بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

حرکت بعدی دلار نیمایی باید رصد شود

با در نظر گرفتن کاهش نرخ سودسپرده که اثرات آن هنوز تخلیه نشده، قیمت‌های بازار لحاظ شده و تا مرز یک میلیون واحد نیز قابل افزایش است، لازم به ذکر است حرکات بعدی بازار دلار نیمایی خواهد بود که باید رصد شود.  
کد خبر : ۲۱۷۲۴۲
 
حرکت بعدی دلار نیمایی باید رصد شود
 
احمد اشتیاقی، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در بررسی بازار روز جاری به بورس نیوز گفت: شاخص تا مرز یک میلیون واحد رشد خواهد داشت چرا که در وضعیت تخلیه کاهش نرخ سود به سر می‌برد. 

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن کاهش نرخ سود، P/E تحلیلی بازار به عدد ۱۰ نزدیک شده، و این نشان از رشد شاخص تا مرز یک میلیون واحد دارد، اما بعد از این عدد به لحاظ بنیادی بورس جای رشد نداشته و به نظر می‌رسد که با ادامه دادن مختصات ذکر شده، بعد از یک میلیون واحد، بازار وارد حباب شود.
 
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نکته قابل توجه در شرایط عبور از مرز یک میلیون واحد، انتظار بازار برای افزایش نرخ دلار نیمایی بوده و با شرایط ذکر شده ظرفیت خوبی ایجاد خواهد شد و اینکه دلار نیمایی در این عدد‌ها نباید متوقف شود.

وی افزود:با در نظر گرفتن مجموعه اتفاقات به لحاظ ناترازی ارزی، قاعدتا دلار نیمایی باید در گام اول تا اواخر خرداد ماه به سمت ۱۶ هزار تومان حرکت کند.

اشتیاقی خاطر نشان کرد: از منظر تورم و دلار نیمایی با افزایشی بیش از نرخ سود سپرده مواجه هستیم که می‌تواند حرکتی افزایشی برای بازار داشته و تایید مجددی به لحاظ بنیادی برای بازار خواهد بود. 

این کارشناس بازار سرمایه به اواخر تابستان جاری اشاره کرد و گفت: تا پایان زمان ذکر شده بازار رصد شده و اگر بعد از رشد شاخص یک میلیونی، خبری از افزایش نرخ دلار نیمایی نباشد قاعدتا رشد بازار متوقف خواهد شد. 

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده به صندوق‌های ETF نیز اشاره و عنوان کرد: تا اواخر تابستان، وضعیت این صندوق‌ها نیز به سرانجام رسیده و به نوعی می‌توان گفت که مسیر بازارو اینکه آیا به لحاظ ورود حجم نقدینگی می‌تواند ادامه یابد یا متوفق شود، مشخص خواهد شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

سایه نگرانی از سهام عدالت بر معاملات بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

ETF بانکی‌ها موج دوم نقدینگی پس از شستا

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

آیا شاخص برای رشد بعدی پشتیبان دارد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

"نقدینگی" وزن ETFها را می‌اندازد!

ارسال نظر