بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

آغاز رالی صعودی بنیادی‌ها

سهم شرکت های فولادی، پالایشی، پتروشیمی، معدنی و بانکی، بنیادی های مستعد رشد بازار سرمایه هستند. رشد این گروه تداوم خواهد داشت.
کد خبر : ۲۱۰۷۴۶

آغاز رالی صعودی بنیادی ها

به گزارش بورس نیوز شاخص کل تا این لحظه از معاملات، بیش از ۱۷ هزار واحد رشد کرده و فقط چند قدم تا ورود به کانال ۵۰۰ هزار واحدی، فاصله داریم.

مهدی طحانی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص دلایل اقبال بازار و رشد ۱۷هزار واحدی شاخص کل بیان کرد: اقبال امروز بازار سرمایه ناشی از افزایش نرخ برابری دلار به ریال بوده و نرخ ارز در سامانه نیما صعودی بوده و این اتفاق منجر به جذابیت بازار سرمایه برای جذب نقدینگی شده است.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور، بازار مسکن کشش جذب نقدینگی بالا را ندارد و بهترین محل برای سرمایه گذاری، بازار است.

طحانی افزود: با توجه به بحث قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF هنوز مشخص نیست وضعیت فروش شرکت‌ها هم در ماه‌های آینده تحت تاثیر قرار خواهد گرفت یا خیر اما؛ نکته اینجاست که چنانچه حجم فروش شرکت‌ها تحت تاثیر محدودیت‌های FATF کاهش یابد، ارز کمتری وارد کشور خواهد شد و در نتیجه، نرخ دلار افزایش خواهد یافت. بنابراین افزایش نرخ ارز، افت احتمالی حجم فروش شرکت‌ها را جبران خواهد کرد.

این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: با افت ارزش پول ملی، مواداولیه و هزینه‌های استهلاک و ... ریالی بوده و بسیاری از صنایع و شرکت‌ها از افزایش نرخ ارز منتفع خواهند شد البته برخی سهم‌ها هم از این اتفاق بهره‌ای نمی‌برند و رشد آنها، توجیهی ندارد.

طحانی در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری گفت: معتقدم رالی صعودی سهم های بنیادی بازار تازه آغاز شده و سهم‌های بزرگ و بنیادی بازار از این نقطه به بعد، پتانسیل رشد قیمت ۵۰ درصدی را خواهند داشت. منظور از سهم‌های بنیادی و ارزنده، سهم همان صنایعی است که از مزیت اقتصادی هم برخوردار هستند. سهم شرکت های فولادی، پالایشی، پتروشیمی، معدنی و بانکی، بنیادی های مستعد رشد بازار سرمایه هستند. رشد این گروه تداوم خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه تصریح کرد: حضور مردم و سرمایه‌گذاران جدید به معاملات این بازار رونق داده؛ ولی متاسفانه سیستم معاملاتی بعضی کارگزاری‌ها مرتبا دچار اختلال و مشکل می شود و ضروری است که در این شرایط در راستای تقویت سیستم معاملاتی کارگزاری هم اقدام شود. همچنین به مردم بعنوان سهامداران تازه وارد بازار توصیه می شود از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار کنند تا در دام سهم‌های حبابی بازار گرفتار نشوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

سه گانه محافظ شاخص سبزرنگ

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تجربه نخستین مقاومت در مرز ۵۲۰ واحدی

شاخص‌کل پله ۴۹۷ واحد را پشت سر گذاشت؛

عزم شاخص برای فتح پنجمین ابرکانال

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

شفافیت FATF، ترس سرمایه را از بین می‌برد

ارسال نظر