بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

اثرات نامطلوب تصمیمات خلق الساعه بر سهامداران

طی چند ماه اخیر با توجه به فضای اقتصادی کشور، رکود بازار‌های موازی وافزایش نقدینگی شاهد رشد شاخص و افزایش قیمت سهام بودیم، اما متاسفانه تصمیمات خلق الساعه و شبانه سازمان بورس به عنوان متولی سازمان، اثرات نامطلوب و منفی بر سهامداران گذاشته است.
کد خبر : ۲۱۵۴۹۷
اثرات نامطلوب تصمیمات خلق الساعه بر سهامداران
 
علیرضا قدرتی، مدیرعامل کارگزاری آوانوین به بورس نیوز گفت: احساس امنیت و عدم دستکاری در بازار و تصمیمات خلق الساعه را می‌توان از مهمترین ویژگی‌های بورس دانست.

وی ادامه داد: تمام بورس‌های دنیا به دنبال این هستند که با وضع قوانین و آیین نامه‌ها شفافیت را ارتقا داده و نقدشوندگی سهام خود را افزایش داده و از سویی دیگر امنیت سهامدار را در بازار سرمایه تضمین کنند.
 
این کارشناس بازار سرمایه به هجوم سهامداران طی چند ماه اخیر اشاره و عنوان کرد: مهمترین ویژگی که در تاریخ بورس بی سابقه بوده هجوم سهامداران خرد به سمت بازار سرمایه است که این اتفاق خوب می‌تواند بورس را به جایگاه واقعی اش برساند.

قدرتی خاطر نشان کرد: اینکه سرمایه‌های خرد در مسیر درست هدایت و ساماندهی شود وظیفه‌ای بر عهده مسئولین سازمان بورس است.

وی افزود:طی چند ماه اخیر با توجه به فضای اقتصادی کشور، رکود بازار‌های موازی وافزایش نقدینگی شاهد رشد شاخص و افزایش قیمت سهام بودیم، اما متاسفانه تصمیمات خلق الساعه و شبانه سازمان بورس به عنوان متولی سازمان، اثرات نامطلوب و منفی بر سهامداران گذاشته است. 

این کارشناس بازار سرمایه به بازار امروز اشاره کرد وگفت: با توجه به دستور العمل‌های جدید ابلاغ شده از سوی سازمان بورس شاهد ایجاد ترس و هیجان در بازار بودیم که با گذر زمان این ترس کمرنگ‌تر شد. 

مدیرعامل کارگزاری آوانوین در پایان اظهار داشت: این مراحل نیز طی شده و فرآیند ورود نقدینگی به بازار سرمایه ادامه دار خواهد بود. مولفه‌های اقتصادی کشور نشان می‌دهد که "بورس" در سال ۹۹ نیز فضایی مناسب برای سرمایه گذاری سهامداران خرد و کلان خواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

خطر تلاطم بورس در هجوم سیل وار نقدینگی

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

نیازمند افزایش عمق بازار برای ماندگاری "نقدینگی"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

سامانه‌ معاملاتی با ۱۰ سال تاخیر

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

عدم صدور مجوز سبدگردانی از سوی سازمان بورس

ارسال نظر