بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به بساط کد فروشی در بورس و دست بی قرار دلواپسان بورس و نمایش سکانس های هیچکاکی در بهارستان و...
کد خبر : ۲۱۵۹۱۲

به گزارش بورس نیوز تا چند وقت پیش بعضی ها در حال اجاره دادن حساب بانکی خود بودند و اخیرا، عده ای کد بورسی اجاره می دهند. امیدواریم این موضوع قبل از اینکه دردسر ساز شده و آقایون برای کنترل اوضاع مجبور به صدور دستورالعمل های شبانه شوند و دود آن به چشم همه فعالان بازار سرمایه رود، پیگیری شود.
وگرنه دیر نیست آن روزی که برای فرار از مقررات مبارزه با پولشویی، عده ای راه بورس و اجاره نشینی در پیش بگیرند. البته احتمالا آنهایی هم که کد بورسی اجاره می دهند، از تخلفات احتمالی و تبعات بعدی آن برای خودشان اطلاعی ندارند.

 

سندروم دست بی قرار دلواپسان بورس

بورس تهران امروز رکود دیگری از خود بر جای گذاشت و لشکر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری، طوری عرضه اولیه شستا را بلعید که بالادستی های اقتصاد مملکت مان را هم انگشت به دهان کرد. این وضعیت، از چیزی که شاید سال های قبل فعالان بازار سرمایه در خواب هم نمیدیدند، فراتر است. حالا عده ای از تحلیلگر نماها، به قول دوستان، سندروم دست بی قرار گرفته اند و تند و تند پیام هشدار و احتمال ریزش بازار مخابره می کنند. بزرگواران، بد نیست اگر نگاهی به حجم نقدینگی و قیمت سایر بازارها بیندازید. اگر بورس تهران حباب دارد و آماده ریزش است، رشد قیمت املاک و ارز و کالاها را چطور توجیه می کنید؟

 

رعایت فاصله اجتماعی فقط برای بهارستان 

اهالی بهارستان گویا از ترس کرونا، در جلسات حضور پیدا نمیکنند! خوش به حال شان که با خیال راحت غیبت می کنند و نگران تعدیل نیرو و بیکاری و بی پولی هم نیستند. در نهایت هم چندرغازی از حقوق شان را صرف کمک به بیماران کرونا می کنند و برای خود، دعای خیر می خرند. البته برخی دوستان هم معتقدند عده ای، در خانه ماندنشان کم دردسرتر از کار کردن شان است.

 

نمایش سکانس های هیچکاکی در بهارستان 

گزارش تفریغ بودجه ۹۷ هم این روزها کم از فیلم های هیچکاک ندارد. از هر گوشه اش چیزی بیرون زده که وحشت بر اندام هر شنونده ای می اندازد. بدون شرح، فقط چند مورد را بخوانید.

 ‏۴.۸ میلیارد ⁧دلار⁩ از دلارهای دولتی بدون واردات کالا میان اشخاص توزیع شده و با ۲.۷ میلیارد دلار آن خاک و غذای سگ و گربه و اسباب بازی و لوازم بدنسازی و... وارد شده است. ۱.۷ هزار میلیارد تومان هم اضافه پرداخت به مدیران دولتی بوده! می پرسید اضافه برداشت چیست؟ جوابش را بهتر است از آنهایی که حقوق ۵۳ میلیون تومانی میگیرند بپرسید.
شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بخشی ازدرآمد صادرات فرآورده‌های نفتی به مبلغ ۴۱۴ میلیاردتومان، ۱میلیون و ۲۲۹ هزاردلار، ۱۱میلیون و ۵۵۸ هزار یورو و ۲۲ میلیون و ۳۷۴هزار درهم را وصول کرده اما به خزانه داری کل کشور واریز نکرده. این مبلغ طبق قانون برنامه ششم باید به حساب سازمان هدفمندی یارانه ها نزد خزانه کل کشور واریز میشد اما نشده؛ به همین راحتی!

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر امور اعضای شرکت بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بهانه‌ای برای عدم رعایت T+2 پذیرفته نمی‌شود!

ارسال نظر