بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با بورس نیوز:

ادعاهای رانت سرخطی زیر ذره‌بین می‌رود

لزوما نقض مقررات سرخطی در داخل کارگزاری ها صورت نمی گیرد و ممکن است از هر جایی تخلف صورت بگیرد. مردم باید بدانند وقتی نام کاربری و رمز عبور کد بورسی خود را در اختیار فرد دیگری قرار می دهند، گویا کارت ملی خود را به دیگران واگذار کرده اند و هر تخلفی با کد مذکور صورت بگیرد، مسئول هستند.
کد خبر : ۲۱۸۷۵۵

ادعاهای مطرح شده در مورد رانت سرخطی ها بررسی می شود

به گزارش بورس نیوز، بحث رانت سرخطی ها خصوصا بعد از عرضه های اولیه مدتی است که مطرح شده است. اخیرا شایعاتی در مورد تخلف مدیر عامل یکی از کارگزاری‌ها شنیده شده و گویا فرد مذکور از استیشن‌های کارگزاری جهت خرید سرخطی برای کدهای خود استفاده کرده است.

محمد عطایی مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با بورس نیوز در خصوص برخی تخلفات در زمینه سرخطی‌ها بیان کرد: این ادعا مطرح شده و جهت بررسی صحت و سقم آن، باید کارشناسان بخش IT سامانه‌های معاملاتی را چک کنند و سهامداران مطمئن باشند این موارد با دقت بررسی خواهد شد. اگر تخلف یا نقض مقرراتی رخ داده باشد، حتما برخورد خواهد شد.

وی افزود: باید دید ادعاهای مطرح شده در مورد سواستفاده از سرخطی‌ها به چه صورت بوده است؟ آیا مثلا شخص خاطی در کارگزاری از استیشن‌های کارگزاری جهت خرید سرخطی برای کدهای خود استفاده کرده؟ لزوما نقض مقررات سرخطی در داخل کارگزاری‌ها صورت نمی‌گیرد و ممکن است از هر جایی تخلف صورت بگیرد. مردم باید بدانند وقتی نام کاربری و رمز عبور کد بورسی خود را در اختیار فرد دیگری قرار می‌دهند، گویا کارت ملی خود را به دیگران واگذار کرده اند و هر تخلفی با کد مذکور صورت بگیرد، مسئول هستند.

عطایی در خاتمه در رابطه با نگرانی‌های سهامداران بابت منفی شدن بازار سرمایه گفت: همواره توصیه می‌شود سرمایه گذارانی که از دانش کافی برخوردار نیستند، بصورت مستقیم اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نکنند. چرا که نوسان جزو ذات این بازار است و ممکن است برخی روزها، بازار منفی شود تا قیمت‌ها اصلاح شده و سهم‌ها آماده رشد مجدد شوند. اتفاق خاصی در بازار سرمایه رخ نداده که جای نگرانی باشد. بازار سرمایه، بازار هوشمندی است و باید روند بلندمدت آن را بررسی کرد. هیچ بازاری همیشه صعودی نخواهد بود، همانطور که افت هیچ بازاری هم همیشگی نیست. روند کلی بازار سرمایه در بلندمدت صعودی است و منفی‌های کوتاه مدت نباید اینقدر نگرانی ایجاد کند. کافی است سرمایه‌گذاران، دید خود را بلندمدت‌تر کنند و با اطلاعات کافی و مشاوره با کارشناسان، وارد این بازار شوند.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

رشد نرخ فولاد و آهن قابل انتقاد نیست

ساعت پنج و نیم عصر؛

عقد ناظران با دکمه ابطال

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی :

سهام عدالت باید به طبقات ضعیف جامعه داده شود

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
نمی دانم چرا مسئو لان دوست دارند بر خلاف دنیا حرکت کنند کارگزاری ها موقعی مستحق دریافت هزینه هستند که مشتریان خودشان را ساپورت کنند معمولا مشاوره و مواظبت از سرمایه های مشتریان مهمترین وظیفه کارگزاری است و تعداد کارگزاران انقدر زیاد است که کشتری حق انتخاب دارد اینجا کارگزاری چکار می کند سفارشات آنلاین وقتی مستقیما به هسته ارسال می شود چه نیازی به کارگزار است سازمان کارمزد خودش را زیاد کند و نقش کارگزاری ها را حذف کند
احمد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
باید تعداد سهام اختصاص داده شده به هر متقاضی تا ده روز اول عرضه اولیه ها مثل روز اولش محدود بشه یعنی کسایی که تو صف قرار میگیرن مثلا نفری تا سقف یک میلیون بتونن خرید بکنن
راههای ساده دیگری هم داره
خودشون هم بهتر از ما میدونن
ولی چون نون زیادی براشون داره به وضع کثیف فعلی راضی هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲
من خودم و دهها نفر که پرسیدم هیچکدام نمی توانند از فردای عرضه اولیه سهم بخرند تا زمانیکه حداقل قیمت آنسهم 100% تا 200% رشد کرده باشد حالا آنهایی که می خرند کی هستند و چگونه می خرند مردم نمی دانند بهترین کار اینست که تا زمان رسیدن به تعادل نسبی مثل روز اول عرضه اولیه هر کد تعداد مشخصی قادر به خرید باشد.
علی
Germany
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
چند روزه در کارگزاری مفید جایگاه لحظه ای رو برداشتنو یا این که وقتی نوبت ما میرسه یهو عوض میشه این جایگاه تو اغلب کارگزاری ها هم همینطوریه این نشون دهنده رانت هست خودش. وقتی تو سهم آریا فقط 38 نفر حقیقی 1 میلیون و 107 هزار سهم میخرن و به بقیه هم هیچی نمیرسه. کدوم فرد حقیقی عادی میتونه این مقدار سهم خرید کنه. اینو سازمان بورس و همشون هم میدونن و همیشه قول رسیدگی میدن اریبهشت ماه گفتن رسیدگی میکنن ولی چی شد از یاد ها رفت
حسین
France
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
ا تشکر از مسئولین و کاکنان گرامی بورس نیوز
با توجه به آگاهی مسئولین به این فساد و عدم پیگیر برای رفع این فساد و رانت بزرگ که فقط در عرضه اولیه و جود نداره همیشه در صف خرید و صف فروش ها وجود داشته و مردم عادی ازش آسیب دیدن.
از شما عاجزانه تقاضا میکنم که با نوشتن نامه ای به قوه قضاییه و امضا توسط کاربران که چند 100 هزار نفر امضا میکنن حتما تا قوه قضایی بتونه به صورت مدعی العموم به این مورد ورود کنه بلکه این مشکل و رانت وفساد آسیب زا که چندین سال گریبان گیر مردم شده رو حل کنند و این رانت رو از بین ببرن