بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
عضو هیات مدیره شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

واقعیت شایعه افزایش سرمایه "فجر" چیست

افزایش نرخ فعلی گالوانیزه نیز گزارش های ۲ _ ۳ ماه آینده شرکت نمایان خواهد شد.
کد خبر : ۲۱۸۶۲۶

واقعیت شایعه افزایش سرمایه

به گزارش بورس نیوز، از ابتدای سال جاری صندوق سرمایه گذاری مشترک پیشرو خرید قابل توجهی در نماد "فجر" داشته و تعداد سهام خود را از حدود ۹‌.۹ میلیون سهم به ۱۷ میلیون سهم رسانده است. شایعه شده شرکت فولاد امیرکبیر کاشان درصدد افزایش سرمایه از محل سود انباشته است. این شرکت تا پایان سال ۹۷، سود انباشته ای معادل ۲.۳۶ برابر سرمایه ثبت شده خود داشته است. ضمن اینکه بررسی آمار تولید و فروش "فجر" نشان می دهد فولاد امیرکبیر کاشان در فروردین ماه، گالوانیزه را تقریبا کیلویی ۸۹۰۰ تومان به فروش رسانده است. در حالی که نرخ هر کیلوگرم گالوانیزه در بازار آزاد حدود ۱۴ هزار تومان است!

عزیز قنواتی عضو هیات مدیره شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در رابطه با شایعات مطرح شده در مورد افزایش سرمایه "فجر" از محل سود انباشته بیان کرد : شرکت در حال حاضر هیچ برنامه مدونی جهت افزایش سرمایه ندارد و حتی این موضوع جزو دستور مجمع عادی سالیانه هم نیست.

وی ادامه داد: اگرچه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، سود انباشته قابل توجهی در اختیار دارد؛ ولی این سود انباشته در چرخه سرمایه در گردش شرکت قرار دارد و افزایش سرمایه از محل سود انباشته، تاثیری در روند فعالیت و سودآوری شرکت نخواهد داشت.

این فعال صنعت فولاد در خصوص علت اختلاف نرخ فروش محصولات شرکت با نرخ های بازار نیز گفت: شرکت های فولادی معمولا محصولات خود را چند ماه بعد از فروش، به خریدار تحویل می دهند و درآمد فروش نیز در زمان خروج کالا از انبارها در صورت های مالی شناسایی می شود. افزایش نرخ فعلی گالوانیزه نیز گزارش های ۲ _ ۳ ماه آینده شرکت نمایان خواهد شد.

قنواتی در پایان خاطرنشان کرد: برای تحلیل وضعیت تولید و فروش یک شرکت، باید عملکرد یک ساله مورد بررسی قرار بگیرد و بررسی آمار تولید و فروش یک ماه از سال، نشان دهنده تمام زوایای فروش یک شرکت نیست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رشد ۲رقمی نرخ فروش محصولات این فولادی ثبت شد؛

ورق گالوانیزه داخلی و رشد بیش از ۳۵درصد نرخ "فجر"

رئیس هیئت مدیره فولاد امیرکبیر کاشان در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

دو اتفاق در انتظار بازار فولاد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
چرا بسته شده و کی باز میشه
ناشناس
Germany
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
بنظر من دروغ گفتن در ایران تبدیل به فرهنگ صحیح شده و بی لیاقتهایی مثل این عضو هیات مدیره علیرغم دانستن افزایش سرمایه اقدام به دروغ کفتن به مطبوعات و سهامداران کرده است .
اینگونه اشغالها در این سطح مدیریتی با رفتار خود به نظام جمهوری اسلامی ضربه میزند و در اصل منافق اصلی اینها هستند