بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
مدیرعامل "ومعادن" در گفت‌وگو با بورس نیوز:

با درخواست سهامداران تغییر پرتفو رقم خورد

با توجه به انتظار سهامداران در جهت فعال کردن پرتفو به سراغ پهنه‌ها رفته و مراحل کار از مراحل اولیه یعنی اکتشاف تا بهره برداری در اختیار شرکت قرار گرفت تا فلزاتی غیر از آهن در دست اقدام قرار گیرد.
کد خبر : ۲۰۹۰۸۸
 
با درخواست سهامداران تغییر پرتفو رقم خورد
 
عزیرالله عصاری مدیرعامل شرکت توسعه فلزات و معادن در شفاف‌سازی موضوعی مطرح شده از سوی سهامداران به بورس‌نیوز گفت: نکته‌ای که سهامداران به آن اشاره داشتند حوزه فعالیت "ومعادن" بوده و اینکه چرا این شرکت علیرغم نام آن (توسعه فلزات و معادن) تنها در حوزه سنگ آهن فعالیت داشته و پرتفو تنها در زمینه آهن فعال است.

وی ادامه داد: با توجه به انتظار سهامداران در جهت فعال کردن پرتفو به سراغ پهنه‌ها رفته و مراحل کار از مراحل اولیه یعنی اکتشاف تا بهره برداری در اختیار شرکت قرار گرفت تا فلزاتی غیر از آهن در دست اقدام قرار گیرد.

مدیرعامل "ومعادن" به همکاری با شرکت صبا نور اشاره داشت و عنوان کرد: با شروع همکاری پهنه‌ای به ابعاد ۱۲۵۰ کیلومتر مربع در منطقه "راور کرمان" از وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته شد. لازم به ذکر است تقریبا ۸۸ درصد از سهام صبانور در اختیار شرکت توسعه فلزات و معادن است.

وی افزود: در حوزه پلی متال ورود به "سرب" و "روی" از تجربه تخصصی شرکت زرین معدن آسیا استفاده شد و همکاری این سه شرکت (ومعادن، صبانور و زرین معدن آسیا) آغاز شد. 

عصاری در خصوص راه اندازی کارخانه عنوان کرد: بسیاری از معادن سرب و روی کرمان، به دلیل جلوگیری از "خام فروشی"، "سرب " و "روی " را نگه داری می‌کنند.
وی در خصوص روند تولید عنوان کرد: با تمام مواد ذکر شده، می‌توان ظرف یکسال و نیم به ظرفیت تولید مناسبی در کرمان دست یافت.

مدیرعامل " ومعادن" در ادامه خاطر نشان کرد:بیشترین میزان سرمایه گذاری برعهده شرکت ملی مس‌ایران است. 

عصاری در پایان افزود: "طلا" از اهداف این پروژه بود که تلاش‌هایی نیز در این خصوص انجام شد. هدف قابل توجه سرمایه گذاری بر فلزات نایاب بود، اما به دلیل نبود تکنولوژی مخصوص در کشور پیش نرفت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
استخراج آمار از دل معادن این شرکت؛

رشد نرخ‌های کنسانتره روی "فزرین" ادامه دارد

سهم بالای دو قلو‌های معدنی در سبد این شرکت؛

در پرتفوی «ومعادن» چه خبر است؟

محاسبه سود و زیان حقوق دولتی این مس‌ساز؛

"فملی" و خبر ۳۰۰ میلیاردی

ارسال نظر