بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

پرهیز از دستورالعمل نابه‌هنگام و شوک به بورس

FATF اثر خود را در گذشته بر بازار سرمایه گذاشت و این روند نزولی بورس کاملا مقطعی بوده و احتمال بازگشت شاخص تا پایان معاملات نیز وجود دارد.
کد خبر : ۲۱۰۶۱۱

گزارش ۹ ماهه محرک مثبت بازار

علی رضا قدرتی مدیرعامل کارگزاری آوانوین در خصوص ورود ایران به لیست fatf و تاثیر آن بر بازار سرمایه به بورس نیوز اظهار کرد: با توجه به قدیمی بودن موضوع FATF و اینکه کسی انتظار ندارد لوایح دوگانه پالرمو و لایحه fatf از سوی ایران پذیرفته شود لذا این موضوع در گذشته اثر خود را بر بازار سرمایه گذاشته و این دوره، مقطعی بوده و احتمال دارد تا پایان کار بازار، اثرش نیز از بین رود و همچنین انتشار گزارش ۹ ماهه طی این هفته و هفته آینده محرک مثبتی برای بازار سرمایه خواهد بود.

وی عنوان کرد: عرضه‌های اولیه به روند روبه‌رشد بازار کمک شایانی می‌کنند و با نقدینگی که توسط سهامداران تازه‌وارد وارد چرخه بازارسرمایه شده، این پول می‌تواند باعث تداوم رشد شاخص طی معاملات شود.

کارشناس بازارسرمایه در خصوص پول‌های سرگردان حاضر در بازار نیز اشاره داشت و افزود: ورود پول سرگردان، پویایی و زایندگی بازار به میزان ورود کدهای سهامدارای جدید بستگی داشته و هر مقدار که سرمایه‌گذاران بازارسرمایه را نسبت به دیگر بازارهای موازی در اولویت بدانند، بورس می‌تواند سرعت رشد بیشتری را به‌خود بگیرد.

این کارشناس بازارسرمایه با اشاره به ابزا‌های حفظ نقدینگی بازار در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها تداوم حضور سهامداران تازه‌وارد بوده که می‌تواند به حفظ نقدینگی در بازار کمک کند اما؛ لوایح، قوانین و مقرراتی وجود دارد که باید به مرحله ثبات برسد و پرهیز از هرگونه دستورالعمل نابه‌هنگام که موجب شوک به بازار سرمایه می‌شود می‌تواند از کارآمدترین ابزار‌های بازارسرمایه باشد.

قدرتی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به فضای اقتصادی کشور لازم بوده از فعالیت‌های بورس حمایت‌های ویژه‌ای مانند محرک‌های مالیاتی و کاهش میزان مالیات که کمک شایانی به این بازار خواهد کرد، از سوی مقام‌های بالاتر شکل بگیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

نبود بازار‌های موازی، خلا در نظام اقتصادی

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

آغاز رالی صعودی بنیادی‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
شوک را بیهوده برخی از ناظران به سهم وارد می کنند ..
چرا ولیز را بستند با اینکه گزارش کنفرانس را داد و همه چیز مشخص و تمیز و شسته رفته است ..
5 روز کاری نیاز است برای بررسی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقا نکنید این کار را بخدا جایی باید پاسخ بدید ..با روح و روان مردم بازی نکنید در این وانفسای زندگی و این همه دغدغه ..
مردم با هز ار خون دل دوزار دهشاهی کاسب هستند ..
اقای بورس نیوز طور خدا پیگیری کنید تا حداقل فردا باز کنند ...بدبخت شدیم