۱. عوامل معتددی بر سطح استاندارد آلایندگی خودروها موثر است که میتوان به تکنولوژی و طراحی موتور، تکنولوژی سیستم مدیریت موتور (EMS)، کاتالیست و کیفیت بنزین اشاره کرد.
۲. با استفاده از نسل جدید ECU تولید شده در کروز، از تکنولوژی بالاتری در سیستم مدیریت موتور میتوان بهره گرفت و سطح استاندارد آلایندگی خودروها را افزایش و آلایندههای خروجی از اگزوز را کاهش میدهد.
۳. کروز توانسته در ۵ نسل ECU را به صورت صددرصدی داخلیسازی کند که شامل طراحی و صحهگذاری سختافزار و نرمافزار، آزمونهای متفاوت، کالیبراسیون سطح موتور و خودرو، تولید و آزمون نهایی است.
۴. ECU نسل جدید شرکت کروز با دربرداشتن کالیبراسیون دقیق، امکان کاهش مصرف سوخت را فراهم میآورد.
۵. هم اکنون سیستم مدیریت موتور شامل ECU نسل جدید شرکت کروز برای موتورها و خودروهای مختلف با هدف دستیابی به استاندارد آلایندگی یورو ۵ کالیبره شده و آماده تامین است.
شهرهای کشور سال هاست با شروع زمستان با موضوع آلودگی هوا دست و پنجه نرم میکنند و همچنین بسیاری از افراد بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست میدهند که خودروها نقش بسزایی در افزایش سطح آلودگی هوا دارند.
سازمان محیط زیست مجوز شمارهگذاری خودروهای یورو ۴ را برای سال آینده صادر نمیکند، زیرا خودروسازان طبق قانون باید در سال ۹۶ استاندارد خودروهای تولیدی خود را به یورو ۵ ارتقاء میدادند و این موضوع به تعویق افتاده که مطابق قانون هوای پاک از ابتدای سال ۹۹ باید تمامی خودروهای تولیدی داخل کشور مطابق استاندارد یورو ۵ به بازار عرضه شوند.
حسین انصاری مدیر گروه قوای محرکه شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به عوامل موثر بر میزان آلایندگی خودروها گفت: عوامل معتددی بر میزان و سطح استاندارد آلایندگی خودروها از یورو ۱ تا یورو ۵ موثر است که میتوان به تکنولوژی و طراحی موتور، تکنولوژی سیستم مدیریت موتور (EMS)، کاتالیست و کیفیت بنزین اشاره کرد.
وی با اشاره به نحوه تاثیرگذاری ECU نسل جدید کروز در ارتقاء استاندارد آلایندگی در خودروها اظهار کرد: با استفاده از ECU با میکروپروسسور ۳۲ بیتی که از آن به نسل جدید ECU تولید شده در کروز یاد میشود، در واقع از تکنولوژی بالاتری در سیستم مدیریت موتور میتوان بهره گرفت که با استفاده از استراتژیها و توابع کنترلی پیچیدهتر و پیشرفتهتر در کنار کالیبراسیون دقیق میتوان سطح استاندارد آلایندگی خودروها را افزایش و آلایندههای خروجی از اگزوز را کاهش داد. هرچند حصول نتیجه کامل در صورت استفاده از کاتالیست مناسب و بنزین با کیفیت میسر است.
انصاری افزود: کروز به عنوان پیشتاز در تولید قطعات الکترونیکی از آغاز تامین سامانه مدیریت موتور، از حدود ۱۲ سال پیش با تامین ECU با پردازنده ۱۶ بیتی، نیازهای خودروسازان را برآورده کرده و همزمان با ارتقاء آپشنها و اضافه شدن ویژگیهای مختلف از قبیل کروز کنترل، ESC، سطوح آلایندگی بالا، استفاده از گیربکس اتوماتیک و ... طراحی نسل ECU ۳۲ بیتی را نیز از چند سال پیش آغاز کرده و اکنون آماده تولید انبوه شده است.
مدیر گروه قوای محرکه کروز درخصوص داخلی سازی ECUهای تولید شده در کروز تصریح کرد: این بنگاه اقتصادی توانسته در ۵ نسل ECU را به صورت صد درصدی داخلی سازی کند که شامل طراحی و صحهگذاری سختافزار و نرمافزار، آزمونهای متفاوت، کالیبراسیون سطح موتور و خودرو، تولید و آزمون نهایی است. همچنین با توجه به دانش موجود و برحسب درخواست خودروساز امکان اضافه کردن توابع جدید از قبیل خودروهای دوگانهسوز و آپشنهای جدید از قبیل توربوشارژ و ... به صورت کامل امکان پذیر است.
انصاری درخصوص تاثیرگذاری ECU نسل جدید برکاهش مصرف سوخت در خودروها بیان کرد: میزان مصرف سوخت خودروها بیش از هر چیز به فناوری استفاده شده در طراحی و تولید موتور باز میگردد، البته ECU بر میزان مصرف سوخت تاثیر موثری دارد که با استفاده از محاسبات دقیقتر و استراتژیهای کنترلی پیچیده تر، امکان بهبود مصرف سوخت را تا حد زیادی فراهم میآورد؛ کما اینکه یکی از اهداف سیستم مدیریت موتور کاهش مصرف سوخت بوده و ECU نسل جدید شرکت کروز با دربرداشتن کالیبراسیون دقیق، این امکان را فراهم میآورد.
وی با تاکید بر امکان استفاده ECU نسل جدید برای هر خودروی دارای استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ گفت: این ECU را میتوان برای مقاصد تعریف شدهی مشتری از جمله جهت دستیابی به استاندارد یورو ۴ و یا یورو ۵ کالیبره کرد. هم اکنون سیستم مدیریت موتور شامل ECU نسل جدید شرکت کروز برای موتورها و خودروهای مختلف با هدف دستیابی به استاندارد آلایندگی یورو ۵ کالیبره شده و آماده تامین است.