بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
مدیرعامل سیمان آبیک در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

انتقاد به قیمت‌گذاری‌های نادرست سیمانی‌ها

کاهش سوددهی این صنعت در پی قیمت‌گذاری نادرست سیمان را می‌توان یکی از دلایل کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه باشد.
کد خبر : ۲۰۹۲۱۹
 
کاهش سوددهی در پی قیمت گذاری نادرست
 
علی اصغر گرشاسبی مدیرعامل سیمان آبیک در خصوص مشکلات صادراتی با توجه به وضعیت عراق و سوریه به بورس‌نیوز گفت: در این دو کشور عمدتا مباحث امنیتی وجود دارد؛ اگر عراق به یک ثبات امنیتی برسد قطعا موضوع ساخت‌و‌ساز در این کشور، جدی شده و سرمایه‌گذاری کلانی باید صورت گیرد که حتما نیاز جدی‌تری به سیمان ایران خواهد داشت.
 
گرشاسبی با اشاره به شرایط سوریه اظهار کرد: این کشور هنوز فرصتی برای بازسازی پیدا نکرده و امید می‌رود از سال آینده وضعیت رو به سامان قرار گیرد.

وی افزود: مذاکراتی انجام شده تا در یک برنامه بلند مدت، ایران سیمان مورد نیاز سوریه را برای بازسازی پس از جنگ تامین کند.

رکود مسکن سد صنعت سیمان
گرشاسبى درباره تاثیرات رکود بازار مسکن بر صنعت سیمان گفت: رکود، سدی برای رسیدن به برنامه‌های بلند مدت این صنعت شده است؛ قیمت پایین‌تر از ارزش واقعی سیمان، مسائل صادراتی، هزینه‌های حمل و نقل و عدم استفاده از ۲۵ درصد ظرفیت موجود را می‌توان از مشکلات عمده صنعت سیمان عنوان کرد. 

 
کاهش سوددهی در پی قیمت گذاری نادرست 
مدیرعامل سیمان آبیک به کاهش میزان سرمایه‌گذاری در این بخش اشاره داشت و افزود: کاهش سوددهی این صنعت در پی قیمت گذاری نادرست سیمان را می‌توان یکی از دلایل کاهش سرمایه گذاری عنوان کرد. 

وی ادامه داد:همچنین جایگزین مناسبی برای کاهش سوددهی در نظر گرفته نشده و در نهایت مستهلک شدن این صنعت را شاهد خواهیم بود. دخالت‌های دستوری نرخ سیمان را عقب نگه داشته است. 

گرشاسبى در پایان خاطرنشان کرد: سهم سیمان در قیمت تمام شده ساخت مسکن ۲ درصد و در سازه‌های بتنی حدود ۳ درصد بوده و تعیین نرخ‌های دستوری برای این تولیدات با هدف کنترل نرخ مسکن توجیه منطقی ندارد؛ چرا که اگر هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان در شرایط فعلى ۲ میلیون تومان باشد سهم سیمان از هزینه ساخت به حدود ۴۰ هزار تومان می‌رسد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

فاصله ۱۰ دلاری سیمان ایران با قیمت‌های جهانی!

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

درخواست افزایش قیمت سیمان روی میز وزیر صمت!

بررسی عملکرد ۹ ماهه نشان داد:

رشد ۹۰۰ درصدی سودخالص سیمان آبیک

ارسال نظر