بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

شاخص ۵۰۳ هزار واحدی؛ سلام!

بهتر است سهامداران از خرید و فروش بر اساس سیگنال های کانال های تلگرامی بپرهیزند‌. سرمایه گذاری بر اساس این سیگنال ها شاید در کوتاه مدت سود مناسبی به همراه داشته باشد، ولی ممکن است سرمایه گذاران را در سهمی گرفتار کند که هر چه سود کرده اند را هم از دست بدهند.
کد خبر : ۲۱۰۹۲۱

شاخص ۵۰۳ هزار واحدی؛ سلام!

به گزارش بورس‌نیوز، امروز بورس تهران سبز بود و با صعود ۴۸۳۱پله‌ای، شاخص‌کل کانال ۵۰۳ هزار واحدی را هم فتح کرد.

این رشد از پیش بینی های ابتدای سال بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان هم بیشتر بود. تا اینجای کار بورس تهران فارغ از دغدغه های سیاسی و کسری بودجه و کرونا و... یک تنه جور تمام بازارها را به دوش کشیده و آنقدر خوب رشد کرده که بسیاری از مردم را به سمت خود جذب کرده است.

سید علی هاشمی فشارکی مدیر تحلیل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری مدبران هما در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: رشد بازار سرمایه منطقی است، از قبل پیش بینی ورود شاخص کل به کانال ۵۰۰ هزار واحدی و حتی بیشتر از آن می شد؛ ولی سرعت رشد بازار بیش از انتظارات و پیش بینی ها بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به نظر بعضی فعالان قدیمی بازار سرمایه شاید این رشد پر شتاب بازار بدون اصلاح و استراحت غیر منطقی باشد؛ اما معتقدم جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه، این رشد را توجیه می کند. البته از آنجا که بازار اصلاحی نداشته، شاید اگر اصلاحی اتفاق افتد، اصلاح شدیدی باشد. بنابراین به سهامداران توصیه می شود در سهم های بنیادی بازار سرمایه گذاری کنند تا اگر بازار وارد فاز اصلاحی شد، آسیب کمتری متحمل شوند. منظور از سهم های بنیادی، سهم هایی است که نسبت های P/E پایین تری دارند. بسیاری از سهم های گروه فولادی، پتروشیمی و معدنی از نسبت های P/E معقولی برخوردار هستند. در مقابل سهم هایی که نسبت های P/E بسیار بالا یا منفی دارند برای سرمایه گذاری چندان جذاب نیستند.

وی اضافه کرد: بهتر است سهامداران از خرید و فروش بر اساس سیگنال های کانال های تلگرامی بپرهیزند‌. سرمایه گذاری بر اساس این سیگنال ها شاید در کوتاه مدت سود مناسبی به همراه داشته باشد، ولی ممکن است سرمایه گذاران را در سهمی گرفتار کند که هر چه سود کرده اند را هم از دست بدهند. ضمن اینکه سرمایه گذاری روی یک سهم خاص اصلا منطقی نیست و بهتر است سهامداران سبدی متشکل از ۳ تا ۵ سهم داشته باشند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
امروز در بازار سرمایه اتفاق افتاد؛

عبور شاخص از کانال ۵۰۰ هزار واحد

در اولین روز پذیره نویسی صندوق افرا رقم خورد؛

"افران" ۲۲۰ میلیاردی شد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ارسلان دولتخواه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
با سلام آنهایی که از طریق کانال تلگرامی وبه صورت گروهی سیگنال فروشی می کنند نتیجه اعماشان را به زودی خواهند دیدبورس نیوز ترفندشان را برملا خواهد نمود انشاا....