بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
افزایش‌سرمایه، این قندی را شیرین کرد؛

رشد ۱۱ درصدی در حساب "قاروم"

شرکت قند ارومیه در سال مالی ۱۳۹۸ مبلغ ۲۴۱ میلیارد ریال سود خالص محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشدی بیش از ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۱۱۹۳۶

نگاهی به عملکرد ۶ ماهه

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از افزایش سرمایه سنگین شرکت قند ارومیه در ماه‌های اخیر، عملکرد ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ این شرکت حاکی از تعدیل مثبت بیش از ۱۱ درصدی در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.

نگاهی به عملکرد ۶ ماهه

شرکت قند ارومیه در سال مالی ۱۳۹۸ مبلغ ۲۴۱ میلیارد ریال سود خالص محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشدی بیش از ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد. افزایش سنگین و بیش از ۷۷ درصدی مجموع درآمد‌های ناشی از فروش شرکت در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ منجر به افزایش در حدود ۱۱۱۰ میلیارد ریالی این سرفصل و بیش از ۳۰ درصدی مجموع سود ناخالص این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شده است.

نگاهی به عملکرد ۶ ماهه

البته لازم به ذکر است، بخش عمده‌ای از این رشد چشمگیر درآمد‌های شرکت مربوط به فروش شکر حاصل از تصفیه شکر خام وارداتی بوده که بی‌شک از حاشیه سود پایین‌تری در مقایسه با شکر استحصالی از چغندر شرکت برخوردار است.

همانگونه که در جدول ملاحظه می‌شود، افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش شرکت حتی با کاهش مقادیر فروش نیز منجر به افزایش محسوس درآمد‌های شرکت در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر