بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
در حالی که مصوبات اخیر سازمان بورس به عنوان مانعی برای رشد بازار تلقی می‌شود اما؛ نقدینگی در حال حاضر مجالی برای اثرگذاری این قوانین نمی‌گذارد و مسیر بورس را نقدینگی جهت می‌دهد.
کد خبر : ۲۱۱۹۰۲

شکست نیروی رشد با یک مصوبه

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در معاملات روز جاری نیز نقدینگی حرف اول را در بازار سرمایه می‌زند و همچنان شاخص کل بر مدار صعود می‌چرخد. با افزایش بیش از ۱۳ هزار واحدی دماسنج بازار سهام در معاملات امروز، وارد کانال ۵۴۲ هزار واحد شدیم.

ارزش معاملات نیز ۴۶۰۰ میلیارد تومان را رد کرده است؛ البته با رگبار عرضه‌های اولیه که تا پایان سال شاهد آن خواهیم بود، بخشی از نقدینگی حاضر صرف عرضه‌های اولیه و البته صف‌های خرید سنگین پس از آن، خواهد شد.

خانه نشینی حقوقی‌ها در «ثمسکن»

بنا به دلایل گفته شده در معاملات امروز بازار سهام، حقوقی‌ها صنایع مختلفی را در صدر لیست خرید خود قرار دادند و بر اساس آن، «خکرمان» و «ثمسکن» را خریدار بودند و «دانا» را پس از دریافت مجوز سازمان بورس در ساعات ابتدایی روز جاری، در تیررس خرید خود قرار داده‌اند.

خانه نشینی حقوقی‌ها در «ثمسکن»

از طرف دیگر، حقوقی‌ها در معاملات «ثاخت» بیشترین برآیند خروج را رسم کردند. همچنین، میل به فروش بالایی از خود در دیگر سهم‌های تازه وارد بازار سهام «ومهان» و «بجهرم» نشان دادند.

خانه نشینی حقوقی‌ها در «ثمسکن»

پرعرضه‌ترین نماد امروز بازار سرمایه همانند روز گذشته «تپکو» است که صف فروش بسیار سنگینی را تحمل می‌کند. دو نماد «جهرم» و «فسا» دیگر نمادهایی هستند که عرضه های بالایی در آن ها رخ می‌دهد.

خانه نشینی حقوقی‌ها در «ثمسکن»

همچنین، تقاضای بالایی در «آریان» شکل گرفته و پس از آن، سهام «قرن» و «ونیرو» بیشترین میزان تقاضا را دارند.

خانه نشینی حقوقی‌ها در «ثمسکن»

اشتراک گذاری :
ارسال نظر