بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
رشد حق بیمه صادره «بیمه معلم» در بهمن ماه؛

«ومعلم» رشته‌های سودساز را شکار کرد

نگاهی به عملکرد بهمن ماه شرکت «بیمه معلم» بهبود اوضاع عملیاتی و حرکت به سمت رشته‌های بیمه‌ای پرسود را به نمایش می‌گذارد.
کد خبر : ۲۱۱۰۴۰

«ومعلم» رشته‌های سودساز را شکار کرد

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت «بیمه معلم» بهمن ماه سال ۹۸ را با صدور ۱۶۸۱ میلیارد ریال حق بیمه به پایان رساند که نسبت به دی ماه ۱۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، ۱۸۷۴ میلیارد ریال خسارت پرداختی در این ماه به ثبت رسیده؛ در حالی که در دی ماه ۱۵۸۰ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده بود.

در مجموع، «بیمه معلم» در ۱۱ ماه گذشته از سال جاری ۲۰۸۴۸ میلیارد ریال حق بیمه صادره به ثبت رسانده و ۱۴۱۲۹ میلیارد ریال خسارت پرداختی داشته است. به این ترتیب، در مقایسه با عملکرد دوره ۱۱ ماهه سال ۹۷، این شرکت رشد ۴۷ درصدی در صدور حق بیمه و ۸۲ درصدی در خسارت پرداختی را تجربه کرده است.

به طور کلی می‌توان گفت در حال حاضر تراز درآمدی «ومعلم» ۶۷۱۹ میلیارد ریال مثبت است؛ در حالی که در پایان دوره ۱۱ ماهه سال قبل تراز درآمدی ۶۳۷۷ میلیارد ریال بود که این موضوع به خوبی نشان از بهبود فرایند عملیاتی شرکت دارد و در واقع، بیش از آن که خسارت پرداخت کند، حق بیمه دریافت کرده است.

«ومعلم» رشته‌های سودساز را شکار کرد

ترکیب رشته‌های بیمه‌ای مورد فعالیت شرکت در سال جاری و تا پایان بهمن ماه شامل بخش بیمه شخص ثالث به میزان ۴۳ درصد، بیمه درمان معادل ۱۹ درصد و بیمه زندگی معادل ۱۳ درصد است. این در حالی است که این ترکیب در سال گذشته به ترتیب معادل ۴۷ درصد، ۱۲ درصد و ۱۰ درصد بوده است.

به این ترتیب شاهد بهبود ترکیب فعالیت‌های «بیمه معلم» به سمت رشته‌های بیمه‌ای سودساز و با حاشیه سود بالاتر هستیم. در سال‌های اخیر فعالیت در بخش بیمه شخص ثالث تقریبا بدون سود و یا با حاشیه سود بسیار اندکی همراه بود اما؛ دو رشته اصلی دیگر مورد فعالیت شرکت یعنی بخش بیمه درمان و بیمه زندگی حاشیه سود مناسبی را به ارمغان می‌آورد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ترکیب رشته‌های بیمه‌ای این شرکت، زیر ذره‌بین رفت؛

رشد ۳۵درصدی حق بیمه صادره "ومعلم"

ارزش حق بیمه‌های صادر شده ۳۵درصد رشد داشت؛

رشد ۱۷۰ درصدی بیمه‌های زندگی "ومعلم"

تخلیه بار هزینه‌ها با تغییر پرتفو؛

قدرت جذب «ومعلم» بالا رفت

رئیس‌کل بیمه‌ مرکزی عنوان کرد:

"ومعلم" پیشتاز فرهنگ‌سازی در مدارس

ارسال نظر