بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس:

تحریم در سرمایه گذاری خارجی تاثیر نداشت

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در کشور براساس اعلام وزیر اقتصاد و دارایی ۵۰ درصد افزایش یافته و این نشان دهنده این است که تحریم‌ها بی تاثیر بوده است.
کد خبر : ۲۰۹۴۴۵

تحریم در سرمایه گذاری خارجی تاثیر نداشت

به گزارش بورس نیوز، مهرداد بائوج‌لاهوتی درخصوص نقش اثرگذار سرمایه‌گذاری‌ها در رشد اقتصادی کشور اظهار کرد: باید از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در شرایط فعلی اقتصاد به منظور جایگزین درآمد‌های نفتی استقبال کرد.

وی افزود: مدل سرمایه‌گذاری و نحوه اجرای آن به طور مشخص در قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور پیش‌بینی شده، به طور مثال اشخاص و شرکت‌هایی که تمایل به انجام سرمایه‌گذاری در ایران دارند می‌توانند طبق قانون ۳۰ درصد از تولیدات خود را صادر کنند.

نماینده مردم لنگرود در خانه ملت ادامه داد: قانون تکلیف سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی را در کشور مشخص کرده و باید از هرگونه سرمایه‌گذاری استفاده کرد. سرمایه‌گذاری تمایل دارد که خودرو در کشور تولید کند و این مساله هیچ ایرادی ندارد و می‌تواند با صادرات حداقل ۳۰ درصد از خودرو تولیدی ارزش افزوده برای کشور به همراه داشته باشد.

بائوج‌لاهوتی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری خارجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در کشور براساس اعلام وزیر اقتصاد و دارایی ۵۰ درصد افزایش یافته آمریکا از اعمال فشار، علیه جمهوری اسلامی ایران با انجام تحریم‌های گسترده استفاده می‌کند، زیرا افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور نشان دهنده این است که تحریم‌ها بی تاثیر بوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره اینکه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور مشوق‌هایی را برای انجام سرمایه‌گذاری برای سال آینده در نظر گرفته، گفت: حدود ۳۰ میلیارد دلار فاینانس در سال آینده پیش‌بینی شده و سرمایه‌گذاران داخلی با مشارکت بخش خارجی می‌توانند در کشورمان سرمایه‌گذاری کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

1.5میلیارد دلار برای اشتغال پایدار روستایی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

خودداری از مصرف چای‌های اسانس‌دار و آلوده خارجی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس:

نباید در بازار ارز التهاب ایجاد کرد

ارسال نظر