بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تدبیری انقباضی برای کاهش سرعت معاملات

با بررسی فرآیند صدور کد معاملاتی برای مشتریان جدید در بازار سرمایه، سازمان بورس و اوراق بهادار  اعلام کرد کد‌های معاملاتی جدید پس از یک ماه از تاریخ صدورکد، قابلیت انجام معاملات را خواهند داشت.
کد خبر : ۲۱۱۷۱۷
 
تدبیری انقباضی برای کاهش سرعت معاملات
 
به گزارش بورس نیوز، آن دسته از کدهای معاملاتی که پس از تاریخ ابلاغ این مصوبه برای اشخاص حقیقی صادر می‌شود پس از یک ماه از تاریخ صدور قادر به انجام معامله خواهند بود.

علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این رابطه به بورس‌نیوز گفت: طرح اجرا شده را می‌توان یک تدبیر انقباضی در جهت کاهش سرعت معاملات عنوان کرد چرا‌که با توجه به سوق گسترده نقدینگی به بازارسرمایه امکان ایجاد حباب در سهام برخی شرکت ها وجود دارد.

وی افزود: همچنین این طرح امکان متضرر شدن کسانی که برای اولین بار وارد بازارسرمایه شده بنابراین لازم است که تمهیدات با عنوان سیاست انقباضی شرایط تامل و حساب شده این سهامداران به بورس را فراهم کند.

کریمی توصیه کرد: لازم است سهامداران تازه وارد و حقیقی به کسب اطلاعات حرفه‌ای در بازار سرمایه یا مشاوره از افراد آگاه را در دستور کار قرار دهند.

 وی ادامه داد: همچنین می‌توانند در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری با ریسک کمتر و استفاده از افراد حرفه‌ای نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به شرایط رکودی بازارهای موازی خاطرنشان کرد: بورس همواره پویایی خود را حفظ کرده و همچنان با روندی مثبت درمیان بازارهای موجود مورد استقبال بوده اما؛ با شرایط خاص روزهای جاری نیاز به تدابیر انقباضی و کاهش سرعت برای تازه واردان بازار سرمایه فرصت تامل و بررسی بیشتر را فراهم خواهد کرد.  

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

نبود بازار‌های موازی، خلا در نظام اقتصادی

نگاهی به نظرات کارشناسان بازارسرمایه درخصوص دستور جدید!

سنگینی "ضعف آموزش" بر گردن سرمایه‌گذاران

ارسال نظر