بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

نقدینگی، کرونا را به پل برد!

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به آمار ضد و نقیض قوی سیاه کرونا و بازاری آب دیده در برابر انواع بلاها و...
کد خبر : ۲۱۱۶۸۳

 

نقدینگی، کرونا را به پل برد!

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران در کشتی با کرونا، پشت کرونا را به خاک مالید تا نشان دهد بازاری را که تحریم و رکود و زلزله و سیل و ده ها بلای دیگر تکان نداده، به این راحتی نمی توان از میدان به در کرد. آری، این است قدرت نقدینگی... و اما بدا به حال آنان که در دو سه روز اخیر، وحشت به جان سهامداران انداختند و سیگنال خروج دادند.

 

آمار ضد و نقیض از قوی سیاه کرونا

نباید منکر آثار سوء کرونا بر سودآوری بعضی شرکت ها و صنایع بورسی شد. بسیاری از راه های صادراتی بر روی ایرانی ها بسته شده و قیمت خیلی از کالاهای صادراتی هم افت کرده است. به نظر فعالان صادراتی، نجات صادرات در گرو اعتمادسازی دولتی هاست که البته با رفتارها و آمارهای ضد و نقیض آقایان نباید به اعتمادسازی، چندان دل خوش کرد. طبق آمارها و صحبت های مقامات کشوری، تعداد قابل توجهی از مسوولان کشوری مبتلا به کرونا ویروس هستند. در صادرات کرونا هم که عملکرد بی نظیری داشته ایم. اگر این خبرها را جدی بگیریم یا باید به این نتیجه برسیم که میزان شیوع کرونا ویروس در کشور، بالاتر از چیزی است که اعلام می شود یا... چطور ممکن است در یک جمع ۲۹۰ نفره از نمایندگان مجلس، ۵ نفر مبتلا باشند، در هر هواپیمایی که بر زمین همسایگان ما فرود داشته هم چند نفر مبتلا باشند، آن وقت در کل جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران، تعداد مبتلایان به ۶۰۰ نفر هم نرسد؟

 

باز هم بار سوءاستفاده ها بر دوش مردم

دبیر کمیسیون اقتصادی دولت از پیشنهاد دولتی کردن بانک های خصوصی به منظور جلوگیری از زیان بیشتر آنها، خبر داده است. اینکه چرا برجای حرکت رو به جلو، به عقب می رویم و خصوصی ها را هم دولتی می کنیم، به جای خود؛ ولی زیان بانک های خصوصی بعد از واگذاری به دولت به چه شخصی تحمیل خواهد شد؟ آیا جیب دولت از جیب مردم جداست؟ غیر از این است که با این دولتی سازی، زیان بانک ها بابت مدیریت نادرست و سواستفاده هایی که در این سال ها از بانک ها صورت گرفته، به دوش مردم افکنده خواهد شد؟

 

تخلفی آشکار که به سرعت نور لاپوشانی شد

شرکت معروف فروش اینترنتی کالا به احتکار ۵ میلیون ماسک متهم شد، اما بلافاصله دست به جیب شد و به برخی رسانه ها پول داد تا تکذیب کنند و ساعاتی بعد هم، تعزیرات تکذیب کرد. اینجا جایی است که می توان از هر آب گل آلودی، کره گرفت و در آخر هم کمی خرج کرد تا لاپوشانی شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر