بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
در حاشیه مشکلات ناشی از سایت سازمان خصوصی سازی و عدم ثبت افراد در سهام عدالت: 

"سهام‌عدالت" من زنده‌ام!

برای تعدادی از سهامداران در تعاونی سهام عدالت شهرستان ها، دعوت‌نامه سهام عدالت صادر شده، اما نکته اینجاست که در سامانه جدید سازمان خصوصی‌سازی اسمی از این افراد به چشم نمی‌خورد.
کد خبر : ۲۱۸۲۸۴
 
من زنده ام!
 
حسین امینی‌خواه بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور در این رابطه به بورس‌نیوز گفت: افراد ذکر شده با عنوان مشمول شناخته شده و سهام آن‌ها به ثبت هم رسیده اما؛ از حق طبیعی خود بی‌بهره مانده‌اند. 

ثبت "فوت شده" برای افراد مشمول و در قید حیات
امینی خواه این مشکل را گریبانگیر چند قشر عنوان کرد و افزود: در یک گروه مشخصات شناسنامه موجود در سایت ثبت احوال با مشکل مواجه بود که خود به دو دسته تقسیم می‌شدند: افرادی که علیرغم زنده بودن در سایت ثبت احوال "فوتی" ثبت شده بودند که کار‌های قانونی این دسته جهت حذف فوت و اعمال زنده بودن در سایت ثبت احوال صورت گرفت. 

وی ادامه داد: در دسته دوم مشخصات وارد شده در فرم‌های اولیه صحیح وارد نشده بود که فراخوان دعوتنامه "اصلاح و تکمیل" برای این عزیزان صادر شد و مقرر شد که شرکت‌های تعاونی مشخصات صحیح این عزیزان را مجدد در نرم افزار ثبت نام ثبت کنند. 
 
من زنده ام!

تعجیل مدیر باعث عدم ثبت صحیح شد
امینی خواه به عدم رفع مشکل این دو دسته اشاره و اظهار کرد: با وجود مرتفع شدن مشکلات دو دسته مذکور، به دلیل تعجیل مدیریت وقت سازمان خصوصی سازی برای حذف تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانی، فرصت اصلاح و رفع نقص از این افراد سلب و تنها اطلاعات سالم موجود در بک آپ سازمان خصوصی سازی در سامانه جدید وارد شد. 

وی افزود: این افراد مرتبا در تعاونی‌های شهرستانی مراجعه کرده و درخواست تعیین تکلیف و رسیدگی به حقوق از دست رفته خود را دارند. 

مدیرتعاونی شهرستان خرم آباد در بررسی دیگر اقشار متضرر اظهار کرد: برخی سهامداران با توجه به دستور العمل ثبت نام شرکت‌های تعاونی که دبیرخانه سهام عدالت کشور آن را صادر کرده بود، به طور مثال فرزند دختر یا پسر در زمانی که سرپرست از محل کار، این فرزند را معرفی کرده بود تحت تکفل وی محسوب نشده وطبق دستور العمل غیرمشمول بودند. 

وی ادامه داد: در مراحل بعدی که مربوط به قشر فرزندان ذکر شده رسید این افراد ثبت نام کرده، اما متاسفانه حتی یک نفر از این گروه با وجود ثبت در سامانه رفع نقص نشده و گزینه غیر مشمول برای آن‌ها لحاظ شد که از حق قانونی خود محروم شدند. 
 

وضعیت ۲ میلیون نفر باید تعیین تکلیف شود
بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور تعداد این افراد را ۲ میلیون نفر در سطح کشور عنوان کرد و گفت: گروه سوم افرادی بودند که در دو مرحله فرم پذیرش برای آن‌ها ارسال شده بود، نفرات بعدی به صورت "برگه تعیین خانوار" (که سرپرست فرد مشخص شود) و سقفی در نظر گرفته شده برای هر خانواده بین تعداد تقسیم و برگه باید با افراد قبلی خانواده به ثبت می‌رسید که سهام این گروه هم در سایت سازمان خصوصی سازی موجود نبود.
 
امینی خواه در پایان به رسیدگی هرچه سریعتر این مسائل اشاره و مشکلات را ناشی از خطا‌های نرم افزاری در سایت سازمان خصوصی سازی عنوان کرد.
 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بیش از یک میلیون فرد بی تکلیف در سهام عدالت؛

حقی که به اشتباه درج نشد

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

اعتراض سهام عدالتی‌ها به کاهش اصل پول 

نائب رئیس کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت خبر داد؛

تعداد شرکت های بورسی و غیربورسی سهام عدالت

در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

درس عبرتی برای تازه واردها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
این سهام عدالت یکی از کریح ترین و سیاه ترین موضوعات این روزهای بازار بورس . این سهام عدالت فقط عاملی برای تولید تورم و در نهایت به لجن کشوندن و نابودی بازار منجر میشه