بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
يك كارگزار در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

كاهش استرس كارگزارى‌ها با بازگشت عرضه‌هاى بورس‌كالا

بازگشت روزهاى عرضه محصولات مختلف در بورس كالا به روال عادي از شنبه آينده عاملى موثر در آرامش بازار، تنظيم هرچه بهتر معاملات و كاهش استرس و فشار بالاى معاملات كه روى دوش كارگزاران است.
کد خبر : ۲۱۵۹۳۴

محمد لطفى در گفت و گو با بورس نیوز بیان کرد: بورس كالا در اقدامى پسنديده و در جهت جلوگيري از شيوع ويروس كرونا دست به اعمال تغييراتى در زمان و روزهاي عرضه محصولات زد كه با توجه تمركز عرضه ها در روزهاى خاص، شاهد فشردگى كار كارگزارى ها و وجود برخى محدوديت ها براى عرضه كنندگان بوديم.

لطفى ادامه داد: در برهه اخير با توجه به شمار بالاى عرضه محصولات در يك روز، مسووليت سنگينى روى دوش كارگزاران بود تا هماهنگى لازم ميان عرضه كننده و خريدار را انجام دهند و خواسته هاى دو طرف معامله را تامين كنند، از اين رو اطلاعيه اخير بورس كالا براى بازگشت معاملات به زمان عادى موجب آرامش بازار و كاهش استرس كارگزارى ها مى شود.

اين كارگزار گفت: وقتى كل عرضه هاى محصولات فولادى يا پتروشيمى در يك روز انجام مى شود كارگزاران بايد فشار مضاعفى را تحمل كنند. از طرفى براى مثال عرضه يك محصول فولادى كه مصرف كننده براساس سهميه سامانه بهين ياب خريد مي كند، اگر در آن روز (دوشنبه ها) موفق به خريد نشود و يان تعطيل باشد، احتمال دارد روز خاص عرضه در هفته بعد وارد ماه بعدي شود و سهميه خريد آن خريدار از بين مي رود؛ اما از هفته آينده با توجه به امكان عرضه فولادسازان در روزهاى مختلف اين ريسك نيز برطرف مى شود.

به گفته اين كارگزار، به طور طبيعى عرضه هاى منظم و روتين محصولات به تنظيم بهتر بازار به دليل خريد متناوب مصرف كنندگان كمك شايانى مي كند و از اين رو تصميم اخير بورس كالا براى كل بازار از جمله كارگزار، عرضه كننده و خريدار بهتر است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر