بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
گام‌های صنعت بیمه در مسیر رشد؛

شرکت‌های بیمه در کانون توجه

ضریب نفوذ بیمه در دنیا به طور میانگین ۶.۱ درصد است و در ایران به بیش از ۲.۳۸ درصد رسیده که نسبت به سال‌های قبل رشد نشان می‌دهد؛ هر چند که با میانگین جهانی فاصله قابل توجهی داریم.
کد خبر : ۲۱۳۲۳۰

نفوذ بیمه بیشتر شد

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، صنعت بیمه در توسعه اقتصادی کشور نقش بسزایی دارد اما؛ عدم توسعه در این بخش باعث شده تا رویکرد‌های حمایتی و امدانی نقش غالبی را در حوادث ایفا کنند.

بر اساس اطلاعات موجود، بیشترین سهم حق بیمه تولیدی در قاره آمریکا رقم می‌خورد و آسیا در جایگاه دوم قرار دارد.

حق بیمه سرانه در قاره اروپا و اقیانوسیه بسیار بیشتر از دیگر قاره‌ها است. شایان ذکر است که حق بیمه سرانه بیانگر مقدار حق بیمه‌ای است که به طور متوسط هر نفر پرداخت می‌کند.

حق بیمه سرانه ایران از ۴.۲ میلیون ریال در سال ۱۳۹۶ به ۵.۵ میلیون ریال در سال ۱۳۹۷ رشد کرد.

نفوذ بیمه بیشتر شد

یکی از شاخص‌های مهم در صنعت بیمه، ضریب نفود بیمه است که در ایران چندان رقم بالایی است. به طور کلی، ضریب نفوذ بیمه در دنیا به طور میانگین ۶.۱ درصد است که در این بین، این ضریب در قاره آمریکا ۶.۳ درصد و آسیا ۵.۸ درصد است.

ضریب نفوذ بیمه در ایران طی سال ۱۳۹۶ برابر با ۲.۳ درصد بود اما؛ در سال ۱۳۹۷ به ۲.۳۸ درصد افزایش یافت.

نفوذ بیمه بیشتر شد

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۵۷۵ میلیون دلار حق بیمه زندگی در ایران صادر شده و ۹۲۵۸ میلیون دلار نیز حق بیمه غیرزندگی صادر شده است.

نکته جالب توجه این است که سهم از حق بیمه‌های زندگی (عمر) در کشور سال ۱۳۹۶ حدود ۱۳.۶ درصد بود و در سال ۱۳۹۷ به ۱۴.۵ درصد افزایش یافت.

نفوذ بیمه بیشتر شد

در جدول زیر حق بیمه تولیدی کشور در ده سال اخیر را به تفکیک زندگی و غیرزندگی ملاحظه می‌کنید؛ نرخ رشد حق بیمه تولیدی کشور طی دوره ۱۲ ماهه منتهی به سال ۹۷ بالغ بر ۳۱.۶ درصد بود.

نفوذ بیمه بیشتر شد

از سوی دیگر، برای محاسب‌های این که چند درصد از حق بیمه‌ها بابت خسارت خطر‌های تحت پوشش به بیمه‌گذاران پرداخت شده، از شاخص «ضریب خسارت» استفاده می‌شود. ضریب خسارت بیمه زندگی در کشور طی سال ۹۷ با افت قابل ملاحظه‌ای مواجه شد.

نفوذ بیمه بیشتر شد

در مجموع، می‌توان گفت که نرخ رشد حق بیمه تولیدی کشور طی سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۳۱.۶ درصد بود که از رشد سال قبل از آن بیشتر است. به این ترتیب، رتبه جهانی ایران در صنعت بیمه بر حسب میزان حق بیمه تولیدی از ۴۲ جهان در سال ۱۳۹۶ به ۳۹ در سال ۱۳۹۷ بهبود یافت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سهامداران این سرمایه‌گذار بخوانند؛

سهامداران "وبیمه" و توجه ویژه به حق تقدم

ترازوی بیمه این شرکت سنگین شد؛

«آسیا» در مسیر صعود

گزارش بهمن‌ماه این شرکت سرمایه‌گذاری بررسی شد؛

رشد ۱۴۳میلیارد ریالی پرتفوی بورسی "وبیمه"

ارسال نظر