بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
بورس تهران، سبزتر از روز گذشته؛

فتیله شاخص، دود نمی‌کند!

شاخص‌کل امروز با روند روبه‌رشدی معاملات خود را آغاز کرد و توانسته ۴ هزار ۹۰۹ واحد رشد داشته باشد.
کد خبر : ۲۰۸۸۴۷

فتیله شاخص، دود نمی‌کند!

به گزارش بورس‌نیوز، بازارسرمایه در آخرین روز معاملاتی هفته با آنکه مهمان جدیدی به خود دارد، سهامداران دست به ماشه ایستاده‌اند تا شکار جدیدی را رقم بزنند.

با آنکه به‌ظن بسیاری از کارشناسان بازارسرمایه نرخ‌ بسیاری از سهم‌ها از قیمت واقعی آن پیشه گرفته و این موضوع خطری برای بازارسرمایه بوده اما؛ کماکان هجوم نقدینگی مانند پادزهری برای اصلاح بازار بوده تا فنر رشد قیمت سهم‌ها در بورس، پاره نشود.

تاکنون ۲ هزار و ۷۴۷ میلیارد تومان حجم معاملات امروز بازارسرمایه بوده که این رقم در بازار نقدی ۲ هزار و ۶۵۷ میلیارد تومان است.

فتیله شاخص، دود نمی‌کند!

شاخص‌کل امروز با روند روبه‌رشدی معاملات خود را آغاز کرد و توانسته ۴ هزار ۹۰۹ واحد رشد داشته باشد تا باردیگر مجموعا شاخص‌کل پله ۴۴۵ هزارواحدی را لمس کند؛ شاخص‌کل هم‌وزن نیز با رشد هزار و ۲۴۹ واحدی را امروز به خود دیده و در ارتفاع ۱۴۶ هزار و ۲۹۸ واحدی ایستاده است.

تاکنون قریب به ۶ میلیارد سهم در ۵۲۶ هزار دفعه معامله جا به جا شده است.

تاثیر در شاخص
نماد‌های همچون "اخابر" با رشد ۴۶۵ واحدی، "وبملت" با رشد ۴۳۸ واحدی، "شپنا" با رشد ۳۸۴ واحدی، "شبندر" با رشد ۳۵۳ واحدی، "شتران" با رشد ۳۳۶ واحدی، "تاپیکو" با رشد ۲۹۳ واحدی، "حکشتی" با رشد ۲۸۳ واحدی در این لیست جای گرفته‌اند.

بیشترین ارزش معامله
امروز در این بخش شاهد کد به کد شدن، دو نماد "تاپیکو ۲" و "تاصیکو ۲" هستیم، اما نماد‌هایی همچون، "وتجارت" با ارزش ۱۱۲ میلیارد تومان، "خساپا" با ارزش ۸۹.۹ میلیارد تومان، "خپارس" با ارزش ۸۳.۴ میلیارد تومان، "شبندر" با ۷۷.۲ ارزش میلیارد تومان و "وبملت" با ارزش ۷۶ میلیارد تومان نیز در این لیست جای گرفته‌اند.

برترین گروه‌های بازار
تا این لحظه گروه‌هایی همچون "خودرو" با حجم معاملات ۹۳۷ میلیون سهمی و ارزش ۴۲۶ میلیارد تومان، "بانک" با حجم معاملات ۲ میلیارد و سهمی و ارزش ۳۸۱ میلیارد تومان، "فرآورده‌های نفتی" با حجم معاملات ۲۸۱ میلیون سهمی و ارزش ۲۵۲ میلیارد تومان در صدر این لیست قرار دارند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر