بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
عملکرد سه ماهه انتهایی سال چنگی به دل نمی‌زند؛

تعدیل مثبت ۶۵ درصدی سودآوری "دالبر"

بخش عمده‌ای از رشد درآمد‌های شرکت مربوط به رشد چشمگیر نرخ‌های فروش و همچنین مقادیر فروش محصولات داخلی جامد و مایع و فرآورده‌های تزریقی در این مدت است.
کد خبر : ۲۱۸۸۱۷

عملکرد سه ماهه انتهایی سال چنگی به دل نمی‌زند

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که صورت‌های مالی ۹ ماهه شرکت البرز دارو، حاکی از تحقق سود خالصی ۱.۰۶۸ ریالی به ازای هر سهم بود، صورت‌های مالی حسابرسی نشده سالانه این شرکت خبر از عدم پوشش مناسب سودآوری این شرکت در سه ماهه انتهایی سال مالی ۱۳۹۸ دارد.

با این حال تعدیل مثبت ۶۵ درصدی و تحقق سود خالص ۱.۳۴۰ ریالی به ازای هر سهم در سال مالی ۱۳۹۸، عملکرد مطلوبی از این شرکت را رقم زده است.

عملکرد سه ماهه انتهایی سال چنگی به دل نمی‌زند


همانگونه که در صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت در سال ۱۳۹۸ نیز مشهود است، بخش عمده‌ای از رشد درآمد‌های شرکت مربوط به رشد چشمگیر نرخ‌های فروش و همچنین مقادیر فروش محصولات داخلی جامد و مایع و فرآورده‌های تزریقی در این مدت است.

عملکرد سه ماهه انتهایی سال چنگی به دل نمی‌زند


در مجموع از نکات امیدوارکننده گزارش‌های مالی منتشره این شرکت می‌توان به افزایش قابل ملاحظه درآمد‌های فروش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره داشت.

قابل ذکر است که بخشی (در حدود ۳۶۳ میلیارد ریال) از سود خالص سال مالی ۱۳۹۸ شرکت ناشی از فروش دارایی‌های ثابت و سایر درآمد‌های غیر عملیاتی (متاسفانه در صورت‌های مالی حسابرسی شده مشروح سرفصل‌ها در سامانه کدال بارگذاری نشده است) بوده و خبری از درآمد‌های شناسایی شده تسعیر ارز به مانند سال مالی ۱۳۹۷ نیست.


همچنین از دیگر نکات قابل توجه صورت‌های مالی منتشر شده این شرکت می‌توان به افزایش بیش از ۲۵۰ میلیارد ریالی هزینه‌های مالی اشاره اشت که این موضوع به رغم فروش بالای شرکت و شرایط مساعد نقدینگی شرکت کمی مبهم به نظر می‌رسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر