بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
بورس‌نیوز بررسی کرد؛

صید بزرگ بورس در تور افتاد!

در تازه‌ترین خبر‌های رسیده، تنها یکی از زیرمجموعه‌های شستا یعنی سیمان‌تامین پس از سیمان ساوه، ۳شرکت را آماده بدرقه برای ورود به بورس تهران داشته و این شرکت‌ها پس از مراحل پذیرش، وارد گود بازارسرمایه خواهند شد.
کد خبر : ۲۱۰۵۷۹

صید بزرگ بورس در تور افتاد!

به گزارش بورس‌نیوز، سهامداران تازه‌وارد بورسی به‌همراه قدیمی‌های این بازار در این روز‌ها به‌دنبال عرضه‌اولیه‌ای بزرگ بوده تا بتوانند روی آن حساب ویژه‌ای بازکنند.

هنگامی که جیب بازار از حجم نقدینگی ورودی به بازار پُر شده، سهامداران در انتظار عرضه‌های اولیه می‌نشینند اما؛ نه عرضه‌اولیه‌هایی که نهایت آن ۶۰ تا ۷۰ سهم و ارزش آن ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزارتومان باشد؛ عرضه‌اولیه‌ای که جگر سهامدار و بازارسرمایه را جلا دهد تا پایان سالی مناسب را به‌رقم تمام فراز و فرود‌های بورس تجربه کنند.

شمارش معکوس برای عرضه‌اولیه بزرگ در بورس آغاز شده و طبق شنیده‌ها "شستا" و زیرمجموعه‌های آن راه ورود به بازارسرمایه را در پیش گرفته‌اند.

ورود این شرکت‌ها به بورس فضایی بهاری را در آخرین روز‌های زمستان شکل خواهد داد و اتمسفر کافی ورود "شستایی‌ها" به بازار نیز فراهم بوده اما؛ خود اهالی این هلدینگ و حتی هلدینگ خلیج‌فارس نیز نسبت به پذیرش شرکت‌هایشان در بازارسرمایه و تعلل در آن انتقاد‌هایی را داشتند اما؛ با این حال مجید نوروزی معاون ناشران و اعضا در بورس نیز معتقد بوده که باید رعایت حقوق سهامداران را در اولویت قرار داد و شرکت‌ها را کاملا شفاف در بازارسرمایه پذیرش کرد.

بر اساس این گزارش، درحالی که بسیاری از سهامداران در انتظار ورود زیرمجموعه‌های هلدینگ بزرگ "شستا" هستند تا زیرمجموعه‌هایی نظیر سیمان‌تامین، صباتامین و ... گام به بازار بگذارند و شاید گروهی دیگر از سهامداران حتی راضی به ورود شرکت‌های زیرمجموعه این گروه‌های مالی زیرمجموعه شستا نیز شده‌اند، اما؛ درخبر‌هایی شنیده شده که بورس‌تهران درصدد یک صید بزرگ است.

طبق شنیده‌ها، بورس تهران درصدد ورود هلدینگ شستا به بازار بوده تا کام سهامداران را بیش از پیش، شیرین کند.

در تازه‌ترین خبر‌های رسیده، تنها یکی از زیرمجموعه‌های شستا یعنی سیمان‌تامین ۴ شرکت «سیمان ساوه»، «شرکت سرمایه‌گذاری سیمان‌تامین»، «شرکت بازرسی بین‌المللی کالای ایرانIGI» و «شرکت ایران‌سازه» را آماده بدرقه برای ورود به بورس دارد که همین مراحل پذیرش، مقداری ورود شرکت‌های عرضه‌اولیه‌ای را با تاخیر مواجه کرده است.

همچنین باید اشاره شود که شرکت سیمان ساوه به عنوان دویست و هشتمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد اما؛ این شرکت قرار بود که در پایان دی‌ماه سال جاری در بورس تهران پذیرش شود که به تازگی در تاریخ ۱۳۹۸/۰۷/۱۰ با نماد معاملاتی "ساوه" در گروه سیمان، آهک و گچ در فرابورس درج شد و حال این زیرمجموعه شستا در انتظار ورود دیگر شرکت‌های خود به بازارسرمایه است.

لازم به ذکر است که حواشی ناشی از FATF و حتی ورود کروناویروس به داخل کشور، تنها با یک عرضه‌اولیه بزرگ می‌تواند مسیر عقب‌نشینی بازار را تغییر دهد.

درخصوص صید بزرگ بورس در تور افتاد منتظر خبرهایی بیشتری باشید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در بازار اول فرابورس انجام می شود؛

"صبا" نخستین عرضه اولیه سال

نگاهی به وضعیت و عملکرد مالی "شرکت سرمایه‌گذاری صبا‌تامین"؛

کارنامه شرکت عرضه‌اولیه جدید، سبک سنگین شد

مدیرعامل سیمان ساوه در گفت‌وگو با بورس نیوز پاسخ داد:

زمان "عرضه اولیه" ساوه امروز مشخص می‌شود!

طلای عرضه‌اولیه بر گردن اسفندماه

ضربان عرضه‌اولیه "تندگویان" تند شد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
پس یزد تایر چی شد؟ چرا پیگیری نمیکنید ....مدتهاس گفته بودن تا 22 بهمن عرضه میشه ولی نه تنها عرضه نشد بلکه هیچ اطلاع رسانی هم نمیکنند.