بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

"نقدینگی" وزن ETFها را می‌اندازد!

تا اواخر ۶ ماهه اول سال جاری، سمت و سوی بازار به این شکل رصد می‌شود و اگر بعد از شاخص یک میلیون واحد، افزایش دلار نیمایی اتفاق نیفتد، رشد بازار متوقف خواهد شد.
کد خبر : ۲۱۷۳۳۷
 
تیتر
 
احمد اشتیاقی، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده با پیش‌بینی روند روبه‌رشد بازارسرمایه به بورس‌نیوز گفت: با در نظر گرفتن کاهش نرخ سودسپرده‌های بانکی، اغلب سپرده‌گذاران با تغییر مسیر سرمایه‌گذاری به استقبال خرید سهم برآمده‌اند و بازار تحرکات بسیار مثبتی را تجربه می‌کند. 

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بوده که از منظر تورم و دلار نیمایی با افزایش بیش از نرخ سود سپرده مواجه هستیم که می‌تواند حرکتی افزایشی برای بازار داشته و از لحاظ بنیادی نیز تایید مجددی بر این حرکت محسوب شود. 

در تابستان، رشد بازار به دلار نیما بستگی دارد
این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: تا اواخر ۶ماهه اول سال جاری، سمت‌و‌سوی بازار به این شکل رصد می‌شود و اگر بعد از شاخص یک میلیون واحد، افزایش دلار نیمایی اتفاق نیفتد، رشد بازار متوقف خواهد شد.

اشتیاقی به ورود روزانه دو هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید به بازار سرمایه اشاره و عنوان کرد: با درنظر گرفتن این حجم از نقدینگی، مجموع ‌ای تی اف‌هایی که وارد بازار می‌شود مجموعا بالغ بر ۶۰ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده و در مقابل این حجم معامله مبلغ زیادی محسوب نمی‌شود. 

نقدینگی بازار را سرپا نگه می‌دارد
این کارشناس بازار سرمایه در پیش بینی استقبال از ورود اولین‌ای تی اف بانکی اظهار کرد: تعداد ۱۰ میلیون نفر از این سهام استقبال می‌کنند. با توجه به اینکه مجموع سپرده‌های عموم مردم از سیستم بانکی تقریبا بالغ بر ۲ میلیون و چهارصد هزار میلیارد تومان است، با ورود ۱۰ درصد این پول به بازار سرمایه، با نقدینگی ۲۴۰ هزار میلیارد تومانی مواجه هستیم که می‌تواند بازار سرمایه را سرپا نگه دارد و حتی علاوه بر‌ای تی اف، بخشی از سهام عدالت را نیز جذب کند.
 
تیتر
 

سهامی به نام خود مردم
مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در بحث آزاد سازی سهام عدالت نیزعنوان کرد: مقرر شده که عین سهام به نام خود مردم باشد که اتفاق موثری بر گروه‌هایی است که با خرید سهام، مدیریت شرکت‌هایی که مشمول سهام عدالت هستند را به عهده بگیرند و از این باب تحرکت خوبی در بازار ایجاد می‌شود. 

وی افزود: اگر سهام عدالت به نام خود افراد بوده و در مجامع نیز حضور یابند باشه و حضور در مجامع نیز به عهده خود آن‌ها باشد، برای گروه‌هایی که در بخش خصوصی منابع و نیت کسب کرسی مدیریتی این شرکت‌ها را دارند می‌تواند تحرکت مثبتی در بازار ایجاد کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"سهام عدالت" و نقدشوندگی، سایه ترس این روزهای بازار!

تاکید مرکز پژوهش‌های مجلس را دولت نشنید؛

سازوکار صندوق‌های دولتی «دارا» مشخص نیست

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

ETF بانکی‌ها موج دوم نقدینگی پس از شستا

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

آیا شاخص برای رشد بعدی پشتیبان دارد

ارسال نظر