بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
قائم‌مقام دبیرکل‌خانه صنعت و معدن در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"کرونا" و گنگی در بازار کامودیتی‌ها

اینکه تا چه زمان بیماری کرونا ادامه می‌یابد بازار را دچار گنگی کرده است. از سویی دیگر بعضی شرکت‌ها با توجه به شرایط اقتصادی ممکن است حذف شده و واکنش سهامداران برای واگذاری سهام خود و ورود به دیگر شرکت‌های سود ده به چشم می‌خورد.  
کد خبر : ۲۱۵۱۱۶
 
 
آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به بورس نیوز گفت: در شرایط حاضر، بررسی سرمایه گذاران و فعالان بورسی نسبت به آینده شرکت‌ها و سهام معاملاتی آن‌ها پیوسته رصد شده و واکنش فعالان بازار سرمایه نیز وابسته به اتفاقات پیش آمده در بازار‌های جهانی است.

وی ادامه داد: بدیهی است صنایع برخی کشور‌ها در مرحله خروج از چرخه تولید قرار گرفته و از سویی دیگر بازار‌های مصرف کننده کالا و مبحث فروش شرکت‌ها نیز تحت بررسی است.

حذف شرکت‌ها از چرخه تولید
خالقی به ابهام موجود در بازار اشاره و اظهار داشت: اینکه چه زمان بیماری کرونا ادامه می‌یابد بازار را دچار گنگی کرده است. از سویی دیگر بعضی شرکت‌ها با توجه به شرایط اقتصادی ممکن است حذف شده و واکنش سهامداران برای واگذاری سهام خود و ورود به دیگر شرکت‌های سود ده به چشم می‌خورد. 

وی افزود: ورود یا خروج سریع سهامداران متاثر از وضعیت حاکم نشان از سردرگمی بوده و واکنش‌های احساسی بر بازار تاثیر گذار خواهد بود. 

استقبال از اقتصاد کشور نجات یافته
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد اگر در روز‌های آتی کرونا قابلیت کنترل پیدا کند، هر اقتصادی که بتواند سریعتر از این گرفتاری رها شده و فعالیت خود را از سربگیرد، مورد استقبال قرار گرفته و تمایل به صنایع و محصولات آن کشور نیز بیشتر شده و رشد را به همراه خواهد داشت. 

خالقی در پایان اظهار داشت: اخبار و شایعات مبهم بازار نشان می‌دهد که فعلا زمان انتظار است و نمی‌توان حتی یک الگوی پیش بینی استاندارد تهیه کرد و باید دید آیا اقتصاد چین مجددا با قدرت برمی گردد یا موج گرفتاری‌ها ادامه دار خواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

مداخله دولت در قیمت‌گذاری و تثبیت قیمت‌ها

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

تشدید قیمت‌ها با سرمایه گذاری در بازار "ارز"

دست خالی دولت از ارز؛

غیرنفتی‌ها کم آوردند

مرکز آمار ایران منتشر کرد؛

رشد ۵۷ درصدی ارزش افزوده معادن

ارسال نظر