بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
کروناویروس به ساختمان بانک مرکزی می‌رود؛

جای خالی بانک مرکزی در بورس

با شیوع گسترده کروناویروس و سایر عوامل دیگر، بازار‌های جهانی با افت سنگین طی روز‌های اخیر مواجه شدند اما؛ بانک‌های مرکزی با ورود به بازار‌ها سعی در کاهش ریسک سرمایه‌گذاری کردند.
کد خبر : ۲۱۳۹۶۱

جای خالی بانک مرکزی در بورس؛

به گزارش بورس نیوز، همه‌گیری کروناویروس در سطح جهان موجب کاهش فعالیت‌های اقتصادی کشور‌ها و افت سودآوری شرکت‌ها شده که نتیجه آن، خروج سرمایه‌ها از بازار سهام است؛ به گونه‌ای که در هفته گذشته بیش از ۴ تریلیون دلار از ارزش بورس‌های جهانی کاسته شد.

در چنین شرایطی، بانک‌های مرکزی دنیا وارد عمل می‌شوند و از طریق تزریق نقدینگی و خرید مستقیم اوراق و سهام اقدام به حمایت از بازار‌ها و کاهش اثرات منفی آن بروی اقتصاد ملی می‌کنند.

بازار سرمایه ایران نیز تا حدی تحت تأثیر شیوع کروناویروس قرار گرفت و از تب و تاب صعود شارپی آن کاسته شد. در این روزها، ورود بانک مرکزی به بازار از طریق خرید اوراق و سهام شرکت‌ها می‌تواند ضمن کاهش ریسک، اثرات نامطلوب افت بازار از جمله کاهش ارزش ریال را کنترل کند.

در تصویر ذیل سهم دارایی‌های بانک‌های مرکزی دنیا از GDP کشور‌ها را مشاهده می‌کنید که بر اساس آن، بانک مرکزی ژاپن ۱۰۷ درصد تولید ناخالص داخلی، دارایی دارد. دارایی‌های بانک مرکزی اروپا ۴۰ درصد و فدرال رزرو آمریکا ۲۰ درصد GDP است.

جای خالی بانک مرکزی در بورس؛

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تعامل با حقوقی‌ها برای حمایت در مواقع منفی بازار

کارشناس بازار‌سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

رشد نقدینگی موجب چاشنی تداوم رشد بازار

عضو هیات موسس کانون صرافان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نرخ واقعی ارز در سال ۹۹

ارسال نظر