بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کارشناس بازار مسکن در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

رها شدن فنر مسکن با نرخ مالیات بر عایدی

نرخ مالیات بر عایدی مسکن برای دولت مزیتی ندارد و دولت باید از راه دیگری به فکر کسب درآمد برای خود باشد.
کد خبر : ۲۰۹۴۰۴

جهش قیمت مسکن با مالیات بر عایدی مسکن (رها شدن فنر مسکن با نرخ مالیات بر عایدی)

محسن مقدس‌زاده کارشناس بازار مسکن در رابطه با تعیین نرخ مالیات بر عایدی مسکن و اثرات آن بر این بازار به بورس‌نیوز اظهار کرد: نرخ مالیات موجب دو برابر شدن نرخ مسکن شده و سازنده مجبور بوده که هزینه‌های خود را از افزایش قیمت‌ها تامین کند و این افزایش موجب راکد شدن سرمایه می‌شود و به سرمایه راکد، بهره تعلق می‌گیرد و سازنده نیز به طورمعمول از وام استفاده می‌کند و باید سود وام را پرداخت کند و این هزینه‌ها به مالیاتی که باید پرداخت کند اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: دولت باید سیاست‌های تشویقی برای سازنده تعبیه کند تا علاقه به ساخت‌و‌ساز در سازنده ایجاد شود و با توجه به رکودی که بر سر بازار مسکن سایه افکنده این گونه سیاست‌ها موجب کاهش قیمت و اقبال مردم برای خرید مسکن نخواهد شد.

مقدس‌زاده اذعان کرد: تعیین مالیات بر عایدی مسکن با توجه به افزایش قیمتی که بر مصالح به طور مرتب ایجاد می‌شود و مشکلاتی که انبوه‌ساز با آن مواجه هست اثرگذار بوده و انبوه‌ساز را از ساخت و ساز متوقف کرده و موجب رکود بیشتری در این بازار می‌شود و به مثابه فنری می‌ماند که با فشاری مضاعف جمع شده و به یکباره رها شده و قیمت مسکن ۲ تا ۳ برابر افزایش پیدا می‌کند.

ساخت‌و‌ساز لوکوموتیو اقتصاد است

این کارشناس بازار مسکن در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید تلاش کند تسهیلاتی را ایجاد کند تا بانک‌ها در خدمت انبوه ساز و سازنده قرار گیرند و به این شکل گردش مالیاتی جریان داشته باشد در این صورت چرخه اقتصاد مملکت به گردش در می‌آید و اشتغال زایی ایجاد می‌شود و از ناامنی حاصل از بیکاری کاسته می‌شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حامد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
عجب؟؟
معلومه خودت خیلی گرون خونه خریدی
با این سازوکار قطعا مسکن ارزان خواهد شد چون به کالای مصرفی تبدیل میشه
در ضمن از سایت محترم درخواست می شود هر تحلیل بیخودی در سایت درج نشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
این نظر کاملا اشتباه است .عدم وضع مالیات های سنگین بر مسکن صرفا باعث افزایش معاملات سوزی و هجوم دلالان سود جو که بطور کاذب قیمت ها را بطور بسیار مخرب برای اقتصاد ملی بالا می بزند.
بدیهی است که تراکم سرمایه های سرگردان در بازار مسکن حاصلی جز تخریب اقتصاد کشور نخواهد داشت.
ارسلان دولتخواه
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۴
متاسفانه سرمایه ها درمسکن بلا استفاده مانده وضرر سنگینی به اقتصاد کشور وارد می کند اجاره ها هم بالا رفته است انبوه سازان عمدا ساخت وساز را متوقف کرده اند بانکهاچند سال گذشته درمسکن سرمایه گذاری کردند ضرر سنگینی دیدند وصنعت وتولید را نابود کردندبخش صنعت وکشاورزی وخدمات باید رونق پیداکنداشتغالزاست .در بخش کارگری ساختمان چه کسانی مشغول هستند عوامل ....؟؟؟؟ کشور ما وبیشتر شهر های ایران روی گسل واقع شده است زلزله تهدیدبزرگی است پس سرمایه هارا نباید با سرمایه گذاری در مسکن به هدرداد
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
کدوم انبوه ساز یا پولدار ملاکی گفته این مطلب رو منتشر کنید؟
خیلی تابلوئه بابا...