بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
رشد ۴۰درصدی درآمدزایی این لاستیک‌ساز؛

«پکرمان» ۱۶ هزار میلیارد ریال درآمد ساخت

سال ۹۸ برای «گروه صنعتی بارز» با رشد مطلوب درآمد‌ها همراه بود که در این مسیر، افزایش نرخ فروش محصولات کمک شایانی به این شرکت کرد.
کد خبر : ۲۱۴۷۶۰

«پکرمان» ۱۶ هزار میلیارد ریال درآمد ساخت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت «گروه صنعتی بارز» در اسفند ماه سال ۹۸ توانستند ۱۶۲۷ میلیارد ریال درآمد شناسایی کنند که از مدت مشابه سال قبل، رشد ۲۶ درصدی را به معرض نمایش می‌گذارد. به طور کلی، در تمام ماه‌های سال ۹۸ فروش این لاستیک‌ساز از سال ۹۷ بالاتر بوده است و توانسته درآمد‌های بیشتری را در صندوق‌های خود ذخیره کند.

«پکرمان» ۱۶ هزار میلیارد ریال درآمد ساخت

در مجموع، «پکرمان» طی دوره ۱۲ ماهه سال ۹۸ به درآمد عملیاتی ۱۶۸۶۱ میلیارد ریال دست یافت که از رقم درآمد سال قبل از آن، ۴۰ درصد بیشتر است. هر چند که مقدار فروش در این سال کاهش اندک ۶ درصدی داشته اما؛ رشد نرخ‌های فروش محصولات به خصوص تایر‌های رادیال و بایاس، به خوبی جبران کرده‌اند و افزایش مطلوبی در درآمدزایی شرکت رقم زده‌اند.

تایر‌های رادیال و بایاس دو محصول اصلی «پکرمان» هستند که در فروردین ماه سال ۹۸ با نرخ ۱۸۶ و ۱۸۲ هزار ریال در هر کیلوگرم به فروش رسیدند اما؛ در اسفند ماه این نرخ به محدوده ۲۳۶ هزار ریال برای تایر‌های رادیال و ۲۴۱ هزار ریال برای لاستیک‌های بایاس، افزایش یافت.

در صورتی که حاشیه سود خالص ۷ درصدی را برای سال ۹۸ درنظر بگیریم، انتظار می‌رود «پکرمان» به سود خالص ۱۱۸۰ میلیارد ریالی دست یافته باشد. شایان ذکر است که سود خالص تحقق یافته سال ۹۷ برابر با ۷۰۰ میلیارد ریال بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد سودآوری که برای این لاستیک‌ساز رقم خورد؛

کاهش بهای‌تمام شده زیر آج "پکرمان"

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

سیل "نقدینگی" و ممانعت از اصلاح بازار

رد عاج بایاس در کارنامه این لاستیک‌ساز؛

سرعت فروش نرخ "پکرمان" رشد کرد

ارسال نظر