بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

شرایط صدور کد معاملاتی، سلب حق سهامداران

در مصوبه جدید سازمان بورس و اوراق بهادار به تغییر شرایط صدور کدمعاملاتی اشاره شده و کد‌های معاملاتی که پس از تاریخ ابلاغ این مصوبه برای اشخاص حقیقی صادر می‌شود پس از یک ماه از تاریخ صدور قادر به انجام معامله خواهند بود.
کد خبر : ۲۱۲۱۲۴
 
شرایط صدور کد معاملاتی، سلب حق سهامداران
 
علیرضا قدرتی، مدیرعامل کارگزاری آوانوین در خصوص این مصوبه به بورس نیوز گفت:مسئولین سازمان بورس باید تدابیر لازم جهت حفاظت و حراست از بازار سرمایه را در دوره‌های مختلف به کار بگیرند. 

وی ادامه داد: یکی از مهمترین تدابیر، اجتناب از تصمیمات ناگهانی و بدون مشورت با کارشناسان و دلسوزان‌بازار سرمایه است.

این کارشناس بازار سرمایه تصمیم اتخاذ شده در خصوص کد‌های معاملاتی جدید را سلب حق سهامداران تازه وارد دانست و گفت: فارغ از ورود آگاهانه یا ناآگاهانه این سهامداران به بورس، به نظر می‌رسد که از حقی مسلم محروم شده اند و لازم است راهکاری بهتر اندیشیده شود.

قدرتی با اشاره به راهکار‌های سنجیده و تجربیات گذشته خاطر نشان کرد: تقویت صندوق‌های سرمایه گذاری و ایجاد مزیت برای این صندوق‌ها بهترین راهکاری بود تا جلوی کد گرفتن افراد تازه وارد گرفته شود. 

وی به کند شدن و شتاب کمتر ورود نقدینگی اشاره و اظهار داشت: البته نمی‌توان با جریان نقدینگی مقابله کرد، ولی لازم است این جریان به سمت صحیح هدایت شود.

مدیرعامل کارگزاری آوا نوین در پایان اضافه کرد: این امر که سدی برای ورود "کد اولی ها" تعبیه شود، کار درستی نبوده و لازم است در ابتدا نقدینگی بازار در مسیری درست قرار گیرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

اثرات نامطلوب تصمیمات خلق الساعه بر سهامداران

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

تازه‌واردها در کوچه بُن‌بست ارزش‌گذاری غلط!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

کاهش ریسک، ارمغان سازگاری بورس با تغییرات جدید

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۶
سلام ثبت نام سجامی دربورس مخالف کلی قوانین هست از قاتون اساسی تا مرکز تشخیص هویت واگاهی الان سازمان بورس با سجام که تشخیص هویت کذاشتهاست عملا گارتهای هوشمند ملی را قبول ندارد یعنی جمهوی اسلامی و ولایت اسلام فقیه راقبول ندارند مسئولان بورس نه سازمان اطلاعات نه سازمان ثبت احوال نه اگاهی نه حوزه علمیه نه دادکستری نهدادستان نه حقوقدان نه وکیل هیجی دراین مورد وجود خارجیندارد وکسی راجب این سجام وموارد خلافش که توسط مدیران بورس اجرامیکنند از تخلفش حرفی نمیزنند
رضا قره باغی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۹
با سلام
عرصه بورس کشور شده محل تمرین و آزمون و خطای جوانان کم تجربه. تا کی چنین پیش خواهند رفت که ارزشی برای تجربه قایل نشده و سبب ضربات سخت بر پیکره این کشور شوند.
آشنایی جوانان با مطالب جدید علمی بسیار ارزنده است زیرا تعداد کمی از اشخاص با تجربه بالا و دارای سوابق بالای کاری به دلیل مشغله همانند جوانان غرق دنیای علم میشوند، قطعاً نباید تجربه را بی ارزش کرد و به راحتی فرمان هدایت(بورس) یکی از حساسترین بخشهای اقتصادی که توان بالایی در سامان دهی کشور دارد را به دست تعدادی جوان بی تجربه داد تا با تصمیمات غیر عاقلانه خود به ناگاه ضربات مهلکی به سهامداران بخصوص سهامداران جزء وارد نمایند و ایشان را از بازار فراری دهند و سرمایه اندک ایشان را از بین ببرند.
در این مورد اخیر آقایان اگر حداقل کمی عاقلانه تفکر کرده بودند می فهمیدند که قرار دادن محدودیت مورد نظرشان فرار سرمایه از بورس به سوی بازارهای ارز، طلا، خودرو و مسکن را در پی خواهد داشت. تجربه ای که بارها در این کشور مشاهده شده یعنی ایجاد یک محدودیت در یک نقطه و سپس هجوم به سایر بازارها و صعود قیمتهای ارز و طلا و مسکن و ... و عملاً ایجاد تورم افسار گسیخته و ضربه به اقتصاد.
متاسفانه این کار را بانک مرکزی هم چندین بار با پایین آوردن دستوری نرخ سود انجام داده است که سبب هدایت سرمایه به سایر بخشهای اقتصادی و تورم لجام گسیخته شده اسن.
البته بهتر بود مدیریت ارشد کشور قبل از این تصمیمات با حمایت از بازار بورس و افزایش شرکتهای بورسی با حمایت و ارائه امتیازات به شرکتها برای ورود به بورس همراه با نظارت بیشتر بر شرکتها و البته همزمان با اطلاع رسانی و آموزش به عموم مردم و فراهم نمودن آشنایی آنها با بازار سرمایه نقدینگی را به سمت این بازار هدایت میکردند تا بخش تولید رونق بگیرد.
فقط یک شبهه برای من باقی مانده که آیا این ضربات وارده به عموم مردم با قصد و نیت قبلی بوده یا حاصل تفکر اشتباه خود بزرگ بینی برای نمایش خود به منظور تصدی جایگاه بالاتر است؟
باید از قدرت کارشناسی جوانان استفاده کرد لیکن اخذ تصمیمات باید حسب اهمیت آن یا توسط مدیر مجرب و یا حتی مجموعه مدیران اخذ شود تا خدای نکرده لطمه ای به سیستم و جامعه وارد نشود.
به تصمیم عاقلانه و مدیریتی جناب وزیر محترم دارایی توجه کنید و به بازار بورس هم توجه کنید که اگر دستور وزیر محترم نبود وضع بدتر از این میشد.
تصمیماتی که سبب رفتن کشور به قهقرا خواهد شد.