بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
«پارس خودرو» روی موج دوم؛

«خپارس» سوار بر کوئیک می‌شود

در ماه گذشته با اضافه شدن کوئیک به جمع سبد فروش «پارس خودرو» انتظارات از رشد درآمد‌های شرکت بیشتر شد و در این بین، دو خبر جذاب رشد قیمت سهام را به دنبال داشت.
کد خبر : ۲۱۰۲۶۸

«خپارس» سوار بر کوئیک می‌شود

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت «پارس خودرو» در دی ماه ۱۳۴۶۹ دستگاه خودرو به فروش رسانده است که البته از این میزان تولید محصولات گروه X۱۰۰ (پراید) و گروه S۲۰۰ (ساینا) به‌صورت حق‌الزحمه‌ای برای شرکت سایپا انجام می‌شود.

به طور کلی فروش دی‌ماه نسبت به آذرماه ۱۷درصد رشد نشان می‌دهد که علت آن، صدور فاکتور خودرو "کوئیک آر" (گروه Q۲۰۰) از دی ماه بوده و این میزان فروش نسبت به دهمین ماه سال گذشته نیز حاکی از افزایش ۵۸درصدی است.

انتظار می‌رود با اضافه شدن مبلغ فروش کوئیک آر به جمع فاکتور‌های «پارس خودرو» درآمد‌های شرکت شتاب بیشتری به خود بگیرند. بر اساس اطلاعات موجود، تاکنون بیش از ۵۱۰۰ دستگاه خودرو کوئیک آر به تولید رسیده است.

«خپارس» سوار بر کوئیک می‌شود

چندی پیش این شرکت اعلام کرده بود قصد دارد پس از فروش سرمایه‌گذاری‌های خود، نسبت به تجدید ارزیابی دارایی‌ها اقدام کند.

در همین راستا، مزایده ۴۵ درصد شرکت بازرگانی سایپا یدک به ارزش ۸ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال را در تاریخ ۶ اسفند ماه برگزار خواهد کرد. علاوه بر این، فروش ۵۰ درصد سهام شرکت سایپا سیتروئن به مبلغ ۳۱ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال و همچنین، ۱۰۰ درصد سهام شرکت رنگ و رزین طیف سایپا به ارزش ۳ هزار و ۷۱ میلیارد ریال، نیز در دستور کار قرار گرفته است.

بنابراین، در صورتی که این سرمایه گذاری‌ها به فروش برسد (که احتمال می‌رود همانند گذشته، شرکت سایپا خود خریدار این سرمایه‌گذاری‌ها باشد) سود مناسبی در صورت‌های مالی این خودروساز خواهد نشست.

در خصوص تجدید ارزیابی «خپارس» باید توجه داشت که در مرداد ماه سال ۹۳ افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی زمین و ساختمان به ثبت رسید و با توجه به گذشت بیش از ۵ سال از آن، امکان تجدید ارزیابی مجدد از این محل وجود دارد.

از آن جا که تجدید ارزیابی برای سهامداران جذابیت بالایی دارد، تاکنون بر روند سهم اثرگذار بوده و انتظار می‌رود موج دوم آن با ارائه گزارش توجیهی هیئت مدیره، آغاز شود.

در حال حاضر، از ابتدای سال جاری تا به امروز، هر سهم «خپارس» بیش از ۱۹۹ درصد رشد قیمت داشته است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
با رشد فروشی در حدود ۱۰۲۲ عددی؛

فروش "رنو"، کاهش فروش "کوییک" را جبران کرد

در پی فروش سهام این خودرویی؛

"خپارس" باز دست به فروش زد

وقتی فروش تازه‌وارد ۲برابر شد؛

"خپارس" سوار بر کوییک در جاده کاهش زیان

در پی برگزاری مزایده این خودرویی؛

"خپارس" به فکر فروش افتاد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
سلام تورو خدا برااین عزیز دوردونه کوعیک ی کم اسفند دود کنین میترسم ی موقع چشم بخوره ،،،،،شرکت سایپا چشم بازار رو دراورده با این خودروش