بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
مدیر امور اعضای شرکت بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بهانه‌ای برای عدم رعایت T+2 پذیرفته نمی‌شود!

مدیر امور اعضای شرکت بورس گفت: کلیه وجوه در همه شرایط صرفا به حساب شخص سهامدار واریز خواهد شد.
کد خبر : ۲۱۶۳۵۹

بهشتی

به گزارش بورس‌نیوز، درخواست وجه از کارگزاری‌ها، طبق قانون، بر اساس نوع اوراق، حداکثر باید ۴۸ ساعت پس از درج درخواست، از سوی کارگزار پرداخت شود اما؛ شکایت سهامداران از اینکه پرداخت‌ها از سقف قانونی افزایش یافته و بعضا تا ۵ روز نیز این تاخیر در پرداخت‌ها وجود‌ دارد، گزارش‌ شده است.

از سوی دیگر، سوالات دیگری از جمله چگونگی دریافت کد بورسی برای فرزندان و ... مطرح کرده‌اند و ضمنا انتقادات فراوانی از کارگزاران‌ هم به میان آمده که چرا با توجه به افزایش کارمزد و سود کارگزاری‌ها، افرادی برای پاسخگویی بیشتر و بهتر به سهامداران را استخدام نمی‌کنند.

علی بهشتی روی مدیر امور اعضای شرکت بورس در گفت‌وگو با بورسنیوز در این خصوص بیان کرد: طبق مقررات، زمان تسویه کارگزاری‌ها با مشتریان، در مورد معاملات مربوط به فروش سهام T+2 و در مورد معاملات مربوط به اوراق بدهی T+1 است؛ حال اگر پولی به حساب کارگزاری واریز شده و معامله‌ای با آن صورت نگرفته، کارگزاران موظف هستند یک روز کاری بعد از درخواست وجه از سوی سهامداران نسبت به پرداخت وجه اقدام کنند.

بهشتی روی در پاسخ به این سوال که "اگر بهانه کارگزاران، ایراد در حساب بانکی مشتریان باشد، چه باید کرد؟" گفت: چنین اشکالی ممکن است به این دلیل ایجاد شده باشد که زمان تکمیل مشخصات مشتریان، شماره شبای مشتریان به درستی وارد نشده و به همین علت، در هنگام واریز وجه از سوی کارگزاران به حساب مشتریان، سیستم دچار مشکل شود‌. البته اصلاح این گونه ایرادات در سیستم کارگزاری‌ها از طریق پرسنل آنها قابل انجام بوده اما؛ اگر از سوی کارگزاران تاخیری در پرداخت وجه صورت گرفته باشد ، سهامداران می توانند از طریق کانون کارگزاران اقدام به شکایت کنند.

مدیر امور اعضای شرکت بورس در ادامه گفت‌وگو در رابطه با سوالات سهامداران در مورد چگونگی دریافت کد بورسی برای اشخاص زیر ۱۸ سال یا سایر بستگان اظهار کرد: بر اساس قوانین کلیه اشخاص عاقل و بالغ می‌توانند شخصا برای دریافت کد بورسی مطابق با ضوابط و شرایط تعریف شده، اقدام کنند و دریافت کد مستلزم احراز هویت در سامانه سجام است. دریافت کد بورسی و خرید و فروش آنلاین برای اشخاص زیر ۱۸ سال هم توسط قیم تایید صلاحیت شده ( هم فرزند و هم قیم می‌بایست سجامی شده باشند) امکانپذیر است. در مواردی هم که حضانت فرزندان با مادر بوده و مادر به عنوان قیم تمایل به سرمایه‌گذاری در حساب بورسی فرزندان خود داشته باشد، باید از مراجع قضایی حکم سرپرستی فرزندان دریافت شده باشد. لازم به توضیح است کلیه وجوه در همه شرایط صرفا به حساب شخص سهامدار واریز خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل سمات در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

تخلف دفاتر پیشخوان پیگیری می‌شود

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

گردابی برای فریب سهامداران

بورس نیوز بررسی کرد:

بازار داغ اجاره کدهای بورسی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
چرا واریز سود سهام از طریق سامانه سجام هنوز اجرایی نشده. مسئله دریافت سود و اطاله پرداخت آن یکی از چالش های جدی برای رونق بورس است. چالشی که منجر به افزایش عرضه قبل از مجامع و در نتیجه کاهش قیمت ها می گردد. در حال حاضر لازم است ضمن پرداخت یکپارچه سود سهام به حساب های ثبت شده برای افراد, همزمان برای کاهش فرصت زمانی برای پرداخت سود سهام تدابیری اتخاذ گردد.