بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
رئیس هیئت مدیره فولاد امیرکبیر کاشان در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

دو اتفاق در انتظار بازار فولاد

با توجه به بخشنامه و محدودیت در صادرات فولاد دو اتفاق رخ می‌دهد: یا بسیاری از واحد‌ها بر اثر تولید زیاد و پر شدن انبار‌ها مجبور به تعطیلی شده یا واحد‌ها با زیان مواجه شده و به زیان انباشته آن‌ها اضافه خواهد شد.
کد خبر : ۲۱۹۴۰۲
دو اتفاق در انتظار بازار فولاد
 
 
 
عزیز قنواتی رئیس هیئت مدیره فولاد امیرکبیر کاشان در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد:محل کارخانه در شهر کاشان قرار داشته و این شهر بسیار تحت تاثیر کرونا قرار گرفت که به جهت جلوگیری از سرایت و رعایت نکات بهداشتی با تصمیم مسئولین نسبت به تعطیلی اقدام شد و این مسائل باعث دوری از برنامه ریزی‌های گذشته شد.

وی علاوه بر کرونا به تاثیر قیمت دلار بر معاملات و قیمت‌های جهانی اشاره کرد و گفت: با پایین آمدن نرخ‌های جهانی بالطبع نرخ فولاد ایران نیز کاهش می‌یابد. 

قنواتی همچنین در خصوص بخشنامه معاون وزیر عنوان کرد: صادرات با توجه به بخشنامه معاون وزیر محدود شده و بیشتر از ۲۵ تا ۳۰ درصد نمی‌توان برنامه ریزی صادراتی داشت که بر مابقی آیتم‌ها تاثیر گذار است. 

وی تصریح کرد: در این صورت، عرضه داخلی زیاد شده و، چون منابعی برای تامین بودجه عمرانی وجود ندارد دو اتفاق رخ خواهد داد: یا بسیاری از واحد‌ها بر اثر تولید زیاد و پر شدن انبار‌ها مجبور به تعطیلی شده یا واحد‌ها با زیان مواجه شده و به زیان انباشته آن‌ها اضافه خواهد شد.

قنواتی خاطر نشان کرد: از نقطه سر به سر نمی‌تواند تولید کرد و تا حدی قیمت‌های داخلی فضای تولید را فراهم می‌کند، در صورت ادامه و رسیدن به نقطه زیان تصمیم عقلانی عدم تولید است.

رئیس هیئت مدیره فولاد امیرکبیر کاشان مسائل ذکر شده را از امور تاثیر گذار بر تمامی کارخانه عنوان و اظهار کرد: برخی طرح‌های توسعه‌ای در دست اقدام باید براساس مولفه‌ها و زیرساخت‌ها اتفاق بیفتد و توضیح راجع به آن‌ها فعلا نمی‌تواند دقیق باشد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رشد ۲رقمی نرخ فروش محصولات این فولادی ثبت شد؛

ورق گالوانیزه داخلی و رشد بیش از ۳۵درصد نرخ "فجر"

عضو هیات مدیره شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

واقعیت شایعه افزایش سرمایه "فجر" چیست

ارسال نظر
نظرات بینندگان
امید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
الان آهن کیلو ۱۰۲۰۰ تومان هنوز قانع نیستید . کجایید که مردم در فقر و بدون سرپناهند و نمیتوانند خانه امن بسازند انشاءالله در قیامت همین آهنای داغ نصیب دلالان بشه