بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
۷۶ درصد تهرانی‌ها ناراضی از کم عدالتی؛

میل بالای زنان به قرنطینه تهران

نتایج یکی از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که درصد بالایی از تهرانی‌ها نسبت به رعایت عدالت در موضوع کرونا ویروس، ناراضی هستند و در این میان، ۳۹ درصد قرنطینه خانگی را ترجیح می‌دهند.
کد خبر : ۲۱۲۶۲۳

میل بالای زنان به قرنطینه تهران

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، بر اساس نتایج نظرسنجی‌های انجام گرفته، ۷۶ درصد تهرانی‌ها معتقدند که عدالت میان مردم و مسئولان در دریافت خدمات درمانی در زمان کرونا «کم» رعایت شده است.

نکته جالب توجه آن است که این احساس بی‌عدالتی در شمال و جنوب تهران تفاوت چندانی ندارد و احساسی فراگیر در میان همه شهروندان تهرانی است.

بر اساس این گزارش، شهرداری تهران اقدام به نظرسنجی از مردم تهران کرد که بر اساس نتایج آن، ۶۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مذکور، با قرنطینه‌شدن شهر تهران موافق و ۳۳ درصد مخالف بوده‌اند. در این میان، زنان بیش از مردان با قرنطینه شدن تهران موافق‌اند.

میل بالای زنان به قرنطینه تهران

شاید یکی از دلایلی که مردان کمتر از زنان موافق قرنطینه هستند این است که میزان اشتغال در میان مردان بیشتر است و به همین دلیل، قرنطینه شدن را به‌معنای از دست دادن منابع تأمین معیشت می‌دانند. البته معمولا زنان بیش از مردان نگران ابتلای خود و خانواده‌شان به کرونا هستند.

به‌طورکلی ۵۰درصد از شهروندان میزان نگرانی‌شان از دچاشدن به کرونا را زیاد اعلام کرده‌اند اما؛ نسبت زنانی که نگرانی شدید دارند ۵۶درصد و مردان ۴۴درصد است.

میل بالای زنان به قرنطینه تهران

در این نظرسنجی، ۶۳درصد پاسخ‌گویان گفته‌اند دسترسی کافی به کالا‌های بهداشتی و پزشکی مانند ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده ندارند.

از این ۶۳درصد، ۷۴درصد؛ یعنی از هر چهار نفر سه نفر؛ اعلام کرده‌اند مشکل، دسترسی بابت نبود این کالا‌ها در بازار است اما؛ ۲۲ درصد گفته‌اند پول خرید این کالا‌های بهداشتی را ندارند.

۳۹درصد از پاسخ‌گویان گفته‌اند اگر نشانه‌هایی شبیه به کرونا در خویش ببینند، تا مشخص‌ترشدن دقیق وضعیت و درمان خانگی در خانه می‌مانند اما؛ ۲۳درصد گفته‌اند به بیمارستان‌های بیماران کرونایی می‌روند. بقیه هم به دیگر بیمارستان‌ها، دفتر پزشک یا پزشکان آشنا می‌روند.

میل بالای زنان به قرنطینه تهران

این نظرسنجی را مرکز مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به کمک ایسپا، مرکز نظرسنجی جهاد دانشگاهی، در روز‌های ۱۲ تا ۱۴ اسفند، به‌صورت تلفنی انجام داده است. چکیده این نظرسنجی در روزنامه همشهری منتشر شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بی تدبیری مسئولان در مسئله کرونا؛

مردم را مقابل مردم قرار ندهید

انتقاد دلاوری، مجری تلویزیون به عدم حضور روحانی و رحمانی فضلی در اوج بحران کرونایی:

عزیزم کجایی... دقیقا کجایی!

ارسال نظر