بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

بازگشایی یک نماد برای ۲دقیقه

ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به تابلوی حقوقی‌ها که امروز سبز بود و فقط رنگ قرمز بازار به سهامداران رسید تا بازگشایی نمادی تنها برای کمتر از دو دقیقه.
کد خبر : ۲۱۹۵۴۳

سبز حقوقی‌ها و قرمز سهامداران

به گزارش بورس‌نیوز، پشت تابلوی قرمز امروز بورس، یک موج سبز وجود داشت؛ امروز تازه‌وارد‌های بورسی رخ سرخ بازار را دیدند و قدیمی‌ها موج خرید سبز حقوقی‌ها را که در کمین بسیاری از سهم‌هایی نشسته‌اند که طی دو هفته اخیر حداقل اصلاح ۳۰درصدی را تجربه کرده‌اند، یعنی حقوقی‌ها و صندوق‌ها در بالا فروختند و حالا با قیمت کمتر از نرخ فروش، در حال جمع‌آوری بسیاری از سهم‌هایی هستند که به‌نوعی در نزدیکی کف قیمتی خود هستند تا باردیگر صعودی را تجربه کنند اما؛ این وسط تازه‌واردانی هستند که تنها دنبال تویوپ می‌گشتند و از این صف فروش به آن صف فروش کوچ می‌کردند و سودسازی که از ابتدای سال داشتند را سوخته می‌دیدند و حال، از ساحل جذاب بورس تنها شوری آب آن را در حوله‌های شنای خود خشک می‌کنند.

تازه‌وارد‌های عزیز، سهامدارانی که همه مال خود را نقد کرده و به بورس آورده‌اید، هیچگاه صندوق‌ها و حقوقی‌ها به این اندازه وارد گود خرید نمی‌شود، زیرا حقوقی‌ها دنبال صید ماهی دریا هستند نه عکس یادگاری با بازار.
فروشنده و صف‌نشین نباشید، بازارسرمایه صف شیر و پرسی‌گاز نیست!

به‌دل شکسته سهامدار، رحمی...
امروز ناظر بازار گل کاشت، سهامداران به‌قدری معرتض به سازمانی بودند که اصلا پاسخگو نیست! گویا سهامداران در انتظار بازگشایی نمادی بودند که امروز حداقل +۱۰ درصد را برای آن‌ها داشته باشد، اما زمانی که ۱۲:۲۸:۳۵ ثانیه این سهم باز می‌شود و با دامنه -۵ کار خود را پایان می‌دهد، شما حال سهامداران را درک کنید؛ آقای ناظر به‌دل شکسته سهامدار رحمی!

وقتی سهامدار خرد حقیقی در این زمان نه می‌تواند که بخرد یا سفارش فروش خود را لغو کند، صدای سهامدار بلند می‌شود که آیا حقوقی و از ما بهتران ملاصدرا با هم هماهنگ نیستند ...

هسته‌ای که با سبزی خوش نیست
سخنگوی راه‌پله‌ها از زیر تابلوی بازار نیز مجدد دل‌آزردگی‌های سهامداران را بازگو می‌کند که چرا در روز‌های سبز بازار و زمانی که سفارش خواص از استیشن‌ها راهی معامله می‌شود هسته به گلوی سهامدار می‌پرد اما؛ در روز‌هایی که قرمزی بازار چنان پررنگ است، این هسته مانند بنز کار می‌کند! اهالی بازار مخصوصا قدیمی‌ها می‌خندند می‌گویند، ما که گفتیم کار خودشان است.

دلخوش به سناتور
وقتی اهالی شهرها، برنج‌کار سابق را که تا دیروز دلخوش به پول روزانه بود را سناتور صدا می‌کنند و در مدح او چنان می‌سرایند که ناصرمسعودی همان بلبل رشت نیز نمی‌تواند روی آن موسیقی بگذارد؛ هموطن، همشهری را به‌گونه‌ای بالا نبر که رسیدن به آن، شق‌القمر شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
گزارش دیروز واشینگتن پست:
۱- بانک مرکزی ونزوئلا برای بنزین و قطعات دریافتی از ایران ۷۰۰ میلیون دلار پرداخت کرده.
۲- شرکت‌های روسی و چینی بخاطر فشار امریکا ارتباط خود با ونزوئلا را قطع کرده‌اند، به این دلیل ادامه ارتباط با ایران برای این کشور حیاتی است.

https://wapo.st/2zwa1AQ
ارسطو
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
چه نظر کمر شکنی واسه تازه واردا
فردوسی
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
...................
فردوسی
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
خسته نباشی بورس نیوز.......
عباس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
این واژه تازه واردا چیه که بنامشون هرکاری توی بورس میشه و میندازن گردن اونا. هسته مشکل داره میگن تازه واردا. کارگزاری کم کاری میکنه مگن تازه واردا...عرضه اولیه نمیرسه میگن تازه واردا....
آدم یاد ثبت نام خودرو میفته وقتی عرضه اولیه هست.... یکی نیست بگه روزهای خوشی که توی بازار چند وقته رکورد جهانی زده صدقه سر همین تازه وارداست...
پسس بهتره دریابیدشون.....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
سلام.هر.سبزه.زاری.جای.حیوان.درنده.گوشت.خوار.نیست....بلکه.جای.چرندگان.است.که.با.اسودگی.از.سبزه.زار.تغذیه.....نمایند.وظیفه.محیط.زیست.و.دشت.بان.است.که.حفاظت.را.بر.قرار.کنند.تا.جان.چرندگان.و.سبزار.محافظت.شود.این.رسم.طبیعت.است.