بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اجرای قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار راهگشا خواهد بود، در قانون جدید، سامانه‌های جدید اجرایی و نظارتی تعبیه شده که پاین دو محور به صورت همزمان عملیاتی می‌شود، از این رو روند مبارزه با قاچاق کالا و نظارت بر روند اجرا و تخلفات احتمالی به صورت همزمان صورت می‌گیرد.
کد خبر : ۲۱۳۶۵۸
مبارزه با قاچاق کالا و نظارت برروند اجرا به صورت همزمان باشد
به گزارش بورس نیوز، سیدحسن حسینی شاهرودی درباره فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسب فرارسیدن روز مبعث رسول اکرم (ص) درباره لزوم مقابله با قاچاق و واردات بی رویه جهت تقویت تولید کشور، اظهار کرد: به طور یقین یکی از مولفه‌های اصلی برای توسعه تولید و کسب و کار‌های داخلی، جلوگیری از ورود قاچاق و مقابله با واردات بی رویه به داخل کشور است.
 
وی افزود: در چند ماه گذشته نمایندگان مجلس اقداماتی را برای تقویت مقابله با مقوله قاچاق صورت داده اند، به عنوان مثال قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون اقتصادی مجلس اصلاح شده و در شرایط فعلی در صحن علنی مجلس در نوبت رسیدگی قرار دارد.
 
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: یکی از مولفه‌های اصلی برای مقابله با مساله قاچاق در کشور، اراده مسئولان و متولیان مقابله با این موضوع است. مطمئنا اراده مجریان و مدیران از خود قانون مهم‌تر بوده، زیرا در گذشته قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور وجود داشت، اما متأسفانه رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد در ۶ سال اخیر در جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور نیافتند.
 
نماینده مردم شاهرود در خانه ملت خاطرنشان کرد: دولت در سال‌های اخیر با دلایلی مانند کنترل تورم مسیر قاچاق و واردات کالا را باز گذاشت تا بازار با کالا‌های خارجی نفس بکشد و تورم افزایش نیابد، بنابراین شاید تورم تا حدودی با این اقدامات مهار شد، اما تولید داخلی کشور آسیب‌های فراوانی دید.
 
حسینی شاهرودی گفت: اجرای قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار راهگشا خواهد بود، در قانون جدید، سامانه‌های جدید اجرایی و نظارتی تعبیه شده که پاین دو محور به صورت همزمان عملیاتی می‌شود، از این رو روند مبارزه با قاچاق کالا و نظارت بر روند اجرا و تخلفات احتمالی به صورت همزمان صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

حمایت مجلس و دولت برای رشد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:

لایحه آزادسازی سهام عدالت به مجلس ارائه نشده

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

تدوین شاکله بودجه بدون وابستگی به نفت

ارسال نظر