بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به تشخیص به موقع بحران توسط دلالان و هشدار بحران در خودرویی ها و...
کد خبر : ۲۱۱۱۱۰

به گزارش بورس نیوز، خیاط هم در کوزه افتاد. معاون وزیر بهداشت که بعضی ها تعللش در اطلاع رسانی را محکوم می کردند و معتقد بودند در مورد کرونا با مردم صادق نیست، امروز شدیدا صداقت پیشه شده و در پیام ویدئویی اعلام کرده کرونا دارد و حتما کرونا را شکست می دهیم. انگار کرونا در بین مقامات هم مثل برخی ژست های پوپولیستی شده که مایه مباهات است! شاید هم عادت کرده ایم با همه چیز عکس یادگاری بیندازیم... البته در بین مبتلایان به کرونا، اسامی دانه درشت های دیگری هم به چشم میخورد. گویا نسخه ماسک و چای زنجبیل دوستان خیلی هم موثر نبوده است.

 

تشخیص به موقع بحران توسط دلالان

اما وزیر بهداشت در پشت صحنه مصاحبه خود گفته ماسک‌ها در دست یک مشت دلال پدرسوخته مفت‌خور افتاده است! کاش از ایشان می پرسیدند چطور دلالان بحران کرونا را به موقع تشخیص دادند و ماسک دپو کردند؛ ولی شما نفهمیدید؟! بهتر نیست یکی از همان دلالان را جای شما بنشانند؟

 

پیشنهاد عجیبی که رد شد

دبیرکل کانون کارگزاران دیروز درخواست کرده بود صدور کد بورسی جدید و عرضه های اولیه تا پایان سال به خاطر کرونا متوقف شود! صبح امروز معاون ملاصدرا این پیَشنهاد را رد کرد و گفت عرضه های اولیه ادامه می یابد. کرونا برای هر کس بد بوده برای بورس تهران خوب بوده و دلیل پیشنهاد توقف عرضه های اولیه از آن پیشنهادات عجیب و غریب بود. به هر حال عرضه های اولیه به قدر کافی قطره چکانی هست و نیازی نیست دیگر با این پیشنهادات آن را محدودتر کنیم و همین دو زار دلخوشی مردم را هم از آنها بگیریم.

 

نسخه ای غلط برای کارگران

یکی از آقایان تازگی ها متوجه شده دستمزد کارگران نسبت به سبد مصرف خانوار خیلی کم است و حداقل نیمی از نیازها با این حقوق ها تامین نمی شود؛ پس حداقل افزایش دستمزد باید ۵۸ درصد باشد. اینکه قشر کثیری از مردم با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند اصلا اتفاق جدیدی نیست. اما ایشان بد نیست بدانند تولیدکنندگان، حقوق و دستمزد کارگران را در هزینه هایشان آورده و قیمت محصول را بر اساس بهای تمام شده تعیین می کنند. یعنی هر چه دستمزدها افزایش یابد، نرخ کالاها بیش از آن افزایش خواهد یافت و در نتیجه سبد مصرف خانوارها باز هم کوچک و کوچکتر خواهد شد. چاره را در جای دیگر باید جست.

 

بحران خودرویی دیگر چیست؟

طلب قطعه سازان از خودروسازان به ۳۱ هزار میلیارد تومان رسیده و خط و نشان کشیده اند که اگر دولت به وعده خود عمل نکند و ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودرویی ها ندهد، دچار بحران ملی خودرو خواهیم شد. اگر پراید ۷۰ میلیون تومانی بحران نیست، پس بحران چیست؟ اصلا سود این افزایش قیمت ها به جیب چه کسی می رود که جیب خودروسازان، هم با پراید ۲۰ میلیون تومانی خالی بود و هم با پراید ۷۰ میلیونی؟؟! کاش حالا رسیدگی شود، نه اینکه چند سال دیگر باز سلطانی نو، رو کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

مداخله قیم‌مآبانه در تصمیمات مردم، ممنوع!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۴
سلطان خودرو مدیرعامل شرکت کروز هستند