بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

تصمیمات عجولانه و شرایط بغرنج "بورس"

قوانین عجولانه و یک شبه‌ای که اتفاقا در جهت جلوگیری از "شتابزدگی " گرفته شده با همان هیجان اجرا و شرایط بازار را بغرنج کرده است، رئیس سازمان بورس نیز استعفا داد، چون امکان ادامه دادن شرایط دیگر وجود نداشت.
کد خبر : ۲۱۵۸۳۲
 
تصمیمات عجولانه و شرایط بغرنج
 
علی یوسفیان، کارشناس بورس در بررسی وضعیت این روز‌های بازار سرمایه به خبرنگار بورس نیوز گفت: بازار دچار تصمیمات عجولانه شده به گونه‌ای که برخی سهام شتابزده بالا رفته و برخی دیگر اصلا رشدی نداشته اند. 

وی ادامه داد: البته نمی‌توان این امر را به تمام بازار تعمیم داد چرا که ممکن است برخی سهم‌ها هنوز جای رشد داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه فضای بازار را نیازمنده آرامش دانست و گفت: لازم است تصمیمات با هیجان کمتر و تامل بیشتر صورت گیرد چرا که سیاست‌های سازمان بورس نیز به سمت شتابزدگی سوق پیدا کرده است. 

وی افزود: قوانین عجولانه و یک شبه‌ای که اتفاقا در جهت جلوگیری از "شتابزدگی " گرفته شده با همان هیجان اجرا و شرایط بازار را بغرنج کرده است، رئیس سازمان بورس نیز استعفا داد، چون امکان ادامه دادن شرایط دیگر وجود نداشت.

یوسفیان تصریح کرد: از طرفی بورس با شتاب و اشکال در حرکت بوده، از سویی دیگر تمام افراد هیجان زده می‌خواهند وارد بورس شود و جالبتر اینکه سازمان بورس نیز مایل به جلوگیری از این شتابزدگی است. 

این کارشناس بازار سرمایه صبر و حوصله را نیازمند این رفتار‌ها دانست و افزود: لازم است این عدم تعادل به تدریج به حالتی آرامتر و شرایطی بهتر تبدیل شود. 

یوسفیان به تصمیماتی، چون افزایش حجم مبنا اشاره کرد و گفت: تصمیمات اخیر نه تنها تاثیری نداشته بلکه به شتابزدگی موجود در بازار دامن زده است.

وی خاطر نشان کرد: بورس باید آرام شود و این آرامش نیازمند تصمیماتی تدریجی (نه یک شبه) بوده و فکر می‌کنم هر چه شتابزدگی در تصمیمات رئیس جدید سازمان بورس از بین برود تامل و حوصله بازار را از حالت اخیر خارج کرده و وضعیتی بهتر رقم خواهد زد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
عملکرد رئیس زیر تیغ نظرسنجی؛

۵۲ درصد ناراضی از عملکرد رئیس سابق

با کارشناسان بازارسرمایه در گفت‌وگو نشستیم که ...

اصلی‌ترین نیازهای "بازارسرمایه" از رئیس جدید چیست؟

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

رالی در بورس تهران به افتخار رئیس جدید

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
باید اشاره کرد بازار ارز و سکه کاهش داشته و علت اصلی ان شتاب بورس و سهام است و باید مدیون بازار سرمایه باشیم اقتصاد یک رو ندارد باید کل بازار ها را برسی کرد که در کل باید از بازار سرمایه تشکر کرد این همان جهش توابد است که باعث کاهش نورم در اقتصاد ملی میشود