بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
جزییات عملکردی ۹ ماهه نخست سال؛

رشد ۱۲۹ درصدی سود خالص سرمایه گذاری صدر تامین

شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین دسترسی به ۱۵ درصد بازار رده اول و دوم در بخش معادن و فرآوری سنگ آهن و نیز تولید فولاد، رده اول و دوم در بخش معادن را شامل شده و فرآوری مس، طلا، زغال‌سنگ، باریت، سرب، روی و اکسیدمنیزیم از طریق سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی و فلزی را نشانه رفته است.
کد خبر : ۲۰۸۷۵۰

رشد ۱۲۹ درصدی سود خالص سرمایه گذاری صدر تامین

به گزارش بورس‌نیوز، در ۲ سال گذشته و با خروج آمریکا از برجام، ایران با شدید‌ترین تحریم‌های اقتصادی رو به رو شده است. می‌توان اقدامات خصمانه آمریکا علیه مردم ایران را سخت‌ترین و پیچیده‌ترین نوع تحریم در تاریخ تحریم‌ها خواند.

تحریم‌هایی که بی شک می‌توان آن را تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران نامید. در شرایطی که نقل و انتقالات مالی به سختی ممکن شده است، بنگاه‌های اقتصادی نیز با مشکلات زیادی مانند تامین مواد اولیه، کاهش نقدینگی، فروش و ... رو به رو شدند اما؛ در این میان شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین که از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) که یک شرکت معدنی-فلزی محسوب می‌شود و با توجه به اینکه معدن و صنایع وابسته به آن حاشیه سود بسیار مناسبی نسبت به سایر صنایع دارد و تداوم رشد آن همواره در ایران و جهان قابل ملاحظه است، توانسته است رشد مناسبی داشته باشد.

در ماه‌های اخیر شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در راستای دستیابی به آرمان‌های خود، چشم‌انداز نویدبخشی را ترسیم کرده که دسترسی به ۱۵ درصد بازار رده اول و دوم در بخش معادن و فرآوری سنگ آهن و نیز تولید فولاد، رده اول و دوم در بخش معادن را شامل شده و فرآوری مس، طلا، زغال‌سنگ، باریت، سرب، روی و اکسیدمنیزیم از طریق سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی و فلزی را نشانه رفته است.

گزارش‌های عملکردی ۹ماهه این شرکت که با تغییرات مدیریتی همراه بوده است نشان می‌دهد تاصیکو توانسته در راستای چشم انداز‌های تصویر شده گام بردارد.

۸۴۰۵ میلیارد ریال سود عملیاتی در ۹ ماهه سال ۱۳۹۸
بر اساس گزارش‌های عملکرد تجمیعی هلدینگ تاصیکو این هلدینگ توانسته در ۹ ماهه سالجاری درآمد‌های عملیاتی خود را حدود ۵۱ درصد افزایش دهد و از ۱۵۹۹۱ میلیارد ریال به ۲۴۰۸۰ هزار میلیارد ریال برساند.

از سوی دیگر داده‌های این گزارش در خصوص سود عملیاتی این شرکت اطلاعات قابل توجهی را بیان می‌کند. سود عملیاتی قابلیت سوددهی یک بنگاه اقتصادی را آشکار می‌کند.

سود عملیاتی نشان‌دهنده باقیمانده سود بعد از محاسبه تمام هزینه‌های عملیاتی مربوط به واحد تجاری است. در حقیقت تمام هزینه‌هایی که برای حفظ فعالیت واحد تجاری ضروری هستند، باید در محاسبه سود عملیاتی در نظر گرفته شوند. گفتنی است همه درآمد‌هایی که شرکت‌ها از طریق انجام عملیات اصلی خود کسب می‌کنند، درآمد‌های عملیاتی شرکت محسوب می‌شود. همچنین همه هزینه‌هایی که در فرآیند این درآمد‌های عملیاتی ایجاد شوند، جزء هزینه‌های عملیاتی شرکت هستند.

مقایسه عملکرد ۹ ماهه سال ۹۸ با ۹ ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد سود عملیاتی هلدینگ صدر تامین رشد ۱۲۹ درصدی را تجربه کرده است؛ سود عملیاتی این هلدینگ از ۳۰۴۷ میلیارد ریال در ۹ ماهه ۹۷ به بیش از ۶۹۸۲ میلیارد ریال در ۹ ماهه سال ۹۸ رسیده است.

۶۹۸۲ میلیارد ریال سود خالص در ۹ ماهه سال ۱۳۹۸
«تاصیکو» در ۱۲ شرکت دارای سهام مدیریتی و در ۱۳ شرکت سهام غیرمدیریتی دارد که اکثر آن‌ها در سال جاری عملکرد مناسبی داشته‌اند. بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های زیر مجموعه این هلدینگ این ادعا را اثبات می‌کند. در راستای سیاست‌گذاری‌های شستا، و برنامه‌های مدیران شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، مدیران این هلدینگ در پی آن هستند که در شرکت‌هایی که سهام غیرمدیریتی، پرتفو‌ها را ارتقا و بهینه‌سازی کنند. همچنین در شرکت‌هایی که سهام مدیریتی آن را در اختیار دارند به دنبال افزایش بهره‌وری و شفافیت برای رسیدن به عملکرد و سودآوری بالاتر هستند.

ورود به بازار سرمایه و تحقق سود به سهام‌داران یکی دیگر از برنامه‌هایی بوده که توسط مدیران این هلدینگ دنبال شده است. به طور کلی یکی از مهم‌ترین معیار‌ها برای انتخاب سهام یک شرکت، میزان سودآوری آن شرکت است. طبیعتاً هر اندازه میزان سودآوری یک شرکت در مقایسه با قیمت سهام آن شرکت در بورس، بیشتر باشد، می‌تواند یکی از نشانه‌های ارزنده بودن سهم باشد؛ صورت سود و زیان، به‌خوبی بیانگر میزان سود یک شرکت است.

گزارش عملکرد شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین به خوبی نشان‌گر این واقعیت است که این شرکت توانسته این اهداف را به خوبی دنبال کند و آن‌ها را تحقق بخشد. درصد رشد سود خالص عملکرد ۹ ماهه ۹۸ به ۹۷، تاصیکو ۱۲۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

بر این اساس این شرکت توانسته ۳۰۴۷ میلیارد ریال در ۹ ماهه ۹۷ به ۶۹۸۲ میلیارد ریال سود خالص در ۹ ماهه ۹۸ دست یابد.

رشد ۴۵۷ درصدی سود خالص شرکت صنایع مس شهیدباهنر
شرکت صنایع مس شهید باهنر به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ سرمایه گذاری صدر تامین محصولات با استاندارد‌های جهانی تولید و علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی، به کشور‌های مختلف جهان از جمله آلمان، فرانسه، انگلستان، اسپانیا، چین، تایوان، ویتنام، تایلند و کویت صادر می‌شود.

شرکت صنایع مس شهید باهنر توانسته است میزان تولید خود را تا حد بالایی حفظ کند و توانسته با تاکید بر تامین نیاز بازار‌های داخلی، عملکرد مثبتی از خود به جا گذارد. بر اساس گزارش عملکرد ۹ ماهه منتهی به آذر ۱۳۹۸ شرکت صنایع مس شهید باهنر سود خالص این شرکت با جهشی قابل توجه از ۴۴۶ میلیارد ریال به ۲۴۸۵ میلیارد ریال رسیده و رشدی ۴۵۷ درصدی را تجربه کرده است.

در عین حال درآمد‌های عملیاتی شرکت مس باهنر نشان دهنده بهبود عملکرد این شرکت نسبت به دوره مشابه است. در مقایسه رشد عملکرد ۹ ماهه ۹۸ به ۹ ماهه ۹۷ نشان می‌دهد فروش (درآمد‌های عملیاتی) این شرکت ۴۱ درصد رشد داشته است و از ۶۸۹۳ میلیارد ریال در ۹ ماهه سال ۹۷ به ۹۷۴۹ میلیارد ریال در ۹ ماهه سال ۹۸ رسیده است. بر این اساس سود عملیاتی این شرکت با ۳۹۴ درصد رشد از ۷۲۸ میلیارد ریال به ۲۸۷۱ میلیارد ریال رسیده است.

رشد ۸۸ درصدی سود خالص شرکت معدنی املاح ایران
شرکت معدنی املاح ایران به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های زیر مجموعه تاصیکو با داشتن ۴ واحد تولیدی و یک طرح توسعه در حال اجرا، بزرگ‌ترین تولیدکننده سولفات سدیم و یکی از تولیدکنندگان عمده و بزرگ نمک تصفیه در ایران است.

بر این اساس تولید این شرکت در ۹ماهه سال ۹۸ نسبت به ۹ماهه سال ۹۷، ۴ درصد رشد داشته و از ۱۹۶ هزار تن به ۲۰۴ هزار تن رسیده است. آمار صادرات این شرکت در دوره زمانی فوق الذکر دارای رشد ۵۷ درصدی صادرات محصولات می‌باشد. آن هم در شرایطی که صادرات با مشکلات و موانع زیادی رو به رو بوده است. نکته قابل تامل صادرات ارزی این شرکت است. در ۹ ماهه سال ۹۷ صادرات ارزی این شرکت ۳۵۰ هزاردلار و در ۹ ماهه سال ۹۸ صادرات ارزی این شرکت به ۵۵۰ هزار دلار رسیده است.

رشد ۶۸ درصدی درآمد‌های عملیاتی این شرکت نشان می‌دهد این شرکت توانسته است میزان تولیدات و فروش محصولات خود را به میزان بالایی افزایش دهد. بر اساس گزارش‌های عملکردی در ۹ ماهه منتهی به آذر ماه ۹۷ میزان فروش شرکت از ۱۲۳۳ میلیارد ریال به ۲۰۷۰ میلیارد ریال در ۹ ماهه سال ۱۳۹۸ رسیده و رشدی ۶۸ درصدی را تجربه کرده است. همچنین سود خالص این شرکت از ۶۳۴ میلیارد ریال در ۹ ماهه منتهی به آذر ماه ۹۷ به ۱۱۹۳ میلیارد ریال در مدت مشابه سال ۹۸ رسید و موجب شده است رشدی ۸۸ درصدی را آشکار سازد.

رشد ۱۹۴ درصدی سود خالص صنایع خاک چینی ایران
شرکت صنایع خاک چینی ایران تولیدکننده و صادرکننده پیشتاز انواع کائولن به صورت خردشده، شسته‌شده میکرونیزه و نودل (رشته‌ای) است که با صادرات به کشور‌های امارات، سوریه، بنگلادش و پاکستان، عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خاک چینی را به خود اختصاص داده است.

گزارش عملکرد این شرکت نشان می‌دهد درصد رشد تولیدات این بنگاه اقتصادی در ۹ ماهه سال جاری نسبت به ۹ ماهه سال گذشته حدود ۵ درصد رشد داشته و از ۳۵۹ هزار تن به بیش از ۳۷۷ هزار تن رسیده است. صورت‌های مالی این شرکت نشان می‌دهد درآمد‌های ارزی حاصل از صادرات این شرکت به ۹۹۵ هزار دلار رسیده است.

گزارش عملکرد این شرکت نشان می‌دهد که درآمد‌های عملیاتی این شرکت که از فروش محصولات حاصل می‌شود با رشد ۱۰۲ درصدی داشته است. فروش این شرکت بر اساس گزارش ۹ ماهه سال گذشته ۷۴۳ میلیارد ریال بوده و این رقم در ۹ ماهه سال جاری به بیش از ۱۵۰۴ میلیارد ریال رسیده است. این افزایش فروش محصولات تاثیر خود را بر سود خالص این شرکت گذاشته است. سود خالص این شرکت در ۹ ماهه سال ۹۷، ۳۷۴ میلیارد و در ۹ ماهه سال ۹۸، ۱۱۰۳ میلیارد ریال بوده است. این تغییرات نشان دهنده‌ی رشد ۱۹۴ درصدی سود خالص شرکت صنایع خاک چینی ایران است.

۵۵۷ میلیارد ریال سود خالص شرکت فرآورده‌های نسوز ایران
شرکت فرآوره‌های نسوز در حال حاضر با بیش از ۴ دهه تولید، اکثریت قریب به اتفاق نسوز‌های مورد مصرف در صنایع اعم از دیرگداز‌های شکل‌دار (آجرها) و بی‌شکل (مونولیتیک) را در سبد محصولات خود عرضه می-کند.

درآمد‌های عملیاتی این شرکت از ۱۵۲۲ هزار میلیارد ریال در ۹ ماهه سال ۹۷ به ۲۲۶۲ میلیارد ریال در ۹ ماهه سال ۹۸ رسید. بر این اساس درآمد‌های عملیاتی شرکت ۶/۴۸ درصد رشد را تجربه کرده است. همچنین بر اساس صورت‌های مالی رشد سود خالص در ۹ ماهه ۹۷ به ۹ ماهه ۹۸، ۶ درصد رشد داشته است و از ۵۵۴ میلیارد به ۵۵۷ میلیارد ریال رسید.

۱۲۴۶ میلیارد ریال سود خالص زغال پروده طبس
در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ نفر در معادن زغال‌سنگ طبس مشغول به کار هستند که با اجرای طرح‌های توسعه، فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد خواهد شد. این پروژه عظیم ملی تضمین‌کننده توسعه فولاد کشور در راستای تحقق سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ایران خواهد بود.

تولیدات شرکت زغال سنگ پروده طبس در ۹ ماهه سال ۹۸ به میزان ۴۳۴ هزار تن بوده است. فروش محصولات شرکت بر اساس صورت‌های مالی در ۹ ماهه منتهی به آذر ماه ۹۷، ۳۰۹۷ میلیارد ریال و در ۹ ماهه منتهی به آذر ماه ۱۳۹۸، ۵۱۹۲ میلیارد ریال بوده است.

این داده‌ها نشان می‌دهد درآمد‌های عملیاتی این شرکت ۶۶ درصد رشد داشته است. همچنین سود خالص این شرکت از ۷۲۰ میلیارد ریال به ۱۲۴۶ میلیارد ریال افزایش یافته و رشدی ۷۳ درصدی را تجربه کرده است.

رشد ۱۳۲ درصدی سود خالص شرکت پشم شیشه ایران
شرکت پشم شیشه ایران (سهامی عام) اولین و بزرگترین تولید کننده عایق‌های حرارتی - صوتی پشم شیشه و عایق‌های رطوبتی ایزوگام به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه تاصیکو با تامین ۷۰ درصد از نیاز بازار داخلی کشور رهبری بازار را در ایران و بخش‌هایی از خاورمیانه در دست دارد.

تولید میانگین وزنی همگن شده محصولات مختلف این شرکت بر اساس گزارش عملکرد ۹ ماهه در سال ۹۸ بیش از ۱۳ هزار تن بوده است. با وجود کاهش ناچیز تولیدات، این شرکت توانسته درآمد‌های عملیاتی خود را افزایش دهد. بر اساس گزارش ۹ ماهه سال ۹۷، میزان فروش شرکت ۴۹۷ میلیارد ریال بوده، اما این رقم در مدت مشابه سال ۹۸ به بیش از ۷۶۰ میلیارد ریال رسیده است. همچنین سود خالص این شرکت نیز بر اساس گزارش‌های فوق الذکر ۱۳۲ درصد افزایش داشته و از ۶۴ میلیارد ریال به ۱۴۸ میلیارد ریال رسیده است.

رشد ۳۷ درصدی سود خالص شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوند
صنایع کاشی و سرامیک الوند دارای پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا و توانایی تولید ۱۰ میلیون مترمربع انواع کاشی‌های دیوار، سرامیک‌های کف و محصولات پرسلانی در سه کارخانه خود است. میزان فروش این شرکت در ۹ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته، ۴۰ درصد رشد داشته است. سود خالص شرکت کاشی و سرامیک الوند از ۱۲۷ میلیارد ریال در ۹ ماهه سال ۹۷ به ۱۷۴ میلیارد ریال در ۹ ماهه سال ۹۸ رسیده است و دارای رشد ۳۷ درصدی بوده است.

رشد ۱۶۲ درصدی سود خالص شرکت صنایع کاشی و سرامیک سعدی
بر اساس گزارش‌های منتشر شده فروش این شرکت ۴ درصد افزایش یافته است. میزان درآمد‌های عملیاتی این شرکت بر اساس گزارش‌های ۹ ماهه سال ۹۷، ۴۹۷ میلیارد ریال و در ۹ ماهه سال ۹۸، برابر با ۵۱۸ میلیارد ریال بوده است. افزایش قیمت، ایجاد بازار‌های جدید داخلی برند و فروش حداکثری محصولات تولید شده را می‌توان از عوامل افزایش درآمد‌های عملیاتی خواند. این شرکت در این بازه‌ی یک ساله رشد خیره کننده ۱۶۲ درصدی را در سود خالص آشکار می‌سازد.

رشد ۱۷ درصدی فروش شرکت صنایع سرام آرا
این شرکت تولیدکننده انواع قطعات دکوری، تکمیلی مربوط به کاشی‌های دیواری، کف و پرسلانی است.
بر اساس گزارش‌ها تولید شرکت سرام آرا در ۹ ماهه سال ۹۸ به ۸/۵ میلیون قطعه معادل شده رسیده است. همچنین میزان صادرات محصولات این شرکت در بازه‌های زمانی فوق الذکر از ۳۸۱ هزار دلار به ۶۵۷ هزار دلار رسیده است که دارای رشد ۷۲ درصدی است.

درآمد‌های عملیاتی حاصل از فروش محصولات این شرکت بر اساس گزارش مالی ۹ ماهه سال ۹۷، از ۱۸۸ میلیارد ریال به ۲۲۱ میلیارد ریال در ۹ ماهه سال ۹۸ رسیده است. این داده‌ها نشان دهنده‌ی رشد ۱۷ درصدی این شرکت در بخش درآمد‌های عملیاتی است. همچنین سود خالص این شرکت در ۹ ماهه سال ۹۸ به ۱۰۳۹ میلیون ریال رسیده است.

رشد ۴۳ درصدی تولیدات شرکت لعابیران
شرکت لعابیران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لعاب در ایران و اولین صادرکننده لعاب در کشور در ۹ ماهه منتهی به آذر ماه ۹۷ میزان تولیداتش ۳۳۹۴ تن بوده و این میزان در مدت مشابه سال جاری به ۴۸۷۴ تن رسیده است. این داده‌ها نشان می‌دهد میزان رشد تولید محصولات ۴۳ درصد افزایش یافته است. در عین حال درآمد‌های ارزی از صادرات این شرکت در ۹ ماهه سال ۹۸، ۵۱۹ هزار دلار بوده است.

میزان فروش شرکت لعابیران در ۹ ماهه سال ۹۷ برابر با ۲۳۴ میلیارد ریال و در ۹ ماهه سال ۹۸ برابر با ۳۳۰ میلیارد ریال بوده است. این داده‌ها رشد ۴۱ درصدی فروش را آشکار می‌کند. همچنین سود خالص این شرکت به ۴۳۵۶ میلیون ریال رسیده است.

رشد ۴ درصدی تولیدات شرکت ذوب آهن اصفهان
شرکت ذوب آهن اصفهان اولین و بزرگ‌ترین کارخانه تولید فولاد ساختمانی در ایران است.
مقدار کل تناژ تولید در ۹ ماهه سال ۹۸ برابر با ۷/۱ میلیون تن است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۴ درصد افزایش یافته است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط این شرکت، افزایش تقاضا و سیاست افزیش تعهدات با عرضه‌های مستمر و منظم در بورس کالا مطابق با بودجه پیش‌بینی شده شرکت از عوامل افزایش فروش یاد شده است.

بر اساس همین گزارش‌ها سود خالص شرکت در ۹ ماهه سال ۹۸، ۴۹۲۵ میلیارد ریال بوده است. میزان فروش شرکت ذوب آهن اصفهان ۷۶۷۴۹ میلیارد ریال در ۹ ماهه سال ۹۸ بوده است که نسبت به ۹ ماهه سال ۹۷ بیش از ۶۲ درصد رشد داشته است. همچنین سود عملیاتی شرکت برای ۹ ماهه سال ۹۸ به میزان ۸۹۷۴ میلیارد ریال بوده است. صادرات ارزی این شرکت در ۹ ماهه سال ۹۸ بیش از ۳۲۰ میلیون دلار می‌باشد که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رشد ۲۵ درصدی داشته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افت محتمل نرخ ارز و چالش سهامداران گروه فلزات اساسی؛

کاهش چشمگیر نرخ‌های فروش "فباهنر"

جمع درآمد‌های عملیاتی به بیش از ۱.۴۲۹ میلیارد ریال رسید؛

"فباهنر" با رشد نرخ‌ها به استقبال سال جدید رفت

رشد سنگین سود ناشی از فروش به حساب‌ها نشست؛

"تاصیکو" و انتظار سود ۷۰ تومانی هر سهم

ارسال نظر