ای هم برخوردار هستند.
کد خبر : ۲۰۸۷۱۹

به گزارش بورس نیوز، اکثر گروه‌های بورسی در این چند ماه رشدهای چند ۱۰۰درصدی کرده‌اند و شاید بتوان بانکی‌ها را جزو جاماندگان بازار تلقی کرد.

در چند روز گذشته سهام بانکی‌ها مورد اقبال قرار گرفته و به نظر می‌رسد سهامداران این گروه هم با دست پر، سال جاری را به پایان خواهند رساند.

در این میان بعضی کارشناسان معتقدند بسیاری از بانک‌های زیان‌ده ، وضعیت بنیادی مطلوبی ندارند و این رشد قیمت سهم‌ها توجیه ندارد!

بهاالدین حسینی هاشمی کارشناس پولی و بانکی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: بانک‌ها به لحاظ ساختار سرمایه و سوددهی با مشکلاتی مواجه هستند اما؛ بدتر از رشد سهام گروه بانکی، رشدهای شارپ و چشمگیر قیمت بعضی سهم‌های بازار بوده که وضعیت بنیادی به مراتب بدتری نسبت به بانک ها دارند.

وی ادامه داد: در سال جاری، سهام بسیاری از شرکت‌های زیان‌ده بازار رشد زیادی داشته و این رشد هیچ توجیهی ندارد.

هاشمی افزود: در حالی که بانک‌ها وضعیت به مراتب بهتری داشته و بانک‌ها دارایی‌های زیادی در تملک دارند و ضمنا از ثبات فعالیت و استحکام ترازنامه‌ای هم برخوردار هستند؛ در نگاه تحلیلی، سهم‌هایی که P/E بالای ۱۰ داشته باشند برای سرمایه‌گذاری چندان جذاب نیستند اما؛ در حال حاضر نسبت P/E سهم‌ها برای بازار اهمیتی ندارد و کلا بازار به سودآوری شرکت‌ها توجه خاصی نشان نمی‌دهد.

مدیرعامل اسبق بانک صادرات تاکید کرد: با در نظر گرفتن شرایط بازار سرمایه و نیز ارزندگی و پتانسیل‌های بانک‌ها، رشد قیمت سهم‌ها اصلا عجیب نبوده و البته در نظر داشته باشید سهم‌ بانک‌ها، قیمت‌های بالایی ندارند و سهم بعضی بانک‌ها (بانک صادرات و تجارت) زیر ۱۰۰ تومان قیمت دارد.

وی اضافه کرد: این قیمت‌ها اگر دلاری محاسبه کنیم، قیمت هر سهم بسیار ناچیز خواهد بود و بعید است که در دنیا بتوان سهمی با قیمت کمتر از یک سنت پیدا کرد؛ بانک‌ها صورت‌های مالی شفاف‌تری نسبت به سایر گروه‌های بازار دارند.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: بانک‌ها همواره در کانون توجهات مردم بوده و همین موضوع، آسیب‌هایی به بانک‌ها وارد کرده اماغ در مجموع این گروه در مقایسه با بسیاری از صنایع بورسی، وضعیت مناسبی داشته و معتقدم سهام بانک‌ها هنوز جای رشد دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس پولی و بانکی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ضرورت هشدار سازمان بورس به سهامداران بانک های مشکل دار!

نگاهی به سودسازی اهالی برج سپهر؛

بازگشت ۱۲۰ ریالی "وبصادر" در سودسازی هر سهم

روزهای سبز شاخص در وسط زمستان؛

رشد ۱۰ هزار واحدی به کام بورس‌بازان

ارسال نظر
نظرات بینندگان
Dara
Germany
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
بانک صادرات و تجارت توی هر خیابون و شهر و روستا و... شعبه دارن کلی هم املاک دیگه اونوقت اینا گیر کردن زیر ۱۰۰ تومن بجاش سهم فرغون سازی عمه لیلا و ترشی فروشی مش قربون چند صد برابر شده... معلومه که عقبن
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
در این چند سال بانک هااعتماد مردم را از دست دادند. چرا که هر اختلاس و دزدی یک طرفش عوامل بانکی بوده. به نظرم بانک ها ابتدا باید یک نگاهی به عملکرد خود بیاندازند و با فعالیت هایی در جهت جلب اعتماد مردم اقدامات اساسی انجام بدهند.
مگر شما در زمینه اعتبار سنجی برای تسهیلات با همی مشتریان یک رفتار را دارید تا مردم هم در زمینه سرمایه گذاری نگاه مشابه داشته باشند. به نظرم این اعتمادی که بورس ایجاد کرده برای تمام نماد ها با یک قانون و یک چشم نگاه کردن باعث شده مردم هم به هر نمادی که توسط بورس اعلام می شود، فارغ از بزرگ و کوچک بودن آنها تا حدود زیادی اعتماد کنند.
انشالله این نشانه زمینه ای باشد تا سیستم های بانکی نیز از این طریق یک بازنگری در عملکرد خود انجام دهد.
بی بی گل
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
من میخواهم دوباره بانک سنتی بدونم که در کدم منتقه هستن بدونم