بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
خروج ۶۲هزار میلیارد ریال از صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت؛

۱۹ صندوق پذیرای ورود نقدینگی

از میان ۷۲ صندوق با درآمد ثابت، ۵۳ صندوق با خروج سرمایه و ۱۹ صندوق با ورود سرمایه همراه بوده است. دلیل منطقی این امر را می‌توان در بازدهی کم نظیر بازار سهام در یک ماه اخیر برشمرد که منجر به خروج بخشی از منابع این صندوق‌ها شده است.
کد خبر : ۲۱۸۵۹۲

19صندوق پذیرای ورود نقدینگی

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت پرداخته شده است.

اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید و از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد.

براساس این گزارش، میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده که میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.

پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

19صندوق پذیرای ورود نقدینگی19صندوق پذیرای ورود نقدینگی19صندوق پذیرای ورود نقدینگی

• ارزش صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت در پایان هفته قبل به ۲۰۱ هزار و ۹۴۲ میلیارد تومان رسیده است. این ارزش نسبت به ماه قبل رشد ۰.۸ درصدی را نشان می‌دهد.
با این حال شاهد خروج سرمایه به مبلغ بیش از ۶۲ هزار میلیارد ریال از صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت در طی یک ماه گذشته هستیم و مثبت شدن ارزش صندوق‌ها نسبت به ماه قبل صرفا به دلیل افزایش ارزش از محل بازدهی این صندوق‌ها است.

• از میان ۷۲ صندوق با درآمد ثابت، ۵۳ صندوق با خروج سرمایه و ۱۹ صندوق با ورود سرمایه همراه بوده است. دلیل منطقی این امر را می‌توان در بازدهی کم نظیر بازار سهام در یک ماه اخیر برشمرد که منجر به خروج بخشی از منابع این صندوق‌ها شده است.

• بیشترین خروج سرمایه مربوط به صندوق گنجینه زرین شهر با ۸.۸۹۰ میلیارد ریال خروج سرمایه و پس از آن صندوق گسترش فردای ایرانیان با خروج بیش از ۸.۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه می‌باشد. لازم به ذکر است که منابع خارج شده از صندوق گسترش فردای ایرانیان معادل ۱۳ درصد از کل ارزش صندوق است.

• صندوق‌های بانک گردشگری و مشترک آسمان امید با ۲.۱۶۸ و ۱.۶۵۳ میلیارد ریال ورود سرمایه، بیشترین رشد ارزش را در میان صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت در طی یک ماه گذاشته داشته اند.

• بیشترین ارزش صندوق‌های با درآمد ثابت مربوط به صندوق‌های گنجینه زرین شهر با ۲۸۶ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال، صندوق لوتوس پارسیان با ۱۹۹ هزار و ۵۲۱ میلیارد ریال و صندوق ره آورد آباد مسکن با ۱۴۸ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال است.

• بیشترین بازدهی ماهیانه مربوط به صندوق توسعه سرمایه نیکی با ۱۶.۸ درصد بازدهی و پس از آن مربوط به صندوق‌های مشترک البرز و صبای هدف به ترتیب با ۱۵.۵ و ۱۴ درصد بازدهی است.

• کمترین بازدهی ماهیانه مربوط به صندوق‌های کمد، لوتوس پارسیان و ره آورد آباد مسکن به ترتیب با ۰.۴%-، ۱.۴ و ۱.۴ درصد بازدهی است.

• بیشترین بازدهی سالیانه در میان صندوق‌های با درآمد ثابت نیز مربوط به صندوق‌های مشترک البرز، اندیشه فردا با ۷۸.۴ و ۷۵ درصد بازدهی و کمترین بازدهی سالیانه نیز مربوط به صندوق مشترک بانک مسکن و کوثر یکم به ترتیب با ۱۰.۸ و ۱۸.۹ درصد بازدهی است. همچنین لازم به ذکر است که ۶ صندوق عمر کمتر از یک سال را دارند و به این ترتیب فاقد بازدهی سالیانه هستند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر