بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تکرار واگذاری بانکی‌ها در روز‌های آخر سال

مدیرعامل کارگزاری حافظ گفت: مزایده دارایی‌های بانکی‌ها برای رفع تکلیف بوده و این اقدام عملیاتی نخواهد شد.
کد خبر : ۲۱۰۴۱۶

تکرار واگذاری بانکی‌ها در روز‌های آخر سال
مهرداد خدابخشی مدیرعامل کارگزاری حافظ در رابطه با واگذاری دارایی گروه‌های بانکی به بورس نیوز اظهار کرد: جریان واگذاری‌ها هرساله در پایان سال تکرار می‌شود و بانکی‌ها دارایی خود را با قیمتی بالا به مزایده می‌گذارند تا رفع تکلیف کنند و بگویند ما دارایی خود را آگهی کرده‌ایم و به خوبی می‌دانند هیچ کدام از این واگذاری‌ها عملیاتی نمی‌شود.

وی افزود: اینکه دولت بخشی از دارایی‌های خود را در قالب سهم‌های بزرگ واگذار کند با توجه به حجم نقدینگی وارد شده به بازار، اخیرا افزایش داشته و افرادی که سهم‌های بنیادی خریداری می‌کنند به این نتیجه رسیده اند که برخی از شرکت‌های کوچک اوور ولیو هستند و بیش از ارزش ذاتی شان معامله می‌شوند.

خدابخشی تاکید کرد: اگر قسمتی از سهام دولت در شرکت‌های بزرگ که بنیادی نیز هستند عرضه شود، استقبال خوبی از آن‌ها خواهد شد و به راحتی در بازار به فروش می‌رسند اما؛ باید توجه داشته باشیم که دولت تمایل دارد آن‌ها به صورت بلوکی عرضه شوند.

مدیرعامل کارگزاری حافظ در خصوص کاهش استقبال حقیقی‌ها از خودرویی‌ها اذعان کرد: انتظار بازار در رابطه با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در خودرویی‌ها بیش از این رقمی بود که چند روز گذشته در کودال اعلام شده و همین موضوع موجب شده سهام خودرویی‌ها متوقف شود و اقبال بازار از آن‌ها رویگردان شود.

خدابخشی عنوان کرد: هرچه به انتهای بازار نزدیک شویم شاخص روند صعودی خواهد داشت و به آستانه ۴۸۰ هزار واحد می‌رسد و امیدواریم پس از انتخابات مجلس، مقاومت ۴۸۰ هزار واحدی را نیز طی کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

جنس بازی در "بورس" عوض شد!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

جنس بازی در "بورس" عوض شد!

ارسال نظر