بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
مدیرعامل "قرن" در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"قرن" و "برندینگ" صادرات در CIS

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت پدیده شیمی قرن گفت: از نظر مقداری و تناژی ۱۰ درصد از مواد اولیه وارداتی بوده که ۲۴ درصد ریالی واردات را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین به صورت معکوس ۷۶ درصد ریالی مواد اولیه ما داخلی است.
کد خبر : ۲۱۰۲۱۶

فقط ۱۰ درصد مواداولیه وارداتی است

سید عبدالرضا مظفری چنیجانی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت پدیده شیمی قرن در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص برنامه‌های این شرکت برای افزایش سهم بازار اظهار کرد: شرکت برنامه گسترده‌ای را برای گسترش کانال‌های فروش، ورود به بازار‌های جدید و تامین نیاز‌های مصرف‌کنندگان و نفوذ به بازار‌ها را با محصولات متنوع و جدید به صورت گسترده برنامه‌ریزی کرده است.

وی درباره صادرات شرکت افزود: صادرات استراتژی اساسی در شرکت پدیده شیمی قرن بوده و این مسیر پیروی از استراتژی پایدار شرکت است؛ این شرکت تنها بر صادرات در بازار‌های سنتی نظیر عراق و افغانستان برنامه‌ریزی نمی‌کند و هدفی اساسی یعنی صادرات پایدار و ماندگاری برند در یک بازار را جزو اهداف اساسی شرکت در امر صادرات قرار داده است.

ورود به CIS و حاشیه خلیج فارس

عضو هیات مدیره شرکت پدیده شیمی قرن با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این شرکت که از سال ۹۷ برای صادرات آغاز شد، تصریح کرد: برنامه وسیع این شرکت در راستای ورود به کشور‌های ارمنستان، ترکمنستان، عمان، تاجیکستان و قطر است؛ در قطر با یکی از بزرگترین شرکت‌های توزیع، تفاهمنامه‌ای به امضا رسیده و همچنین در عمان نیز پایگاهی ایجاد خواهد شد.

برندینگ تنها راه ماندگاری در بازارهای هدف

مظفری چنیجانی افزود: صادرات فله‌ای جزو اهداف این شرکت نیست و برای مثال صادرات فله‌ای به عراق نمی‌تواند راهکاری بلندمدت برای جذب یک بازار هدف صادراتی باشد بنابراین باید با پیش‌بردن اهدافی مانند "برندینگ" نوسان صادرات را کاهش داد و برنامه‌ای گسترده و پایدار برای صادرات طرح‌ریزی کرد.

وی درخصوص مزیت این شرکت نسبت به سایر رقبای این صنعت بیان کرد: شرکت پدیده شیمی قرن با ظرفیت‌هایی که ایجاد کرده و قدرت برندی که دارد، پیشتاز بازار است؛ شرکتی که ظرف ۱۰‌سال به بزرگ‌ترین برند شوینده کشور تبدیل شده قطعا این پتانسیل را در خود داشته که به این جایگاه رسیده است.

متکی به داخل هستیم نه خارج

مدیرعامل شرکت پدیده شیمی قرن درباره ارزیابی خود از شرایط کنونی صنعت شوینده توضیح داد: صنعت شوینده صنعتی پویا بوده و بخش زیادی از این صنعت متکی به توان تولید داخل است؛ این صنعت بر اساس تجهیزات، مواد اولیه و دانش و فرمولاسیون فوق العاده بوده و از کشور‌های دیگر عقب نیست؛ برخلاف برخی صنایع این صنعت ازنظر تناژی و کیفی در حال رشد و توسعه است.

عضو هیات مدیره شرکت پدیده شیمی قرن درباره میزان وارداتی مواد اولیه گفت: از نظر مقداری و تناژی ۱۰ درصد از مواد اولیه وارداتی بوده که ۲۴درصد ریالی واردات را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین به صورت معکوس ۷۶ درصد ریالی مواد اولیه ما داخلی است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
وضعیت و عمکلرد "قرن" در آستانه عرضه اولیه بررسی شد؛

خوش‌بینی برآوردی برای سودخالص آتی "قرن"

در نشست خبری شرکت پدیده شیمی قرن مطرح شد؛

رشد چشمگیر سود خالص "قرن"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
_
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
بسیارعالی