بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان گلستان مطرح کرد: 

برگشت ۴۷درصد از ارزش سهام هر شخص به دولت

طبق تصویب نامه‌های شورای عالی اصل ۴۴ حدود ۴۷ درصد از ارزش سهام هر شخص به دولت برگشت؛ در صورتی که بدهی ۴۷۰ تومان بوده، ولی ۴۷ درصد سهمی که بالغ بر ۱۰ تا ۱۵ برابر شده می‌تواند اجحاف در حق مردم باشد.
کد خبر : ۲۱۸۲۲۰
 
برگشت ۴۷ درصد از ارزش سهام هر شخص به دولت/ اجحاف در حق مردم 
 
به گزارش بورس نیوز، مهدی بائی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان گلستان با بیان جزییاتی در خصوص سهام عدالت اظهار کرد: بعد از ابلاغ مجوز واگذاری سهام شرکت‌های دولتی که به عنوان سهام عدالت به اقشار آسیب پذیر تعلق گرفت، با فرمان رهبری طی مجوزی هشت بندی نقشه راهی برای واگذاری سهام ترسیم شد. 

وی ادامه داد: در مجوز مذکور اعلام شد که با فروش اقساطی (تا ۵۰ درصد) از سهام قابل واگذاری ابلاغی در بند ج سیاست‌های کلی اصل ۴۴ درقالب شرکت‌های سرمایه گذاری استانی متشکل از تعاونی‌های شهرستانی موافقت می‌شود، همچنین به صراحتا اعلام شد که قیمت سهام در بورس تعیین شده و باید از سهام شرکت‌های بورسی به سبد سهام عدالت واگذاری صورت گیرد. 

بائی تصریح کرد: طی قراردادی با سازمان خصوصی سازی و ۳۰ شرکت سرمایه گذاری استانی، قرارداد فروش اقساطی با بازپرداخت ده ساله درنظر گرفته و مقرر شد به ازای هر مشمولی که به عضویت تعاونی در می‌آمد معادل ده هزار سهم هزار ریالی از سهام شرکت‌های صدر اصل ۴۴ به شرکت‌های سرمایه گذاری استان واگذار شود. 

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان گلستان اضافه کرد: در ابتدا مقرر شد بعد از گذشت ۱۰ سال شرکت‌های سرمایه گذاری از محل سود سالیانه شرکت‌های واگذار شده، اقساط را به خزانه واریز کرده و بعد از گذشت ۱۰ سال سازمان خصوصی سازی طبق قرارداد مکلف شد صورتحسابی را در وجه شرکت‌های سی گانه صادر کند؛ اما متاسفانه با نزدیک شدن به پایان فرجه ۱۰ ساله باز پرداخت اقساط، در سال ۹۵ سازمان خصوصی سازی با اخذ تصویب نامه‌ای از شورای عالی اصل ۴۴ به جای ارائه صورتحساب به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت، صورتحساب صادر کرد.

اطلاع رسانی نادرست، اجحاف در حق مردم 
وی به عدم اطلاع رسانی درست اشاره کرد و گفت: ارائه صورتحساب توسط سازمان مربوطه و ستاد سهام عدالت و اطلاع رسانی نادرست باعث شد افراد که مشمول تخفیف ۵۰ درصدی نبودند تمایلی برای واریز وجه ۴۷۰ هزارتومانی نشان نداده و در نهایت طبق تصویب نامه‌های شورای عالی اصل ۴۴ حدود ۴۷ درصد از ارزش سهام هر شخص به دولت برگشت؛ در صورتی که بدهی ۴۷۰ تومان بوده، ولی ۴۷ درصد سهمی که بالغ بر ۱۰ تا ۱۵ برابر شده می‌تواند اجحاف در حق مردم باشد.

بائی به ارائه اطلاعاتی ابتدایی در خصوص ۳۶ شرکت بورسی پرداخت و افزود: با فرض اینکه همه سهامداران، دارای سهم برابر هستند ابتدا ۱۰ هزار سهام هزار ریالی تخصیص یافته و شرکت‌های بورسی تقسیم شد.
 
در جدول زیر ارزش گذاری با توجه به قیمت روز تابلو در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۹۹ حساب شده است.
 
 
برگشت ۴۷ درصد از ارزش سهام هر شخص به دولت/ اجحاف در حق مردم 
 
وی خاطر نشان کرد: به افرادی که سهم کاملی ندارند ۵۳ درصد از مجموع ریالی پرتفو تعلق می‌گیرد و بعد از ارزش گذاری ۱۳ شرکت غیر بورسی (که تاکنون صورت نگرفته) به این مجموعه مبلغ اضافه خواهد شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان گلستان مطرح کرد:

از ایران خودرو ۲ سهم نصیب سهامداران شد

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت:

فروش وکالتی سهام عدالت ممنوع!

عضو هیات مدیره کانون سهام عدالت کشور اعلام کرد: 

کم‌کاری سازمان خصوصی‌سازی/ هنوز روش پرداخت سود مشخص نیست

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی:

زمان انجام معاملات سهام عدالت مشخص شد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
احسنت ... این مطلب را تا حصول نتیجه و دریافت سهم کامل مردم لطفا مطرح و بلد کنید ... دولت فرصتی را برای واریز حق السهم 53 درصدی تعیین کند نه اینکه آن را بالا بکشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
احسنت ... این مطلب را تا حصول نتیجه و دریافت سهم کامل مردم لطفا مطرح و بلد کنید ... دولت فرصتی را برای واریز حق السهم 53 درصدی تعیین کند نه اینکه آن را بالا بکشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
باید فرصت واریز وجه برای همه فراهم گردد
شخص عادی...
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
دولت زمان گذاشت .خود مردم رغبتی به واریز باقی پول سهام نشان ندادند ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
زمانیکه دولت شرکتهایی ا پرتفوی سهام عدالت خارج میکرد نظر مردم را نخواست مگر مردم در طی آن چند سال پول سهام ان شرکتها را پرداخت نکرده بودند با در نظر گرفتن این مطلب دولت بدهکار می باشد
soheil
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
با سلام باتوجه باینکه اطلاع رسانی دقیق انجام نشده ومردم اطلاع کافی در این خصوص نداشتن بایستی فرصت تکمیل وجه را به ذینفعان بدهند.