بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

سه گانه محافظ شاخص سبزرنگ

سه عامل تورم، کاهش بازدهی بازار پول و افزایش قیمت دلار را می‌توان از عوامل موثر برمثبت بودن شاخص عنوان کرد چرا که سرمایه گذاران بالقوه به این نتیجه رسیده اند که بهترین بازار برای دریافت سود بازار سرمایه است.
کد خبر : ۲۱۱۰۵۲
 
سه گانه محافظ شاخص سبزرنگ
 
 
مهدی حیدرزاده، مدیرعامل کارگزاری مدبر آسیا در بررسی روند بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: بازار امروز، ادامه روز‌های گذشته بوده و ورود جریان نقدینگی سرگردان جامعه به سمت بورس اوراق بهادار، شاخص را همواره مثبت نگه داشته است.

وی در خصوص جایگاه شاخص عنوان کرد: به لحاظ مبادی بنیادی نمی‌توان جای مشخصی برای شاخص پیش‌بینی کرد چراکه بازار به صورت سینوسی در حرکت است. 

این کارشناس بازارسرمایه افزایش قیمت دلار و برخی ریسک‌ها در صنایع مختلف را عاملی برای ورود نقدینگی به بورس عنوان کرد و افزود: بانک‌ها و تورم نیز نقش مهمی در ورود این نقدینگی ایفا کردند.

حیدرزاده سه عامل تورم، کاهش بازدهی بازار پول و افزایش قیمت دلار را از عوامل موثر بر مثبت بودن شاخص دانست و گفت: سرمایه‌گذاران بالقوه به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین بازار برای دریافت سود بازارسرمایه است.
 
رشد دلار دور از انتظار نیست
مدیرعامل کارگزاری مدبرآسیا در پیش‌بینی قیمت دلار خاطرنشان کرد: با بررسی شاخص‌های جهانی و در نظر گرفتن عامل انس طلا، رشد دلار دور از انتظار نخواهد بود اما؛ بخش زیادی از مبحث نرخ دلار سیاسی بوده و تصمیم‌گیری بر عهده سیاست‌گذاران کشور است.

وی افزود: نکته‌ای که به چشم می‌خورد این است که بازار واقعی (کف بازار) رقم دلار را بالاتر از آنچه هست در نظر داشته و با این قیمت به معامله اقدام می‌کند؛ در واقع می‌توان گفت به صورت سیاسی این قیمت با بازار هم‌خوانی نداشته و دلار صرافی ارزان‌تر از دلار بازار است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش روزانه بازار سرمایه؛

صعود بیادماندنی

تحلیل‌گر مسائل اقتصادی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

اقدامات عکس بانک مرکزی در کنترل ارز

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

صخره‌نوردی شاخص‌کل با نرخ دلار

ارسال نظر