بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

جوجه پنگوئن‌های پولدار

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به اندیشکده‌ای خاص برای مثلث پول و سرمایه و البته کت‌وشلوار برندی که این روزها بر تن ساختمان‌های ارکان می‌رود.
کد خبر : ۲۱۶۲۸۶

۵.۵

به گزارش بورس نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده که این‌روزها اهالی ملاصدرا به‌سختی درپی جابه‌جایی بوده و می‌خواهند به مقصد تخت‌طاووس اسباب‌کشی کنند.

البته این جابه‌جایی شاید بخاطر وجود معارض و شکایت‌بازی‌های چندسال گذشته باشد اما؛ حالا این نماد نظارتی به لطف پول‌های سرشار از محل کارمزد معاملات، صاحب ساختمانی شیکی شده است.

از سوی دیگر، سخنگوی گفته که دیگر ارکان بورسی نیز می‌خواهد از نبش دیدار اسباب‌کشی کند و گویا این افزایش درآمدها برای این شرکت‌ها، حداقل در ظاهر کت‌وشلوار را دارد.

اندیشکده‌ای خاص

پشت پرده بازی جدید میان مثلث باب همایون و ملاصدرا و میرداماد در بازار سرمایه و پول و ارز، یحتمل در اندیشکده‌های تازه تاسیس روخوانی می‌شود.

بوق خودرویی‌ها در سر خریداران

آنهایی که این روزها سری به تعمیرگاه زده و قطعه ای برای خودروی خود خریداری کرده اند حتما سوت کشیدن مخ را تجربه کرده اند. قیمت برخی لوازم یدکی خودرو به شدت گران شده است. رئیس انجمن قطعه سازان هم گفته به خاطر کرونا، واردات قطعات خودرو از چین متوقف شده و احتمالا تولید خودرو کاهش خواهد داشت. ضمنا افزایش نرخ دستمزد کارگران هم هزینه های تولید را افزایش داده است. با این شرایط شیب صعودی قیمت خودرو در بازار اصلا عجیب نیست.

 واگذاری برای پروژه‌های نیمه‌جاری

خبر واگذاری شرکت های بزرگ دولتی از طریق بازار سرمایه، با آنکه خبر بسیار خوشایندی برای فعالان بازار سرمایه بوده ولی انتقاداتی هم به دنبال داشته است. منتقدان معتقدند درآمد حاصل از این واگذاری ها باید صرف اجرای پروژه های نیمه تمام شود، نه امور جاری مملکت‌. در غیر اینصورت این واگذاری ها فقط سفره دولت را کوچکتر می کند. البته وقتی بودجه برای اجرای امور جاری نیست، طرح های توسعه ای خود به خود به حاشیه رانده می شوند. 

سیگنال مخالفت با ارزان فروشی!

پخش فیلم معدوم کردن جوجه های یکروزه سروصدای زیادی به پا کرده و خیلی از مقامات کشور به این اقدام انتقاد کرده اند. البته فعالان صنف طیور هم گفته اند این اقدام عجیب نیست و فقط این بار فیلمش پخش شده که به بازار سیگنال دهند؛ سیگنال مخالفت با ارزان فروشی! جوجه های معدوم شده ۴۰ میلیارد تومان به مرغداران هزینه تحمیل کردند؛ حالا قرار است مرغ را بعدا چند حساب کنند که این زیان شان را از جیب مردم جبران کنند، خدا می داند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

مثلث بانکی‌ها، استارت واگذاری سهام دولت

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
معدوم جوجه کارغیرانسانی غذاش از بورس کالا تامین می کرد به روستاها وعشایر وکارتن خواب می دادن سیر از گشته خبر ندارن حکایت جوجه معدومی