بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"بورس" در ابهام واگذاری سهم‌های دولتی!

مستمر بودن ورود نقدینگی و عدم تحمیل بار اضافی با انتشار اخبار حاصل ازتصمیمات دولت اگر مدیریت شود، ورود شرکت‌های دولتی به بازار می‌تواند فاز افزایشی آن را ادامه دار سازد.
کد خبر : ۲۱۵۵۸۲
 
اخبار حاصل از تصمیمات دولت باید مدیریت شود 
 
احمد اشتیاقی، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده به بورس نیوز گفت:: بازار سرمایه هنوز تحلیل درستی از واگذاری سهم‌های دولت ندارد و لازم است مبلغ، شکل واگذاری و کشش بازار برای این حجم از عرضه که توسط اشخاص حقیقی خریداری می‌شود، شفاف سازی شده و این امر نکته‌ای مهم است که باید برای عرضه‌ها راهکار ایجاد شود.

وی ادامه داد: موضوع کاهش نرخ سود سپرده بانکی (کاهش ۲ درصدی سود) که زمزمه هایش به گوش می‌رسد نیز عاملی مثبت برای خروج منابع از سیستم بانکی به سمت بازار سرمایه است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد:وجود عواملی، چون نقدینگی، نرخ دلار نیمایی (که روند افزایشی به خود گرفته)، مهار کرونا، افزایش قیمت کامودیتی‌ها و تورم انتظاری برای سال جاری و قیمت‌های جایگزین نشان می‌دهد کلیت شاخص با توجه به عوامل بنیادی مشکلی نخواهد داشت. 

وی تصریح کرد:مستمر بودن ورود نقدینگی و عدم تحمیل بار اضافی با انتشار اخبار حاصل ازتصمیمات دولت اگر مدیریت شود، ورود شرکت‌های دولتی به بازار می‌تواند فاز افزایشی آن را ادامه دار سازد.

این کارشناس بازار سرمایه به نکته‌ای مهم اشاره داشت وگفت: اگر بار اضافی بدون در نظر گرفتن میزان کشش بازار و عدم رعایت تناسب بین ورودی حجم نقدینگی و شرکت‌های عرضه شده بازار از محل ورود نقدینگی (که عمده دلیل رشد شاخص است) تراز ورود منفی داشته باشد، حاکی از این مطلب است که ورود نقدینگی جدید کمتر از عرضه‌های اولیه بزرگی است که در پیش خواهد بود.

اشتیاقی در پایان اظهار داشت: تصمیم برای سهام عدالت باید مدیریت شود چرا که محل اصلی سرمایه گزاری عموم مردم در سال ۹۹ بازار سرمایه خواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

ETF بانکی‌ها موج دوم نقدینگی پس از شستا

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

آیا شاخص برای رشد بعدی پشتیبان دارد

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

حرکت بعدی دلار نیمایی باید رصد شود

وزیر اقتصاد درخصوص سهام‌عدالت گفت:

"سهام‌عدالت" را مفت نفروشید

ارسال نظر