بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
تحلیل‌گر مسائل اقتصادی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

اقدامات عکس بانک مرکزی در کنترل ارز

نگرانی‌ها در بازار ارز خود را به شکل افزایش قیمت نشان می‌دهد اما؛ رئیس کل بانک مرکزی به این مسائل توجهی ندارد و تصوری مبنی براین‌که می‌توان بازار ارز را با شدت و حدت کنترل کرد، تصور اشتباهی است.
کد خبر : ۲۱۰۸۴۱
 
اقدامات عکس بانک مرکزی در کنترل ارز
 
میثم رادپور، تحلیل گر مسائل اقتصادی در خصوص رشد نرخ ارز و اقدامات بانک‌مرکزی به بورس‌نیوز گفت: پیشتر صحبتی از بانک‌مرکزی مبنی بر بلوک‌کردن نقل شده بود، باید گفت این قوانین در جهت عکس اهداف ممکن است نیرو‌هایی را فعال کند. 

وی ادامه داد: بانک مرکزی به دنبال ثبات بازار ارز بوده و تصور می‌کند با اعمال برخی قوانین بازار ارز تحت کنترل درآمده، اما تصور می‌کنم عواملی در جهت عکس و تحریک این بازار فعال شده است.

این تحلیل گر مسائل اقتصادی در خصوص رشد نرخ ارز اظهار داشت: به طور طبیعی در خصوص قیمت دلار پتانسیل جدی برای افزایش نمی‌بینم.

وی افزود: یکی از فرضیه‌های موجود این است که این عوامل ریسک بازار را افزایش داده و نگرانی در بین صاحبان کسب و کار و فعالان بازار سرمایه ایجاد خواهد کرد.

این تحلیل‌گر مسائل اقتصادی "ثبات" را برای بازار پیش‌بینی کرد و گفت: اقدامات بانک‌مرکزی در بازار ارز کاملا مشهود بوده به طوری که دیگر شرایط خرید دلار به صورت نقدی وجود نداشته و حواله کردن نیز به هر ترتیب مسائل جدی به همراه دارد.

رادپور در پایان خاطرنشان کرد: نگرانی‌ها در بازار ارز خود را به شکل افزایش قیمت نشان می‌دهد، اما رئیس کل بانک مرکزی به این مسائل توجهی ندارد واین تصور که می‌توان بازار ارز را با شدت و حدت کنترل کرد تصور اشتباهی است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"نقدینگی" هیزم نرخ ارز

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

سه گانه محافظ شاخص سبزرنگ

امروز در بازار سرمایه اتفاق افتاد؛

عبور شاخص از کانال ۵۰۰ هزار واحد

تحلیل گر مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

تاثیر FATF بر حوزه بانکی / آیا بانک‌ها قادر به افزایش حساسیت خود هستند

ارسال نظر