بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
صورت‌های مالی حسابرسی نشده این بانک‌سبزپوش منتشر شد؛

خروج «وپست» از زیان‌دهی

سود سرمایه‌گذاری‌ها و سپرده گذاری‌ها با ۴۱ درصد رشد به ۵ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۱۷۶۰۳

خروج بانک از زیان دهی

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۸، پست بانک عملکرد بهتری را در مقایسه با سال ۹۷ داشته و موفق به خروج از زیاندهی شده است.

نتیجه عملیات بانک داری این شرکت منجر به کسب سود خالص ۹۷۵ میلیارد ریالی و معادل ۳۰۱ ریال به ازای هر سهم شده و این در حالی است که در سال قبل از آن، عملکرد این بانک منجر به شناسایی زیان ۴ هزار و ۲۹۵ میلیارد ریالی شده بود.

رشد سود تسهیلات اعطایی و سود سرمایه گذاری‌ها و سپرده گذاری‌ها در کنار مدیریت هزینه‌های مربوط به بهای تمام شده پول و از جمله سود سپرده‌های بانک منجر به بهبود عملکرد بانک و مثبت شدن جریان‌های سودآوری آن شده است. سود و وجه التزام دریافتی بانک در سال ۹۸ به ۱۱ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال رسیده که ۵۵ درصد افزایش را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

همچنین سود سرمایه گذاری‌ها و سپرده گذاری‌ها با ۴۱ درصد رشد به ۵ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال رسیده است. این در حالی است که هزینه‌های مربوط به سود سپرده گذاران با ۲ درصد کاهش نسبت به سال ۹۷ به ۹ هزار و ۴۹۳ میلیارد ریال رسیده است.

خروج بانک از زیان دهی

با این حال، به نظر می‌رسد که در گزارش حسابرسی شده شاهد تعدیل برخی از درآمد‌های ثبت شده بانک با توجه به سنوات گذشته باشیم.


همچنین لازم به ذکر است، بر اساس صورت‌های مالی ارائه شده، زیان انباشته بانک در حال حاضر معادل ۱۰ هزار و ۲۹۲ میلیارد ریال و معادل ۳.۲۰۰ ریال به ازای هر سهم است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
زیان انباشته بیش از ۹۹۶ میلیارد تومانی، چالش اصلی این بانک شد؛

ادامه ثبت مازاد درآمد‌های عملیات بانکداری "وپست"

بورس نیوز گزارش می‌دهد:

"وپست" شفاف سازی کرد

ارسال نظر