بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
به درخواست صدای سهامدار انجام می‌شود؛

مصاحبه اختصاصی بورس نیوز با دبیرکل کانون کارگزاران

کد خبر : ۲۱۹۸۶۷
نویسنده :
شما سهامداران بپرسید

مصاحبه اختصاصی با دبیرکل کانون کارگزاران با سوال سهامداران

به گزارش بورس‌نیوز، سامانه‌های آنلاین بسیاری از کارگزاران طی یک ماه اخیر دشواری‌های فراوانی را به لحاظ دسترسی کاربران به پرتفوی آنها ایجاد کرده که در راستای همین مشکلات و البته موضوعاتی که این روزها باب زبان سهامداران است مصاحبه‌ای اختصاصی را با روح‌الله میرصانعی دبیرکل کانون کارگزاران انجام خواهد داد.

قسمت نخست بخش خبری این گفت‌وگو منتشر شد

طبق وعده‌ای که در روزهای قبل داده بودیم و به درخواست شما سهامداران در بخش «سوژه از شما؛ پیگری از ما»، با توجه به مشکلاتی که سامانه‌های آنلاین کارگزاری‌ها در این چند وقت، خصوصاً در یک ماه اخیر برای کاربران ایجاد کرده‌اند، مجموعه بورس‌نیوز مصاحبه مفصلی با روح‌الله میر صانعی دبیر کل کانون کارگزاران انجام داده که بخش اول این مصاحبه را امروز می‌خوانید.

همچنین برای مشاهده ویدیو بخش نخست، به این لینک مراجعه کنید

شما سهامداران عزیز، می‌توانید در بخش دیدگاه «پایین صفحه» سوالات خود را از دبیرکل کانون کارگزاران مطرح نمایید.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United Kingdom
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
سوال من از این دوست عزیزمون اینه که :

چرا اینقدر......... دارید ؟؟ پول مفت دارید در میارید حداقل خدمات اولیه ارتباطی رو ارائه بدید بی.......
احمد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
سلام.لطفا در مورد چگونگی فروش سهام عدالت متوفی توسط ورات از دبیر کل سول بفرمائید.ابتدائا به کجا باید مراجعه کنن
شهرام
United States
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
سلام وقت بخیر.
من در مورد کارگزاری مفید که تنها کارگزاری ای هست که میشناسم سوال دارم:
بالای دوازده روزه که درخواست تغییر کارگزار ناظر دادم و همچنان میزنه در حال بررسی است. میخوام باهاشون تماس بگیرم و علت طولانی شدن رو بپرسم.تمام خطوط در تمام ساعات بطرز شگفت آوری مشغوله. دو تا قسمت چت آنلاین دارن که توسط ربات اداره میشه و عملا هیچ کارایی نداره. ایمیل‌ها به هیچ عنوان پاسخ داده نمیشه!
با توجه به میزان کارمزدی که میگیرن، حداقل نباید یه پشتیبانی آنلاین و منظم داشته باشن؟ حتی داغون‌ترین کارگزاری های خارجی پشتیبانی فعال دارن، مفید که مثلاً جزو بهترین‌های ایرانه!
پول بدیم منت هم بکشیم التماس هم بکنیم بلکه جوابگو باشن؟
ناشناس
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
واقعا مفید دیگه شورش دراورده نه تلفن درست جواب میدن ن.....

کاش ی جایی واسه شکایت رسمی و گرفتن حقمون بود.
علیرضا
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
توی مفید همیشه یه چیزی خرابه که درحال درست کردنش هستن. اما بطرز اعجاب انگیزی تنها قسمت‌های واریز وجه و بلوکه کردن و کسر کارمزد، خیلی سریع و بدون هنگ کردن اتفاق می‌افته :))
ناشناس
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
من یک ماهه تغییر ناظر درخواست دادم هنوز در بررسیه یعنی اگه خودم رفته بودم دم درکارخونه سهاممو گرفته بودم زودتر نتیجه میداد،کاش میشد از مفید یک شکایت درست حسابی کرد و طعم واقعی کارمزد گرفتن و کار نکردن رو بهشون چشوند
ناصر
Sweden
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
با سلام
۱- در ارتباط با سهام عدالت میخواستم بدونم چرا اطلاعاتم رو نمیتونم توی پرتفوی کارگزاریم ببینم و آدرس سایت های مختلف رو میدن برای مشاهده و دسترسی به سهامم؟۲- از طریق کارگزاری نماد دارا یکم از صندوق های ETF رو خریدم. آبا بعد از واگذاری بصورت خودکار به پرتفوی کارگزاریم اضافه میشه یا باز هم باید به سایت های مختلف مراچعه کنم؟
ممنون
زهرا محمدی اروانق
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
باسلام حدود یک ماه است که ۵۰۰۰ سهم از فولاد را از طریق کارگزاری مفید خریداری نموده و تا امروز به سبدم اضافه نشده،مکررا تماس با کارگزاری گرفتم اما پس از ساعت ها پشت خط ماندن با پیشنهادات تکراری از جمله تغییر ناظر،درخواست برگه سهم... که همه این ها را انجام دادم و نتیجه هم نگرفتم روبه رو میشوم،میخواستم بپرس ایا مرجعی هست که من از کارگزاری مفید بخاطر پشتیبانی ضعیف و عدم رفع مشکلات سهام دار شکایت کنم؟ یا تنها کارگزاری برای دریافت درصد خرید و فروش به موقع عمل میکند و درماندگی سهام دار برایشان اهمیتی ندارد.
با تشکر از شما
ناشناس
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
کارگزاری مفید با این همه مشتری که گرفته باید یه مرکز ۱۱۸ راه بندازه بلکه بتونن جواب تلفن بدن...وگرنه همیشه باید مدتها پشت خط اینها موند یا در فکر تعویض کارگزاری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
با سلام قبلا کارگزاری که اعتبار می داد برای درخواست وجه نیازی به تسویه اعتبار نبود
لطفا این درخواست پیگیری شود که شرط تسویه اعتبار برای درخواست وجه حذف شود چون به ضرر سهامدار هست
با تشکر
شایان
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
چرا سایت کانون‌ کارگزاران جزییات ارزش معاملات کارگزاری ها را به طور کامل حذف کرد ؟؟
ملک پور
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
سامانه های کارگزاری مفید مانده حساب رو هی تغییر میدن هر روز یه قیمت میزنن!! یعنی کافیه چند روز پشت هم چک کنین میبینین که هر روز یه قیمت هستش
چرا نظارتی روش نمیشه؟؟ از کجا معلوم پولی برداشت نشه!!!
هیچوقت پیشتیبانیشون جواب نمیده چرا نظارت نمیشه؟؟
ناشناس
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
اگه نظارتی بود ک این همه مشتری رو نمیدادن به یک کارگزاری که نه میرسن جواب تلعن بدن، نه پشتیبانی

جالبه اسما حدود صد کارگزاری داریم ولی حدود یک پنجم مشتریان رو مفید گرفته... کافیه ی ز بزنید به پشتیبانی اون و مدتهای طولانی پشت انتظار بمونید که متوجع عمق این اتفاق غمناک شوید.
ناشناس
Netherlands
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
ریز آمار فعالیت کارگزاری ها از سال 90 تا کنون بر روی وبسایت کانون کارگزاران قرار داشت. با انتقاداتی که نسبت به درآمد کارگزاری ها صورت گرفت کلیه آمارها پاک شده اند. آیا این کار خلاف قواعد شفافیت که در بورس تبلیغ می شود نیست؟
ناشناس
Netherlands
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
ریز آمار فعالیت کارگزاری ها از سال 90 تا کنون بر روی وبسایت کانون کارگزاران قرار داشت. با انتقاداتی که نسبت به درآمد کارگزاری ها صورت گرفت کلیه آمارها پاک شده اند. آیا این کار خلاف قواعد شفافیت که در بورس تبلیغ می شود نیست؟
kamran
United States
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
با سلام
با توجه به مشکلات عدیده در کارگزاری ها در زمان بازار و ضررهای بسیاری از سرمایه گذاران چرا هیچ جریمه ای برای کارگزاری ها در نظر گرفته نمیشه و چرا بر اساس رضایت کاربران کارگزاری ها میزان کارمزد خرید و فروش رو اعمال نمیکنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
لطفا راهنمایی کنید به خاطر کندی و قطعی های مکرر سامانه های آنلاین و خدمات ضعیف و پاسخگو نبودن کارگزاری ها که مکرر باعث ایجاد خسارت به سهامداران میشه به کجا باید شکایت کرد؟!
«کارگزاری فارابی» در ارسال سفارش ها خیلی کنده و خیلی از اوقات صفوف معاملاتی را اشتباه و با تاخیر زیاد نشان میده. سهامدار چقدر باید ضرر کنه ولی اونها کارمزد سیستم کند و بی مصرفشون را در هر شرایطی از سهامدار مظلوم می‌گیرند!؟!
ناشناس
Romania
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
محمدرضا هستم.
واقعا ظرفیت هسته بقدری ضعیف نا کارآمد میباشد که تاکنون ضررهایی بسیاری داشته ام.نمیتوان در ساعاتی که اعلام میشود خرید انجام داد چون حجم سفارشات زیاده یا مثلا درساعاتی خارج از عرف وروال معمول تعیین‌شده باید بدون پیش گشایش خرید کرد که ابدا بشود نرمال وعادی خرید را انجام داد. حال این ماشین مشتی مندلی را در نظر داشته باشید.که لنگان وافتان و خییزان دوقدم پیش وچهار قدم پس تلوتلو کنان با تمام قوانین و اقسام غیر قابل پیشبینی که روزی هزار بار جان به لب میرساند،،،،،،،میخواهد موج فروش سهامداران عدالت را هم یدک بکشد. وا ویلا که چه ها که نشود وچه ها که بشود .احتمال میدم یک انجماد عصر یخبندانی را تجربه کنیم یک یا دیماه میریم تو کما.
یک سهامدار دلسوز
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
ی سوال مهم

چرا مشتریان جدید بورس رو نمیفرستید ب کارگزاری های خلوت؟

چرا کارگزاری های شلوغی مثل مفید با این همه قطعی و شکایت و نارضایتی باز اجازه میدین ک مشتری جدید بگیرند؟؟؟؟؟

شما فکر کن ی مشتری عادی کارگزاری مفید یه تماس بگیرید شماره ۰۲۱۸۷۰۰ که شماره پشتیبانی شرکت هست ببینید چقدر باید پشت خط و صف انتظار بمونید؟

جالبه همین کارگزاری مفید رو اکثر دفاتر پیشخان دارن مشتری میفرستن ... بابا شما که نمیتونید همین تعداد رو پشتیبانی کنید چرااااااا داربد باز مشتری میگیرید؟؟؟

من خواهش میکنم کانون ی برنامه ریزی کنه ک کارگزاری های شلوغ و پرترافیک دیگ مشتری جدید نتونن بگیرن.... این بی عدالتی بین خود کارگزاری ها هم شده

و مطلب دوم اینکه، رو بحث اعتباردهی هم قانون مشخصی نیست و کاملا سایقه از عمل میشه ک باید ی قانون درست و ثابت واسه همه کارگزاری ها بگذارند

و مطلب اخر... این پول کارمزدی ک از سهامداران بابک کارمزد کم میشه دقیقا بابت چیه؟؟؟؟

زمان قدیم با تکمیل کلی فرم های خرید و فروش و وارد کردن اردرها توسط خود کارگزاری انجام میشد و حقشون هم بود اما الان چی؟؟؟؟

دقیقا ما پول کارمزد بابت چی میدیم؟؟؟؟ بابت قطعی های پی در پی؟؟ بابت عدم پشتیبانی و جواب دهی ب تلفن؟؟؟؟ بابت ضررهای سنگین و عدم جبران اون ضررهای ک بابت قطعی سامانه پیش میاد؟؟؟؟

خب اینها حق الناسه... و پولی ک بابت کار انجام نشده دریافت بشه شرعا عرفا عقلا حرام اندر حرام است.

اقا و اقایونی ک مسوول کارگزاری ها هستین.... بدانید ک این حق الناس گردن شما هم میفته اگه پیگیری نکنید و از حق مظلوم دفاع نکنید.

بنده به شخصا از ۱ ریال ضرری ک بابت قطعی ها، بابت عدم پشتیبانی و پاسخگویی تلفن متحمل بشم حلال نمیکنم ک تاکنون هم میلیونها متضرر شدم.

در ضمن بنده سهامدار تازه وارد نیستم ک اینها رو گفتم و سالهای ساله ک تو بورسم و بورس نیوز هم از اوایلی ک افتتاح شد بیادمه و تشکر صمیمانه میکنم ازین خبرگزاری خوب بورسی و ای کاش یه کانون سهامداران حقیقی داشتیم ک لز سهامداران حقیقی دفاع میکرد و اینقدر بعضی کارگزاری ها و بعضی حقوقی ها ظلم نمیکردند.
و صد البته که کارگزاری و حقوقی های منصف هم زیاد داریم که انصافا جای تقدیر و تشکر هم دارند.

با احترام و به امید روزی که این مشکلات مرتفع بشه ک البته ب عمر ماها دیگه نمیرسه و احتمالا نسل های بعدی حل بشه و نوه ها و نتیجه های ما
غلامرضا
Switzerland
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
سلام
۱ - لطفا کارگزاری های بزرگ مثل مفید که همین الان هم توان پاسخگویی به مشتریانشون را ندارند ، از گرفتن مشتری جدید محروم شوند .
۲ - پاسخگویی تلفنی کارگزاری های بزرگ و پرمشتری مثل مفید ۲۴ ساعته و شبانه روزی گردد .
ناشناس
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
احسنت چه پیشنهاد خوبی

منم کاملا موافقم و مفید حداقلش اینه ک دیگه اجازه ندن مشتری جدید بگیره
فارس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
بپرسید چرا سجام عملیاتی نمیشه پول بابت چی از مردم گرفتند پس و هسته معاملات تا کی می خواد هنگ بمونه کارگذاری مفید تا کی می خواد جواب مشترکانش رو بده
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
یک هفته پیش حدود ۶ هزار سهم بانک پارسیان از طریق کارگزاری مفید خریدم و همچنان در سبدم نیست!
بیست روز میشه که تقاضای تغییر کاگزار دادم و همچنان خبری نیست!
ده روزه کار و زندگیمو ول کردم از صبح پای تلفن بلکه بتونم باهاشون صحبت کنم و همچنان دریغ از یه بوق آزاد!
برگردیم به همون سیستم سنتی حداقل اعصابمون راحتتره. نهایتش دو ساعت تو ترافیک می‌مونیم ولی حداقل کارمون انجام میشه.
از صدقه سری ما، تیلیاردی درآمد دارن ولی حاضر نیستن دونفرو استخدام کنن جواب ایمیل، تلفن، گفتگوی آنلاین،... بده.
ناشناس
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
مفید فکر کنم فقط بتونی اخرای وقت نزدیک ساعت ۳-۴ عصر تماس بگیری!!!

ساعت اداری اگه موفق ب تماس شدی بدون خیلی شانس اوردی و خدا باهات یار بوده و حتما یه صدقه بده
سعید کارگر
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
با سلام ،لطفا تکلیف ما سهامداران کارگزاری تامین سرمایه نوین و سیستم انلاین مشگل دار اکسیر را در خیلی مواقع هنگ بود و امروز ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ که اصلا فرصت هیچگونه حرکتی را به من نداد و حتی دریغ از یک جوابگو درست حسابی از این کارگزاری و یک عذر خواهی ،جبران ضرر و زیان مارا چه کسی پاسخگو است؟؟؟؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
علت پاسخگو‌ نبودن کارگزاریها اینه که چون پول های میلیاردی مفت به جیب میزنن از سوی دیگه چون کارگزاری انحصار شده ومسولین مجوز کارگزاری دیگه به کسی نمیدن همین امر باعث شده کارگزاریها احساس مسولیت نمیکنند
ناشناس
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
لایک
محمد
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
یه آقای مسئولی رو میخواین دعوت کنین و باهاشون در مورد مشکلات کارگزاری‌ها گفتگو کنید که خیلی هم عالیه و دمتون گرم.
اما سوال اصلی اینجاست که مگه میشه آقای مسئول! از مشکلات خبر نداشته باشه؟
دوستان زحمت کشیدند و مشکلات زیادی رو مطرح کردند. که قطع به یقین جناب مسئول اگر واقعا مسئول باشند از همه ما بهتر به اون مشکلات واقف هستند.
حالا بزارید پاسخ‌های احتمالی ایشونو مرور کنیم:
-در اول راه هستیم و می‌دونیم مشکلات داریم. به یاری خدا و صبرملت غیور و یاری مسئولین مشکلات بزودی حل میشه!
-ما حتما پیگیر حقوق ملت هستیم و اجازه نمی‌دهیم حقی از کسی ضایع بشه البته ممکنه شیطنت‌های وجود داشته باشه.
-مشکلات هست اما نه به اون شدتی که دوستان اشاره فرمودند، قطعا خطای سیستمی کمتر از انگشتان دست رخ میده که طبیعیه.
- کارگزران زحمتکش و خادم ما بیست و چهار ساعته در حال بررسی و بهبود کیفیت هستند، و تا الان کلی هم ضرر مالی متحمل شدند که انشالله تصویب شده جهت ارتقای کیفی، به کارگزاران محترم وام میلیاردی تعلق بگیره بلکه باری از روی دوششون کم بشه.
-و امثالهم
و من الله التوفیق
ناشناس
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵
:))))))))
عالی بود
ارجمندی
Germany
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
علاوه بر مشکلات جاری در خصوص دسترسی به پرتفوی و سایر اطلاعات آنلاین (بهتر است بگوییم: عدم دسترسی!)، مورد بی سابقه ای را در هفته گذشته شاهد بودم. با وجود موجودی کامل نقدی در حساب نزد کارگزاری مفید، برخلاف دفعات قبل، برای سفارش گزاری عرضه اولیه نماد آریا ساسول، اقدام نشد. بدیهی است که در این روزها هیچیک از کارگزاری ها نه از طریق تماس تلفنی و نه از طرق دیگر، به هیچوجه پاسخگو نیستند.در مورد دیگر، کارگزاری مبین سرمایه، علیرغم عدم سفارش گزاری جهت سهم ETF،مبلغ ۲ میلیون تومانی مربوطه را آزاد نمیکند!